Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 16:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Ville det ikke være fedt med et narko kørekort ?
Der skulle være en noget teori omkring div. skade virkninger både fysisk og psykisk. Man skulle lære om hvilke effekter og fare signaler man skal være opmærksom på.

Kørekortet skulle kunne bruges på disko'er eller på apoteket når man skulle have narko.
Der skal opsættes regeler for hvornår man evt. må benytte sig af et køretøj efter man har intaget narkotiske substanser.

Kortet skal kunne udleveres efter en bestået teoretisk (muligvis praktisk) køre prøve, og der kunne evt. udleveres/ansøges om et stort eller lille kørekort (hash og andre "lette" narkotika).

Endeligt skal det være muligt for politiet at udskrive bøder hvis de opsatte regler bliver brudt, i værste fald skal man miste sit kørekort.

Det er godt nok langt ude i fremtiden, men jeg synes det ville være en god ide at tvinge folk til at være ansvarlige for deres stof intag.

(der tages forbehold for komma og tyrk fejl)

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Det foreslog Leary også den amerikanske kongres, engang.

Lidt krypto-fascistisk måske, men... måske lidt bedre end det nuværende system. Lidt.

Dedikeret medlem

egenligt kan jeg godt lide ideen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@dumbtripper hvorfor krypto-fascistisk???

Medlem

Fordi jeg synes det har noget med individets personlige valg med hensyn til sin egen religion at gøre, og det skal staten ikke blande sig i.

"Det er først når du skriver under her at du får lov at dyrke din religion."

Nej tak.

Dedikeret medlem

@Dumbtripper Det har noget med at gøre du rent hypotetisk kan komme til at skade dig selv og andre.

Du kan heller ikke bare sætte dig ind i en bil og sige "Min nye religion påbyder mig ansvarstløst at køre rundt i en bil".

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Om jeg kan komme til at skade mig selv skal staten ikke blande sig i.

Man skader ikke andre ved at tage stoffer. Hvis man da ikke er helt irrationel, og definerer "skade" som at andre kunne blive harme over det man gør.

Jeg vil ikke leve i et samfund hvor andre skal gå og blande sig i hvad jeg putter i mit hoved.

[ 16 Maj 2002: Besked ændret af: Dumbtripper ]

Dedikeret medlem

@Dumbtripper Jeg tror bare ikke du kommer ret langt med den attityde. Det her var ment som et debat oplæg, kan du ikke komme med nogle forslag til forbedringer istædet for bare at sige "Staten skal ikke blande sig" ?

Staten bliver jo nødt til at blande sig da der er risiko for et evt. ophold på en skade stue eller på en lukket afdeling.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Jeg synes bare ikke man skal prøve at spille op til staten, da jeg er fuldstændig sikker på de fra starten har bestemt at psykedeliske stoffer skal blive ved med at undertrykkes så længe de eller deres har magten.

Det er ikke for at være kontrær. Jeg er måske bare lidt mere skeptisk end dig. Jeg tror ikke staten er en instans som man som borger skal hjælpe og som vil os alt godt her i verden.

Dedikeret medlem

Jeg lød godt nok lidt snerpet, det sker sikkert igen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Du har ret! Det er ikke noget som staten vil støtte op om, men vi kunne evt. hjælpes af med at lave et forslag oplæg til narkotika politikken. Staten kan så siden hen jorde ideen, men så har vi da idet minste prøvet... igen.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

> Det er ikke noget som staten vil støtte op om, men vi kunne evt. hjælpes af med at lave et forslag oplæg til narkotika politikken. Staten kan så siden hen jorde ideen, men så har vi da idet minste prøvet... igen.

Det har du ret i. Det er en god ide.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
" benytte sig af et køretøj efter man har intaget narkotiske substanser" ... boba *no offence*, men du skal sgu da overhovedet ikke køre bil når du har taget stoffer - og sgu da slet ikke stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Heller ikke øl, du kører folk ned, det er sket før du ved ...

Men idéen om et kørekort til narko er sjov, man kunne lave det til psychedelia.dk bare - griner hvis man kom forbi en dude der havde et [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men nu skal man jo passe på hvad man siger, for vi må jo ikke lave tests med stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] "Så er det den sidste køreprøve, for at bestå skal du liiiige ..." heh

men sjov tanke ...

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
men du skal sgu da overhovedet ikke køre bil når du har taget stoffer

Sorry, jeg har nok ikke forklarret mig godt nok [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]
Det jeg mente var ; hvorlang tid skal der gå fra man har trippet til det er sikkert at køre Bil igen, man skal vide om der feks. skal gå X dage efter man har trippe på %indsæt stof her%

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Jeg tror sku ikke på sådan et kørekort fra statens side - men når man tager bevisthedsudvidende stoffer de første gange bør der være "træner" ved ens side ligesom der er en kørelære ved en køreprøve.

Insane psychedelia user!

Sådan et kørekort ville jo aldrig blive en realitet i DK! Måske ude på et eller andet lille ø-samfund ude i middelhavet..

Det er jo trods alt også kun en meget lille del af den danske befolkning der tager stoffer!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes idéen lyder meget som en videreudvikling af min egen model, man får den viden man skal ha og beviser at man er ansvarlig og får så lov til at ta narko - det vel ik så tosset? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
det kan ihvertfald KUN bli bedre

Raffy>Vi er alle på stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] på den ene eller anden måde.....

[ 24 Maj 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror at det ville være en god løsning. Efter min overbevisning burde man kun kunne tage til et stof (evt en mindre gruppe) ad gangen. Det kunne f.eks være alkohol,hash og khat i gruppe et. Man skulle vide noget teori men skulle også vise det i praksis så læren kunne se man ikke fejldoserede og at man kunne holde til det både psykisk og fysisk. Jeg er dog helt enig med ham som sagde at staten ikke bør bestemme sådan noget. I bund og grund syntes jeg der skulle være fuld frihed til alle. Men det ved jeg også godt at det ikke virker i praksis. Det har jeg forøvrigt selv oplevet da jeg blev slået ned for 2 uger siden over i Gentofte fordi at jeg sammen med nogle venner ikke gad snakke med nogle ret truende personer der blev ved med at råbe efter os. Så skulle jeg slås ned. Så klart, staten bør ikke bestemme over os. Men nogle er desværre så dumme at det bliver nødvendigt.
Peace out

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
ER heller ikke enig i at man skulle udvikle sådan noget. Det er MIN krop og MIT sind, alle andre kan bare skride ad helvede til med deres mening, kontrol og what not. Det rager ikke staten eller andre hvad JEG vælger at gøre. Jeg vil have lov til at tage stoffer, være nøgen, dyrke mærkelig sex, se underlig ud, sige hvad jeg vil, begå selvmord, skære mit ben af og hvad jeg ellers kan finde på, og så skal staten ellers koncentrere sig om at sørge for gode hospitaler, daginstitutioner, skoler samt at jeg ikke går amok og slår folk ned.

In our memories
Brugeravatar

Ja det fint nok men husk hvem som betaler når du skader dig selv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Men jeg er enig aligevel - til en vis grænse, men som regel er det bedst at finde t godt kompromi at arbejde ud fra.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg betaler når jeg skader mig selv. Jeg betaler næsten halvdelen af min løn i skat. Det gør du (måske) også...

In our memories
Brugeravatar

Ja - men ikke hvis jeg kan undgå [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og nej problemet er at de penge som sq gå til det, lige nu går til at de fattige kan købe våben i indien, Bræktoftes Alkoholmisbrug osv. Hvilket er grunde som gør at jeg ikke har lyst til at betale skat
Men blev skaten prioriteret ordentligt så ville jeg ik ha noget problem i at du gjorde skade på dig selv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] det er jo trods alt et sikkerhedsnet som altid skal være i orden og min idé ville også kun være fornuftig hvis man kunne håbe - på at "normale" mennesker ville få en fair mulighed for at få lovlige-stoffer. Men jeg tror efterhånden ikke på fairnes og fornuft fra samfundets side mere, medmindre der skete en enorm holdninsændring så stoffer ikke længerer var noget som er så tabu belagt - indtil da kan vi kun kæmpe og tro på hvores livssyn og holdninger. Faktisk tror jeg ikke at vi er nær så uenige.

[ 24 Maj 2002: Besked ændret af: Anima Insania ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]