Lad mig se om jeg kan besvare nogle af dine spørgsmål, Psygoa.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA: Hvorfor er det lige, at det skal være så dyrt at besidde mindre hash end til eget forbrug på en aften?! Det er måske gået op for regeringen, at antallet af unge hashrygere er steget og stiger drastisk, og at de så lige kan hente nogle penge hjem dér?<HR></BLOCKQUOTE>
Tror det har lidt at gøre med døden på den italienske Antonio. Knægten besad jo hash, som blev fundet i hans lomme. Der var ikke særlig meget, men der var åbenbart nok til at irritere regeringen, især fordi Antonio blev sat i rampelyset blandt medierne flere dage efter mordet. Tror de tænkte: "hvis en italiener der kun har været i København én gang, kan skaffe så 'meget' hash, hvordan er det så med dem der allerede bor der? Lad os give bøder!"
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA: Og nu må jeg ikke købe sprut mere, eller hvad? Er lovene blevet vedtaget? Man må gerne købe øl som 16-årig, men ikke sprut? Hvad med Ice og Bacardi Breezers? Dem må man så ikke købe? Dybt, dybt godnat.<HR></BLOCKQUOTE>
Loven er ikke blevet vedtaget endnu, nej. Lad os hellere kalde den for den kommende lov - den er kun blevet fremlagt, og jeg kunne forestille mig at den snart træder i kraft. Og det med sprutten - jeg synes et eller andet sted, at det er i orden. DR1 viste sidste år, at en dreng på 12 år kunne gå ind i Superbrugsen og købe 1 liter vodka, og gå ud igen. Det siger altså lidt.
Men jeg ved ikke om du skal regne med at de spørger om ID hver gang. Bare få dit skæg til at vokse, så skal de nok holde kæft.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA: Og dét med, at forældrene straffes, hvis deres børn begår kriminalitet... sådan er det jo i forvejen, de skal betale, så hvad vil de lave om på? Vil forældrene måske ryge i fængsel, hvis deres unge begår indbrud, eller hvordan helvede skal det tolkes? Hvorfor skal forældrene lære, at man ikke skal gøre noget forkert, når det er deres børn, der gør noget forkert? MDM@'s signatur lød: "Man kan altid komme længere ud." Jeg ved sgu snart ikke, jeg er ved at være i tvivl.<HR></BLOCKQUOTE>
Forældrene vil ikke ryge i fængsel, men de vil blot blive stemplet som "dårlige forældre", og regeringen vil så tvinge dem til at deltage i opdragelses-kurser, hvor de blandt andet skal lære at få styr på deres børn. Der er endnu ikke tale om bøder eller fængsel.
Jeg synes det er latterligt - mange forældre kan ikke gøre en SKID ved deres børn, fordi hundesnoren simpelthen er sprunget. De gør hvad der passer dem, og siger forældrene dem imod, så får de fuck-fingeren.
Hvad ville det hjælpe at få forældrene til at lære? Giv barnet en behandling istedet, for helvede! Mere samfundstjeneste og surt arbejde, det skal nok sætte dem på bedre tanker (bedre tanker, ikke få dem helt til at holde op, med mindre de gør det af egen fri vilje).
Jeg er den der er gået i seng [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Århus Festuge venter på mig i morgen! Cya.
|