Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
http://politiken.dk/VisArtikel.asp?PageID=302937&n=1

Skriv så under! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
aldrig i livet .
skod den offenlige transport og så sæt prisen ned på milijø venlige biler,

fucking hippi svin.
jeg gider fandme ikk at betale til noget jeg ikk for glæde af fuck da dem.

hvis de vil have penge til at drive lortet så skulle de ansætte nogle flere krontroløre og så dele nogle flere bødere ud til folk der køre sort,

før bøderene blev sat op der var p bøderne meget dyr end bus bøderene
det er fandme da uretferdigt.
når det offenlige i oven i købet betaler underskudet i forvejen.

sænk prisen på biler og fly

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ali:
1) Der er ikke noget der hedder "gratis busser". Det hedder skattefinansierede busser.
2) Billigere busser betyder , ligesom "gratis" busser at nogle andre må bruge mere af deres dyrebare liv på at arbejde så du kan få dette gode.
3) Busser ville være billigere nogle steder, hvis ikke det var fordi der var en udligningsordning. DVs. jeg tager bussen i KBH, og så skal jeg betale for at nogle spassere i Snoldelev skal have muligheden for at køre i bus. Da det ikke er muligt at drive en billig buslinje ude på landet, så går en del af min billet altså til dette.
Var det et privat busselskab der kun drev et par linjer i KBH eller Århus, så ville de kunne tilbyde mig at gøre det meget billigt. Evt. kunne man også forestille sig at der var private minibusser der kørte. Det kender man fra andre lande, og dér er de røvbillige!!

Ali, det lyder godt når nogen siger "gratis busser", men der er sjældent noget der er gratis. Tag og forsøg at se dybere end overfladen.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@dank: jeg er udmærket klar over forskellen - anede bare ikke hvad jeg skulle kalde det her topic, så det endte med det navn... blandt andet fordi jeg ikke tror det bliver gratis med det samme, men at det først bliver meget billigere og senere bliver det finanseret af kommunen, hvis der overhovedet sker noget på området.

Men folk kan vel også selv læse hvad der står på siden... så er det bare op til dem :) ville bare promovere lortet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Har kørt sort hver dag til og fra arbejde i et halvt år nu, set kontrollører tre gange, og alle gange er de stået af det stop jeg står på, fantastisk løsning!

Får desuden egen bil nu her, så er jeg helt fri for det.. men offentlig transport er pænt skod, og pænt dyrt.. specielt for unge på SU.

Titel:
Medlem

axia skrev:
men offentlig transport er pænt skod, og pænt dyrt.. specielt for unge på SU.

Word!
Det er ufatteligt dyrt, og sæderne sidder så tæt på hinanden i alm. busser, at man bliver nødt til at sidde på de underligste måder, hvis man er lidt høj...

Titel:
Dedikeret medlem

D|(@ skrev:
Det er ufatteligt dyrt, og sæderne sidder så tæt på hinanden i alm. busser, at man bliver nødt til at sidde på de underligste måder, hvis man er lidt høj...

Haha ja, med mine 1,93 skal jeg knækkes fuldstændig sammen for kun at fylde ét sæde.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Ja nemlig hvis de nu bare ansatte flere til at tjekke biletterne ville de jo HURTIGT få en del penge ind det er skuda klart de mangler penge når man tænker på hvor mange der kører sort!

Jeg gør det selv tit og kender mange der gør, de kan da bare tjene pengene inde der eller en del ihvertfald!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

aliaarhus skrev:
@dank: jeg er udmærket klar over forskellen - anede bare ikke hvad jeg skulle kalde det her topic, så det endte med det navn... blandt andet fordi jeg ikke tror det bliver gratis med det samme, men at det først bliver meget billigere og senere bliver det finanseret af kommunen, hvis der overhovedet sker noget på området.

Men folk kan vel også selv læse hvad der står på siden... så er det bare op til dem :) ville bare promovere lortet.

Så du synes at folk skal arbejde mere så du kan køre gratis med bus? Den tid som de kunne bruge på at være sammen med deres familie eller hvad ved jeg, den skal bruges på arbejde pga. din asociale indstilling.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

dankdawg skrev:
aliaarhus skrev:

Så du synes at folk skal arbejde mere så du kan køre gratis med bus? Den tid som de kunne bruge på at være sammen med deres familie eller hvad ved jeg, den skal bruges på arbejde pga. din asociale indstilling.

Hvad snakker du nu om?? Der er jo ingen der tvinger folk til at arbejde! Om folk arbejder eller ej, om de accepterer arbejdstidpunkterne eller ej og om de accepterer arbejdsforholdene eller ej er for helvede op til dem selv.

Jeg synes det er et fuldstændig latterligt argument du kommer med. Der er ingen der tvinger nogen til at arbejde mere end de har lyst - faktisk vil flere blive ansat (og arbejdsløsheden vil falde), hvis der er brug for mere arbejdskraft! Ingen siger at det er samme personer der skal tage sig af arbejdet resten af deres liv. Om de siger ja til flere arbejdstimer er op til dem selv.

Og om jeg har en asocial indstilling aner du INTET om.

Titel:
Dedikeret medlem

Han mener jo bare at pengene skal komme ét eller andet sted fra, praktisk talt intet er gratis i denne verden.. Hvis bybusserne skal være "gratis" - så skal de jo være finansieret af kommunen/amtet, og de penge skal jo komme ind via. skatterne el.lign. når brugerne ikke selv vil betale for det..

Det er da ligetil, eller hvad? :/

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

aliaarhus skrev:
dankdawg skrev:
aliaarhus skrev:

Hvad snakker du nu om?? Der er jo ingen der tvinger folk til at arbejde! Om folk arbejder eller ej, om de accepterer arbejdstidpunkterne eller ej og om de accepterer arbejdsforholdene eller ej er for helvede op til dem selv.

Jeg synes det er et fuldstændig latterligt argument du kommer med. Der er ingen der tvinger nogen til at arbejde mere end de har lyst - faktisk vil flere blive ansat (og arbejdsløsheden vil falde), hvis der er brug for mere arbejdskraft! Ingen siger at det er samme personer der skal tage sig af arbejdet resten af deres liv. Om de siger ja til flere arbejdstimer er op til dem selv.

Og om jeg har en asocial indstilling aner du INTET om.

Nej, de er ikke TVUNGET, men de er nødt til at arbejde mere for at få det samme ud af det, da de skal betale mere i skat så DU kan køre gratis i bus. Det er derfor jeg mener at det er en asocial holdning, fordi du synes det er OK at folk skal arbejde hårdere bare fordi du gerne så gratis busser. Er du med nu?

Det er simpel økonomi Ali. Og ja, jeg mener du er asocial når du vil have at andre skal betale for goder som du finder attråværdige. Hvad med at betale for dem selv?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har buskort, så hvad rager det mig :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@dankdawg: Jeg vil anbefale at du får fat i Politikens avis fra i søndags (ellers var det i mandags) - lige præcis det emne vi to diskuterer nu, er der skrevet en lang artikel om.

De forskellige steder får MEGET ud af at det er gratis... blandt andet har de gjort busserne gratis og bilerne forbudte i midtbyerne - og netop det har staten udnyttet, og de har faktisk fået en del ud af det. Brazilien, Italien, Belgien, nogle andre lande og visse steder i Danmark - dokumentation har jeg ikke, men kan findes i avisen.

Jeg siger ikke, at jeg VIL have gratis busser... overhovedet ikke - jeg protesterer imod de stigende priser, som røvrender os andre... muligvis ikke dig, men det gør det ved mig og jeg ved at det gør det ved andre (siden over 10000 allerede havde skrevet under i morges).

Jeg stemmer ikke for at det bliver gratis - men hvis det bliver gratis, så vil jeg overhovedet ikke klage... jeg foreslår at det bliver billigere, for jeg vil gerne betale for at min egen røv bliver transporteret forskellige steder - jeg kræver ikke at nogen skal betale for det.

De priser skal tilbage igen! 17kr for en idiotisk busbillet er satme for meget - og SU-modtagere eller folk der får lommepenge, skal betale op til 300 kr mere om måneden, for at få lov til at køre med. Det er simpelthen for meget.

Jeg vil have billigere busbilletter - og hvis det kan gøres gratis, så klager jeg ikke...

Senest rettet af syreperlen 20 jan 2004 17:21, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg køre altid sort, og har gjort det i tre-fire år nu, og det virker ni ud af ti gange (har dog aldrig fået nogen bøde) Jeg har aldrig set skyggen af en kontrollør i de Kjøbenhavnsk HT-busser (jeg ved ikke engang om der overhovedet er nogen ?

Når man har kørt 33 gange sort med bussen har man indtjent bøden. Så hvis jeg en dag får en bøde, ville det ikke gøre så meget, selvom det selvføli ville være surt at skulle betale 500 kr.- men....

Jeg ved godt det er en egoistisk tankegang, men 17 kr.- for at køre med bussen er sgu alt for meget, det er sgu næsten billiger og tag en taxi hvis man er fire menesker.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Alloedee skrev:
Jeg ved godt det er en egoistisk tankegang, men 17 kr.- for at køre med bussen er sgu alt for meget, det er sgu næsten billiger og tag en taxi hvis man er fire menesker.

Netop! Det er det mig og mine venner er begyndt at gøre i weekenderne.

Der er bedre service, billigere priser, og i det mindste et firma der tager hensyn til andre folk. Jeg kørte i taxa med min kæreste, hendes veninde og to andre af mine venner fra en fest i lørdags... vi skulle af med 14kr hver, eller deromkring. I en bus skal man betale 17kr + tillægsbillet på 3kr, altså 20 kr i alt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
en anden ting er at busser ikk er særlige pracise.
men kan sjællent køre helt der hen hvor man skal og man er nød til at skifte og køre omveje plus man skal vente på lortet.

jeg kan godt se hvis man er arbejdsløs at det ville være fedt med gratis busser,

men hvis man står og arbejder 40 timer på en slave frabrik og så skatte væsnet hapser de 50/60 procent fordi nogle gerne vil have gratis bus i en by med 50 mennesker og 3 stop i.
så er det sku ikk fedt,
og hvorfor skal det kun være gratis i de store byer det er sku driskriminere folk, jeg mener de små provins byér på landet betaler lige så meget i skat per indbygger som i de stor byér og hvis man trakker arbejsløsheden+kriminæliteten fra på landet så betaler de udskyldige bønder alsår mere ligepludseligt.

eller lige som fks på mit arbejde,
års slagteri lukket og folk der oppe fra fik job her.
de lavet en køre sammen løsning.
da de ikk havde mulighed for kolligtiv trafik til og fra arbjede.

så helt ærligt hvad kan man bruge den koligetive trafik til hvis ikk de køre så tidliget at folk kan komme på job

jeg kan godt se det er smart at de dovne skole børn lige kan tage en bus hen af middag (7:30) men fuck da dem de skulle heller købe sig en cykel og få sig noget motion

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Skynder mig at skrive =)

Håber at alle andre gør det samme

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: nordjylland
Citat:
Jeg vil have billigere busbilletter - og hvis det kan gøres gratis, så klager jeg ikke...

hvem har bildt dig ind at du er i en position til at stille den slags krav? jeg vil personligt gerne have en hest men jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi forestille mig at det er noget staten skulle financierer. betal selv for din transport - hvor svært kan det være ?

Citat:
og SU-modtagere eller folk der får lommepenge, skal betale op til 300 kr mere om måneden, for at få lov til at køre med. Det er simpelthen for meget.

så få dig et job! - har selv passet fritidsjob mens jeg gik i 2.g og det gik ikke ud over mine karakterer eller forberedelse.

er forøvrigt meget enig med nostalgic! og dankdawg

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Ali - betaler du overhovedet skat?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]