Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 17:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004 02:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Jensus>>

Damnit...

Ja, det er da ærgeligt at de forbyder visse former for raketter og bomber der skal skydes op i luften, men faktum er jo at man sælger sprængladninger uden lange lunter eller pinde, og så er det sgu oplagt at folk bare leger med dem.

Det er ligesom den hospitalsgang der blev sprængt af helvedes til med en Chrysantemum-bombe... Jeg er bare glad for at de drenge der gjorde det fik smidt den langt nok. Vi snakker ladninger der ret faktisk skal sendes afsted med en raket, og som har en 2 cm lang lynlunte...

Hvis vi ser bort fra de dødsfald der har været i 2003, så har jeg kendt en fyr der fik revet sit hoved midt over af en chrysantemum-bombe der gik af. Måske er det folks egen skyld at de fucker op med følsomt fyrværkeri, men som lovgivningen ser ud i dag er det måske smartere at forbyde det mest ustabile fyrværkeri så de folk der ikke passer på rent faktisk ikke får fat i det sprængstof der slår dem ihjel, hmm?

/Tias.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004 10:27 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Tias, dit argument holder ikke.

Fordi

1) Du vil beskytte folk imod dem selv. I så fald må du logisk set også være imod legalisering af stoffer, og hvorfor skulle man i øvrigt stoppe dér? Hvorfor ikke forbyde biler og busser? De dræber mange hvert år og ikke kun chaufføren. Eller hvad med fed mad? Det dræber mange.

Hvis du præsenterer et logisk konsistent argument, så vil i hvert fald noget af det jeg foreslår forbudt i ovenstående være noget du er nødt til at gå ind for. (det går jeg nu ikke ud fra at du gør )

2) Du forslår forbud for at begrænse episoder som dem du nævner. Men de episoder foregik jo NETOP under forbud, ergo kan det ikke forhindre og måske ikke engang begrænse den slags.

Vi ved jo at der sælges dårligere kvalitet fyrværkeri som resultat af forbuddet ( i følge politiet i hvert fald), så ville det ikke være mere logisk at gøre det lovligt, så man kunne holde sælgeren ansvarlig for varer af dårlig kvalitet ?

Bedre kvalitet varer betyder faktisk færre dødsfald. ( hvis man skal tro statistikkerne )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004 16:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Nu sagde jeg også "med den nuværende lovgivning". Stod til mig var sprængstof i hænderne på eksperter, ikke idioter der raver fulde rundt og kaster med det.

Hvis vi legaliserer eks. professionel fyrværkeri, jamen så sprænger folk sig selv i luften med det. Hvor er forskellen?

/Tias.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2004 23:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Tias det var vist en 39 årig der skød den crysantemumbombe af på sygehuseti Ålborg, han er blevet knaldet for det...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2004 23:11 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Tias skrev:
Nu sagde jeg også "med den nuværende lovgivning". Stod til mig var sprængstof i hænderne på eksperter, ikke idioter der raver fulde rundt og kaster med det.

Hvis vi legaliserer eks. professionel fyrværkeri, jamen så sprænger folk sig selv i luften med det. Hvor er forskellen?

/Tias.


Hvis folk har lyst til at sprænge sig selv i luften, så må de jo gøre det. Jeg gider ikke at betale for at politiet skal beskytte folk imod sig selv og i øvrigt mener jeg at det er etisk forkert. Jeg foretrækker at politiet bruger deres tid på tyve, voldsmænd, mordere, osv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team