dankdawg skrev:
V, K og DF er et meget skrøbeligt samarbejde. De agerer ikke som en enhed, tværtimod er der stor uenighed om utroligt mange ting hvilket afspejler sig i at DF ofte truer med at trække deres støtte til regeringen. Med andre ord: du tager fejl, men dte er der jo ikke noget nyt i.
Det er jo kun spil for galleriet. DF ville da aldrig vælte en højre-regering. Og slet ikke hvis de dermed banede vejen for en social regering.
dankdawg skrev:
Loven om social service, jeg går ud fra at det er den du mener, er jo en samlet pakke, og skal man ændre i den, så skal den op til genforhandling og det er ikke noget man bare gør. Det politiske system fungerer ikke på den simplistiske måde du forestiller dig.
Jeg har i øvrigt ikke sagt at Folketinget ingen magt havde, blot at du tog fejl i dine antagelser om hvorledes systemet fungerer. Det er sådan en BT-holdning til politik du præsenterer dér.
Well, de har ellers lige bevist at jeg har ret, med den nye alexandra-lov (reelt en stats-lov til fordel for 1 enkelt individ) Den blev formuleret og indirekte vedtaget på under 24 timer (den har ikke været oppe endnu, men ifølge tekst-tv er der allerede givet tilsagn om flertal for den)
Så systemet er altså ikke mere trægt end som så.
dankdawg skrev:
Det ville være udemokratisk at gribe ind i kommunale sager for et godt ord. Og du kritiserer jo netop regeringen for at være udemokratisk, så hvorfor er det OK at de bryder de demokratiske fremgangsmåder blot fordi det er en sag du støtter? Det er rigtigt at FT vedtager mange love som kommuner skal følge, men det betyder ikke at man bare kan gribe ind i forvaltningen af dem hver gang man ser noget der ikke passer en.Det ville være et meget stort problem.
Jeg har en politisk mening om hvordan tingene bør være, hvorfor er det nu Udemokratisk? Jeg si'r jo bare at jeg synes man burde la' drengen bo, og foreslår man laver en lov der gør det muligt. Hvis ikke man må foreslå lov-ændringer længere, uden at blive kaldt Udemokratisk, hvad må man så?
hr over-bibliotekar dankdawg skrev:
Igen: læs en bog, sæt dig ind i ting du taler om, få en forståelse for verden.
Det er jo ikke det du mener. Du mener jeg ska' få _samme forståelse som dig_. Desværre ka' vi ikke mødes på dette punkt, for jeg mener jo det er dig der har en forkert forståelse, så her må vi vist bare være enige om at vi er Uenige