Jeg undrer mig lidt over hvorfor det her emne ikke er kommet op endnu, men nu skal jeg nok tage mig af det

Som I nok ved, så er der en kæmpe debat i gang efter mordet på den hollandske filminstruktør Van Gogh, efter hans udgivelse af den 10-15 minutter lange film "Submission". Der er kommet dette ud af det:
- England overvejer at lave en lov om at man ikke må gøre grin med religionerne (stand-up, komik, osv) + religionerne må ikke nedsvines eller tales ned til
- Muslimer i Danmark har fundet ud af, at de kan føre retsager mod dem der taler ned til Islam, ved at tage brug af blasfemi-paragraffen
- Af den grund vil mange danske partier gerne have afskaffet blasfemi-paragraffen (som blev oprettet for at beskytte jøderne og deres religion).
- Der er enkelte steder tale om at Englands lov måske bliver overført til Danmark
Personligt synes jeg, at vi er kommet helt derude hvor vi ikke kan bunde. Det er som om vi går tilbage i tiden, hvor man blev dræbt for at sige noget forkert om kristendommen eller islam - og der var sgu ingen kære mor. Vi har siden rykket væk fra denne barbariske håndtering og afstraffelse af "vantro", men det ser ud til at den så småt er ved at starte igen. Fra England og Holland af.
Jeg går ind for religionsfrihed, og religioner er op til folk selv, sålænge de ikke blander andre folk ind i det. Dvs. at det skal være tilladt at sige præcis hvad man synes om religionerne - det er det vi har ytringsfriheden til.
Humoren vil forsvinde fra gaderne - nu må man pludselig ikke gøre grin med religioner og religiøse grupper (hvilket i de fleste tilfælde er humor på top-plan... tak Jan Gintberg og Omar Marzouk). Men jeg er bange for at det desværre også kommer til at ske mange flere steder i verden.
Desuden synes jeg det er totalt smageløst af muslimer og mange andre religiøse grupper (kristne såvel som jøder) at de benytter sig af blasfemi-paragraffen til at hive folk i retten der udtaler sig "forkert" eller "negativt" om deres religion. Plus at det er vores skattepenge der går til sådan nogle fuldstændig meningsløse retsager!
Racisme-paragraffen er god nok, og den beskytter de reliøse grupper mod racistisk deskrimination - jeg mener ikke vi har brug for andet. Folk må sige hvad de vil om religioner, og hvis Muslimer eller jøder vil svare igen, så må de gøre det på samme måde - UDEN brug af voldelige midler. Vi har kæften og evnen til at skrive... lad os benytte os af dét.
Hvor er ytringsfriheden blevet af? Hvad bliver det næste? Det her stinker langt væk af middelalder-bullshit. Hvorfor ikke bare afskaffe demokratiet? Det virker alligevel ikke.
Dr. Ali siger:
- Afskaf blasfemi-paragraffen
- Hold kontrol med ekstreme og racistiske udtalelser med racisme-paragraffen
- Folk skal udtale sig om religioner som de vil
- Folk skal dyrke deres religioner som de vil
- Religionerne er en personlig anliggende, og KUN en personlig anliggende (ingen drab, ingen tvang til konvertering, ingen religionskrig, frihed til at udtale sig og sige hvad man vil).
- STFU og lad Gud om at straffe personen der nedsviner eller gør grin med religionen - det er ikke menneskets pligt.
-
HUMOREN ER FØRSTE PRIORITET! - ellers afskaf religionerne, så burde der ikke komme flere problemer ud af det.
Det er religionerne der begrænser mennesket, og ikke menneskets udtalelser.
HEIL!Hvad synes I?