Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 18:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Jeg snakkede med en dansk foke-parti vælger for ikke sålænge siden, og der kom vi til at snakke om 'det grå guld' (der bare samler støv)

Vi snakkede blaa om at visse arbejds-givere si'r de ikke ka' få kvalificeret arbejds-kraft, men samtidig tilsyneladende ikke gider investere i ældre mennesker.

Så jeg tænkte på hvordan man ku' gøre det lettere for ældre at være med?

Hvad ville der feks ske, hvis man sænkede skatten på arbejds-indkomst for alle over 60, og så istedet måske satte den lidt op for de velhavende under 60? Ville det ikke gøre de ældre mere attraktive på det arbejds-marked alle taler om (for de ku' jo så nøjes med mindre i løn, end den kvalificerede unge virksomhederne alligevel si'r de ikke ka' finde, og så ville 'risikoen' ved at ansætte en ældre måske være mindre?)

Hvis man nu feks sagde alle over 60 betaler halv skat af arbejde, i forhold til folk under 60, ville det så være en go' ting? Eller er det noget der ikke ville virke?

(jeg taler ikke så meget om ideologi her, men mere hvad der sådan realistisk set ville ske af konsekvenser)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Så ville de ældre vel bare stjæle jobsne fra en anden udsat gruppe? (plus at staten ville få mindre ind i skat).

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
dum agument.
de ville da ikk stjæle det arbejde fra andre,
de ville højst sansynligt bare tage det job ingen andre gider eller indvandere ikke magter.

plus at det kan skabe dynamik og flere arbejds pladser højstsanynligt,skabe en støre producktion eller ligne eller hva med deltids jobsne,
min far er selv efter lønner og køre nu pakke transport, hans arbejds giver kan netup ikk finde andre til det, fordi nogen gange er det for få timer andre gange er arbejds tider alt for skæve.
før var han "infrastruktur/teleleder chef" for teledanmark i århus, og han er fint til fres med hans nye arbejde selv om han ikk længere har den tittel,
han slipper da for stess :)

Titel:
Medlem

loader skrev:
de ville højst sansynligt bare tage det job ingen andre gider eller indvandere ikke magter.
:roll: :!:

Kunne man tænke sig at du var den DF vælger JEL havde snakket med? :evil: :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

typsik folk der stemmer på enhedslisten.
kan ikk tollerer at folk stemmer på andre partiér der går i mod dem..
og når man så spørger dem om de stemmer på enhedslisten/SF så siger de noget andet for at de skal virke som ortenlige mennesker, men de siger aldrig enhedslisten sf i mod,

paresitter typisk...

lidt sjowt hvordan de hyller op om at højre fløjen brudte være forbudt,lige som i tyskland. de kan simpelthen ikk klare folks fri vilje til at have deres egen menning... skide communister :twisted:

ja og så rander de selv og overffalder normale mennesker og så siger de uhh de er nazister, og så rander de og score stemmer på at være anti racister.

pernille røvkrans er selv tidligere autonum og jeg kan ikk fatte hvordan man kan have sådan en krimminæl i folketinget..

Senest rettet af loader 02 feb 2005 23:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Altså vi kan godt blive enige om at vi er i en situation hvor der er jobMANGEL, ikke?
Løsningen må (efter mit hoved) være, at fordele arbejdet på flere hænder, istedet for at favorisere bestemte grupper i samfundet. En kvalificeret ung uden arbejde er lige så slemt som en kvalificeret gammel uden arbejde.
Og loader, du er bare en afsporet fascist. :twisted:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Kan vi ikke bare grave de gamle ned?

Titel:
Dedikeret medlem

hvis ikk de arbejder så er de en udgift og ergo mindre kontant hjælp eller SU. så i brudte ikk brok jer.
og det er sjællent de gamle efterløner som tager fuldtids jobs..
og der er da plads til dem. evt kunne man ansætte 2 gamle istedet for en doven ung mand, og vi skal ikk glæmme at de er stabile og har erfaring...

og hvis en skattelettelse kunne få dem igang igen, så er der mere arbejds kræft. og en real fortjeneste...

Titel:
Medlem

loader skrev:
typsik folk der stemmer på enhedslisten.
kan ikk tollerer at folk stemmer på andre partiér der går i mod dem..
og når man så spørger dem om de stemmer på enhedslisten/SF så siger de noget andet for at de skal virke som ortenlige mennesker, men de siger aldrig enhedslisten sf i mod...

Jeg opfatter dit indlæg som et "angreb" mod mig, hvis det ikke er må du lige rette mig.
Først og fremmest vil jeg sige at: Hvis jeg havde stemmeret ville mit valg nok falde på minoritetspartiet. Og nej ikke fordi du har spurgt om jeg stemmer SF/enhedslisten, men fordi minoritetspartiet i mine øjne er det parti der har mest indblik i hvordan verden hænger sammen.. på gadeplan that is.

Og ja, jeg finder din udtalelse racistisk, det har intet at gøre med at jeg skal gøre mig bedre end dig (eller nogen andre for den sags skyld)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]