Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg har ikke supermeget forstand på tjald osv, udover jeg synes det er nice at ryge og ville være fedt selv at kunne dyrke sit eget - så man ved hvad det er og slipper for at punge ud. Mit spørgsmål er så, hvis jeg skal have nogle frø som giver en god, men ikke for stærk tjald at ryge - og de skal dyrkes udendørs i skovterræn, hvad vil i så anbefale af frø-sort? Har hørt der er sååå mange forskellige, og nogle frø hedder fx "skunk et eller andet", det skal bare være såkaldt normal hash jeg vil dyrke, hvilke frø kan så bruges? eller hvilke skal jeg undgå ? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
For det første dyrker man ikke hash, man dyrker pot eller skunk. Hash er en forarbejdning af potten/skunken, men jeg ville nok råde dig til og vælge nogen sorter der er forholdsvis lette og dyrke til og starte med, prøv og find en god dansk pot eller en udeskunk. Kig eventuelt inde på http://www.XXX.dk eller http://www.XXXX.dk, og der skal du selvfølgelig kigge efter deres shops eller frøbank. Held og lykke med det... :D
Det her fik jeg ud af sidste sæson med frø inde fra dcf

Min have

Titel: ok
Junior medlem

Ok som sagt er jeg heller ikke inde i alle ordene heh, men vil gerne lære det "korrekte" så godt du retter - Ja jeg så lidt på bl.a. Libanon 30, Dansk pot mix og Pot Royal dyrket i dk, alle til omkring 10 frø for 100 kr

Må jeg så spørge om hvad er forskellen på de 2 ting, altså pot og skunk? Synes altid man forbinder skunk med noget dårligt :-S ??

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Der er ingen speciel forskel...
Skunk er bare forædlet, og opnået ved at kombinere de bedste planter over en længere periode...
Genetisk er der ingen forskel...
Kvalitetsmæssigt er skunk det bedste...
Du må forbinde skunk med noget dårligt fordi du tænker på et stinkdyr (hvilket skunk jo også er, men lugten er nu rar) :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
100 kr for 10 ude-frø er for meget.

Jim

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahh jeg vil da ikke forbinde skunk med noget dårligt, altså for og gå helt i peditesser så er der kun 3-4 originale skunk arter. Men altså skunk bliver for det meste brugt om indedyrket cannabis, men jeg vil godt mene at man kan kalde noget udedyrket over en vis potens for skunk. Grunden til at det bliver kaldt for skunk, ligger lidt i navnet, en skunk er et stinkdyr, skunk sorterne dufter betydeligt kraftigere end almindelig pot - Men det behøver jo ikke og være noget dårligt... :lol:
Men altså det der kan være problemet med og dyrke skunk her i landet er at det skal have en del længere tid til og modne end almindelig dansk pot, derfor kan det være svært og få dem helt færdige. Problemerne man får når det begynder og blive lidt sent på sæsonen er bl.a at der kan begynde og gå mug i dem, eller at de simpelthen ikke når og blomstre ordentligt færdig. Men hvis du skal have noget udeskunk så find en god akklimatiseret sort, d.v.s at den har været dyrket her i nogen år, og der er trods alt nogen inde på dcf der godt ved hvordan man skal lave nogen ordentlige sorter, f.eks HH og TOP44 skulle være gode sorter til guerilla, men noget af det de har inde på dcf kan godt være noget lort rent ud sagt, men efter og have dyrket deres skunkmix skulle jeg mene der er noget potencialle i det. Men kan også se at det ikke er det samme mix nu, som de havde sidste år, men du kan jo kigge lidt på min have og bedømme selv, det store "juletræ" er blandt andet en fra skunkmixet, nåede desværre ikke og modne helt p.g.a mug. Der var sku ellers meget gang i det, tror den kunne have kastet noget der ligner 700-800 g(tørt) vel og mærke selvom der var frø i den, hvis den var blevet modnet helt færdig... :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uddyb Jim M? Mange andre frøshops tager betydeligt større mængder penge for deres udefrø, men der er man så også nogenlunde sikker på ordentlig genetik. Men jeg vil mene at hvis man vælger så noget som TOP44 eller HH som er lavet Outgrow, har man en rimelig stor chance for og ende op med noget godt sidst på sæsonen, og det er lige meget om man dyrker guerilla eller i have, men selvfølgelig bedre i have off course.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paris +
Frøene du nævner får man til det halve, hos de banker du hvist hentyder til.
Netop de sorter du nævner tror jeg også på ! Man må dog ikke glemme passion 1, hvis / når den kommer i sortimentet.

Jim

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha, jeg tror vist at vi misforstod hinanden lidt der, jeg mente også at man skulle købe TOP44 og HH, for den sags skyld også Passion #1, inde fra frøbanken. Men mange af de andre ting inde fra dcf skal man passe på med, de kan godt være lorte frø, lavet af folk der ikke aner noget om det. Deres pot frø kan man vist også stole nogenlunde på, men igen huske og købe nogen frø som der har været groet her i mange år, som Eb´s 27 års eller Mors 30 års... :wink:

Mhv ZachyOn

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har kigget lidt nærmere på sorterne inde på dcf, og stort set alle frøene i udeskunk sortimentet er dyrket af erfarne growers, så næsten lige meget hvad man vælger skulle man være sikret godt resultat. Folk som EB og Outgrow ved i hvert fald hvad de laver, og det meste af sortimentet i år er produceret af enten EB eller Outgrow. Så hvis i vælger frø fra dem, skulle jeg mene at der er chancer for et hæderligt resultat, men kommer selvfølgelig an på hvor erfaren grower man selv er.

Mhv ZachyOn

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal selv have startet et guerilla grow her i år, og regner med at de sorter jeg satser på bliver: HH,Top44,Leb27,Mors30års,Royal Dane + diverse andre sorter jeg er så heldig at få tilsendt af en flink gut... :P
Det bedste råd jeg kan give er nok, køb nogen få udeskunk sorter, og håb på at de bliver færdige, men hav et par gode pot sorter i reserve, de er pålidelige - hvilket udeskunk ikke altid er.
Og husk også at hvis du skal gro ude i den frie natur(guerilla) så plant mindst dobbelt så mange som du regner med at ville høste, der går mange planter til på enten rådyr,snegle, hanner eller bare folk der finder ens spot. Men ellers held og lykke med growet mester, nu har jeg ikke rigtig flere erfaringer at øse ud af, har også kun groet en sæson indtil videre, men har dælme lært en del i løbet af i år. Et sidste råd med på vejen, læs alt hvad du kan om sorter, både inde på dcf o.s.v, kig på en hel masse billedtråde, der får du en nogenlunde ide om hvad for sorter der duer i Dk og hvilke der ikke gør.

Mhv Zachyon

Junior medlem
Brugeravatar

Hey

Jeg vil lige have hjælp til, hva for en hamp frø jeg skal købe ?
Jeg synes skunk er flot ?
såå vis i li gider og hjælpe mig så i nogle guttermænd 8)

-Kr0no

Titel:
Dedikeret medlem

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Alisas og Kr0no: brug søgemaskinen - der har inden for kort tid været 2-3 topics omkring køb af frø.

Mvh DH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]