Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hej alle sammen

Jeg har i et par år hygget mig med lidt udendørs dyrkning. Nu har jeg dog en god kælder til min rådighed samt en 400w gartner lampe. Jeg kunne tænke mig at starte en lille indendørsproduktion op. Hvor mange planter kan man have under sådan en lampe?
Jeg vil gerne have et godt råd til "begynder frø", (altså en plante der er lidt gavmild i sit afkast, uden at være super kræsen i sine krav til miljøet).
Gode råd om dyrkning i muld/andre materialer.. (hvilke materialer / jordblandinger).
Jeg havde tænkt mig at lave en stor kasse i min kælder, og så lede udluftning ud gennem en udluftningsrist. Hvis jeg sætter et kulfilter på, vil det så neutralisere lugten? og hvor stort et filter?

Hygge!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
læs cf guide på http://www.dcfonline.dk
de har også en frøbank med billige frø og der er en del info om de forskellige sorter :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg vil anbefale skunk #1. Den er meget taknemlig og let at have med at gøre. Tåler også en del varme( i hvert fald i mit skab). Eller en eller anden indica. Der er meget at høste og kort blomstringstid, og meget nem i skab. Fx northern lightz eller en eller anden 50/50.

Titel:
Medlem

Tak for indlæg. Skunk #1 har jeg hørt om før, ved du om der er nogen der forhandler frøene i dk?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Superpedro skrev:
Tak for indlæg. Skunk #1 har jeg hørt om før, ved du om der er nogen der forhandler frøene i dk?

Prøv Google

edit by piercer - ingen salgs link

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Superpedro skrev:
Jeg vil gerne have et godt råd til "begynder frø"

Aurora Indica (150kr), er en meget potent hurtigblomstrende plante. Jeg anbefaler den hver gang jeg får chancen. Blomstrer færdig på under 60 dage, er nem at dyrke, giver godt udbytte og noget fantastisk røg. Planten er mest indica, og giver derfor en dejlig stenet rus. Ifølge avleren, indeholder den 15-20% THC.

Edit by piercer - ingen salgs links

Titel:
Hey superpedro og velkomen til psychelia.dk

Prøv at søge lidt rundt på siden, der er massere tråde og info om hvordan du starter et lille grow op, desvære har vi en politik om ikke at oplyse hvor man kan få fat på aktive ting som man kan lave til stoffer.

Så du kan eks. vis Goggle dig frem til sider der sælger frø, men jeg kan da kun anbefale dig at finde nogle Skunk #1 frø.
De er nice og rimelig nemme at dyrke, det er nice at se folk ikke bare siger Northen light som er manges begynder favorit. HVor jeg syndes det er noget juks og så kan det godt være den er nem at dyrke, men der er meget andet der er lige så nemt og langt bedre kvalitet IMO.

Desuden bliver du nød til at stille mere præsise spørsmål, der er ikke nogen der gider at holde dig i hånden gennem dit første grow og pensle det ud for dig trin for trin hvordan du gør. Så læs dig frem og når du så har konkrete spørsmål så kan du stille dem, det kunne eks vis være.

Når du har klargjort dit rum/din kælder og har sat lampe op og du finder ud af, hvor stor en udluftnings motor har jeg brug for?

Så stiller du et spørsmål, hvor du infomere om alle de faktore du ved:

Størrelse på rummet (m3)

Temprature (nat og dag)

Antal lamper og størrelsen (antal Watt)

Og så vil folk nemt kunne fortælle dig hvor stor en motor du skal bruge, hvor imod at uden at vide sådan noget kan folk kun sige at du skal skifte din luft i rummet min. 5 gange i timen.

Men lad os tage det først

Hvor mange planter du kan ha udner en 400 Watt gartner lampe, tjaaa det kommer så lidt anpå om det er en HPS eller en MH. Men vi går udfra det er en HPS og den dækker effiktivt et område på ca 66 x 66 cm, hvor du så får en ca lysdækning på 50 watt pr kvadrat fod og det er optimalt for cannabis.

Giv planterne lidt luft omkring dem, så hvis du bygger et skab eller afskærmer dit grow område. så kan du roligt give dem 1 x 1 meter for bedre luft cirkulation, så er det kun et spørsmål om potte størrelse om hvor mange du har plads til på 4 kvadrat fod.

Fra frø vil jeg nok gå efter 4 planter, med mindre du laver en moder ud fra dine frø og går igang med cloner. Så kan du have mange flere små planter, korte veg perioden ned og høste det samme udbytter fra mange små plater istedet for 4 størrer planter. (søg efter SOG - sea of green for denne teknik)

Kulfilter tager lugten ja, sørrelsen variere meget og er kun et spørsmål om hvor tit du skal skifte kul på dit filter. Kan klart betale sig at købe et ordenligt filter, så stort som man har plads til også for at være på den sikre side.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

tak for svar!! :D

Titel:
Medlem

hvis det er en fugtig kælder (køb et hygrometer) så bør du have en affugter som noget af det første, under gro fasen er fugtighed ok (18-24lys)da det hjælper med at holde spindemider væk, men under blomstring(ca. 12timer) bør du helst holde fugtigheden nede, da du kan risikere at der går mug i buds´ne.

jeg har dyrket i kælder før og det var nødvendigt med en affugter da rummet i sig selv haved en fugtighed på ca.80% v 20° varme, dvs, den vil stige så snart du putter lamper og planter og spilder vand på gulvet osv.

jeg haved ca 16-20 cloner i jord pr. 400hps på ca 1kvardrat meter.men jeg haved også 10stk således at de dækkede hinandens "dødeområder".

som ventilator brugte jeg en 40cm lindapp hvilket udskiftede rummets mere end 10 gange i timen.

men som piercer siger saml dine "dumme" spørgsmål sammen og vær lide mere spesifik.

held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]