Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DPS aero
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg er nu blevet ejer af et Brugt DPS Aero system. Spandene har på det system 5 huller til "Net potter", altså 5 x 12 huller. Den forrige ejer sagde at han havde sat stiklinger i samtlige - altså 60 stk. Og så voksede han kun et stort topskud på hver enkelt. Jeg troede faktisk at der kun kan være 12 planter - 1 pr spand. Hvad er rigtigt?

Jeg fik lidt måleudstyr med - Hvad er et Ec meter?

Hygge.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Kender ikke det det aero.

Men et Ec-meter måler vandets hårdhed, som man justerer gødningen efter. Prøv at kigge på growshops, der sælger de dem. De er vidst ret dyre.

Titel: Re: DPS aero
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Superpedro skrev:
Jeg er nu blevet ejer af et Brugt DPS Aero system. Spandene har på det system 5 huller til "Net potter", altså 5 x 12 huller. Den forrige ejer sagde at han havde sat stiklinger i samtlige - altså 60 stk. Og så voksede han kun et stort topskud på hver enkelt. Jeg troede faktisk at der kun kan være 12 planter - 1 pr spand. Hvad er rigtigt?

Jeg fik lidt måleudstyr med - Hvad er et Ec meter?

Hygge.

Hmm, det jeg kan få ud af det du fortæller er, at han har brugt det til at lave SOG(Sea Of Green) grow med, d.v.s en hel masse cloner der bliver sat ind under 12/12 lige efter de har fået rødder, så når de kun at lave et lille topskud.
Men der kan tilgengæld være en hel masse planter, som alle får maximal lysmængde.
Men du kan da også lave en plante pr. spand, det styrer du jo selv, men SOG metoden skulle være ret let at få til at virke, og give gode yields.
Et Ec-meter(Ec=Electric conductivity) måler vandets evne til at lede strøm, eller på dansk, den måler mængden af næringssalte(gødning) i vandet. Og idet at planterne jo hele tiden optager gødning og vand, er det ret nødvendigt at kunne holde øje med koncentrationen af salte i vandet.

-Fluffy

Titel:
Analo skrev:
Kender ikke det det aero.

Men et Ec-meter måler vandets hårdhed, som man justerer gødningen efter. Prøv at kigge på growshops, der sælger de dem. De er vidst ret dyre.

Overståne er ikke helt rigtig.

Et Ecc/Ec meter måler vandet ledningstal, altså hvor meget gødning der er i vandet. Nærings salte er ledene og derfor vil vandet lede bedre alt efter hvor meget gødning der er i, vandets hårdhed kan man få oplyst ved sit lokale vandværk.

Systemet kan vel indeholde alle de planter der er plads til, men spørsmålet er så om hvor meget lys du har. Så du må oplyse nogle flere fackts vi kan bruge til noget, hvor meget lys har du og hvor stort er dit system når det er sat op. Evt billeder ville være rigtig nice, både af system og dit dyrknings rum.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Hej igen.

Jo i må da godt se et billede af mit system, men det er ikke kommet op endnu, har lige fået det.
Billede

Jeg fik også en lampe med, så nu har jeg 2x400w og 1x600w HPS, altså mere end jeg skal bruge (har plads til)

Havde tænkt at køre 600w på 1.2m x 1.2m til blomstring med DPS Aero systemet, og så måske en aero kloner/starter samt et wilma system10 under en 400w. (første grow får hele perioden under 600w)

Tak for info om "Sea of green", det bliver nok sådan det bliver.

Jeg er ny i indendørs så rettelser til mit setup modtages med kyshånd.

Og så lyder det da som et rart måleapperat. Så forpester jeg ikke så nemt de små med gødning :wink:

Tak herfra

Titel:
Medlem

men ville da gerne høre mere fra folk der havde prøvet SOG tekniken som "Fluffy McPooch" beskriver.

Sælgeren beskrev det som 1 m2 tykt topskuds tæppe.. og det giver jo mening nu :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Superpedro skrev:
men ville da gerne høre mere fra folk der havde prøvet SOG tekniken som "Fluffy McPooch" beskriver.

Sælgeren beskrev det som 1 m2 tykt topskuds tæppe.. og det giver jo mening nu :lol:

Her er et link til en som benytter teknikken, det giver dig et indtryk hvad der kan opnås med denne teknik.
Og læg mærke til at han benytter jord, men du benytter aero(ponics), hvilket burde give endnu bedre resultater... :P

Hashbean´s SOG grow

Jeg kunne godt give dig en hurtig gennemgang af hvad et SOG grow går ud på.
Men jeg vil overlade det til de mere erfarne herinde, da jeg aldrig selv har haft et indegrow.
Alt det viden jeg kommer med er hvad jeg nu har kunne læse mig frem til, og ikke udført i praksis.

-Fluffy

Titel:
Medlem

Tak for det, jeg fandt også lige selv et par links: http://www.concept420.com/marijuana_sea_of_green.htm

SOG lyder da som den helt rigtige vej ind til nu :D [/quote]

Titel:
Er ked af at måtte sige at manden næppe står med et aeroponic system, men meget simple DWC bubblere.

Mcpooch har misforstået et eller andet, for aeroponic er en verden for sig selv og man arbejder under højtryk.

Det kan godt være at de kalder alle mulige pre made systemer for aero mig her og aero mig der, det er meget simpel en "forkert" vare betegnelse og har intet med aeroponic at gøre.

Aeroponic kræver et helt lukket system, eks med rør og føde dyset der kan lave en tåge med en dråbe størrelse under 140 micron.

Aeroponic har noget med den blanding af tåge regn og ilt i luften, der gør at rødderne bedre kan optage beggedele. Det er udviklet af NASA i starten/midt 90'erne og beregnet til at dyrke grøntsager i vægtløs tilstand, da det på andre måder er umuligt at styre vandings vandet.

Man kan selvfølig godt forvente at dyrke mere i vand end jord, men nu er hash*_*bean en ganske dygtig grower og han har været "heldig" at få gode gener lige fra starten af da han gik i gang med at dyrke.

MVH

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Piercer skrev:
Er ked af at måtte sige at manden næppe står med et aeroponic system, men meget simple DWC bubblere.

Mcpooch har misforstået et eller andet, for aeroponic er en verden for sig selv og man arbejder under højtryk.

Det kan godt være at de kalder alle mulige pre made systemer for aero mig her og aero mig der, det er meget simpel en "forkert" vare betegnelse og har intet med aeroponic at gøre.

Aeroponic kræver et helt lukket system, eks med rør og føde dyset der kan lave en tåge med en dråbe størrelse under 140 micron.

Aeroponic har noget med den blanding af tåge regn og ilt i luften, der gør at rødderne bedre kan optage beggedele. Det er udviklet af NASA i starten/midt 90'erne og beregnet til at dyrke grøntsager i vægtløs tilstand, da det på andre måder er umuligt at styre vandings vandet.

Man kan selvfølig godt forvente at dyrke mere i vand end jord, men nu er hash*_*bean en ganske dygtig grower og han har været "heldig" at få gode gener lige fra starten af da han gik i gang med at dyrke.

MVH

Det var også derfor jeg aero(ponics), med ponics i parantes, da jeg ikke var helt sikker på om det var det.
Og jeg er også godt klar over at Hash*_*Bean er en dygtig grower, det var derfor jeg skrev hvad der er muligt at opnå med SOG teknikken... :wink:
Det lyder ret spændende at det rent faktisk er NASA der har startet med at lave aeroponics systemer, og at det så senere bliver "misbrugt" af cannabis growers... :P

-Fluffy

Titel:
Medlem

Systemet består af 24 højtryks dyser, en vand/gødning højtryks pumpe (5 m3 i timen), og lukkede spande, hvor røderne hænger frit og bliver holdt fugtige under forstøvning. Der skal ikke bruges leca eller andet medie, bortset fra en 4x4 grodan til at sætte stiklingen i. Troede det var et aero, fordi DPS laver også flere forskellige hydro, men de er med drypslanger.

Titel:
Medlem

aeroponic systemer bliver beskrevet mange steder på nettet, her er bl.a. noget om det:

http://www.cannabisculture.com/articles/1378.html

(og det link kunne nok godt blive lidt bibelsk for mig)

Har også læst at det var Nasa der udviklede det.

Titel:
Junior medlem

Citat:
Menstrual blood, however, is a good source of estrogen and is as organic as the donor. Ultimately, I can say that there is a part of me in every plant I have ever grown.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Evil_girl skrev:
Citat:
Menstrual blood, however, is a good source of estrogen and is as organic as the donor. Ultimately, I can say that there is a part of me in every plant I have ever grown.

Hmm, lidt nasty at proppe menstruationsblod i vandet.
Og hvad skal planter bruge østrogen til?

-Fluffy

Titel:
Medlem

Evil_girl skrev:
Citat:

:D Tror også jeg må sige pas til den.. Ad for en ryger :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

http://cannabisculture.com/articles/2201.html skrev:
Are birth control pills good for your garden?

A friend of mine swears that if you mix a birth control pill with a gallon of water and use it to water the plant once before the plant begins to flower and again two weeks after it begins, the plant will grow monstrous buds. He says it has something to do with estrogen. Is this weed fact or fiction?

Uncle Jesse,
Rock Hill, South Carolina

It is common knowledge among ornamental gardeners that birth control pills act like a tonic on some plants. I have interviewed several prizewinning flower growers who have told me that birth control pills increased the number and size of the flowers on their plants. Many years ago I interviewed a farmer who used birth control pills on his tomatoes and claimed increased yields.

Using birth control pills on ornamental plants does not pose risk. However, if you think of marijuana as a food plant, then there is a more of a risk. I don't think that I'd want to ingest a food plant treated with estrogen or progesterone.

Birth control pills are typically made from hormones harvested from the urine of pregnant horses. Some people use human menstrual blood as a fertilizer, with apparently successful results.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Mmmm lyder dejligt.. få planterne så en rødlig farve :lol:

Titel:
HAHAHA den gode gammle P pille teori, den er sku lige så go som at stoppe en brugt tampax i sit resovior.

FUCKED UP det er hvad det er!

@superpedro Så kan det godt være aeroponic, du skal bare finde ud af hvad det er for en dyes og hvor lille dråbe/partikel størelsen er på det den spytter ud.

Hvis du ved hvad det er for en pumpe og hvad for et tryk den levere, findes der massere af datablade på dyser og du skal bare finde ud af hvad du har for nogle dyser. Der efter vil du kunne se i et XY skema, hvad dysen levere ved hvilket tryk.

MVH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]