Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle.Jeg er lige begyndt at dyrke.Jeg har 2 daylight 18w lystofrør,og
gir dem 18 timers lys og 6 timer mørke.har haft dem i små engangs
krus i 5-6 dage,hvor længe skal jeg vente med at plante dem om i større potter måske skal jeg vente med det til jeg har købt det varme hvide lys
2x 36w,og er det nok til blomstning hvis jeg gir dem 12 timers lys i det
varme hvide lys.
Med venlig hilsen Bloodrose

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
bloodrose skrev:
Hej alle.Jeg er lige begyndt at dyrke.Jeg har 2 daylight 18w lystofrør,og
gir dem 18 timers lys og 6 timer mørke.har haft dem i små engangs
krus i 5-6 dage,hvor længe skal jeg vente med at plante dem om i større potter måske skal jeg vente med det til jeg har købt det varme hvide lys
2x 36w,og er det nok til blomstning hvis jeg gir dem 12 timers lys i det
varme hvide lys.
Med venlig hilsen Bloodrose

For det første skal du skaffe dig ordentligt lys. Søg herinde på forummet, der er masser af tråde mht. lys og groning.

Det lys du har nu kan godt bruges til at vegge. Men IKKE til at blomstre dine planter, det er ikke kraftigt nok.

Jeg vil foreslå en 400w HPS, alt efter dit behov.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan beholdre planterne i deres krus noget tid endnu (du har vel husket at lave huller i bunden til dræn? Ellers gør det nu.), når du så kan se at rødderne har fyldt kruset ud, kan du potte over i f.eks. 4 liters potter. Du kan vælge at blomstre planterne i disse potter, hvis du ikke ønsker at planterne bliver for store, ellers bør du bruge så store potter som muligt.
Til blomstring bør du have mindst 10.000 lumens i det rette spektrum (varm hvid), selfølgelig alt efter hvor mange planter du har, men et mindre grow kan blomstres med f.eks. én enkelt CFl på 125w, brug dog så meget lys som nødvendigt.

http://www.growell.co.uk/

Den side har de billigste CFls så vidt jeg ved, fra omkring 200kr. pr. stk.
Er du på et stramt budget, kan du jo evt. købe en CFl på 125w og nogle lysstofrør (koster kun omkring 80kr inkl. armatur). Jeg ville bruge mindst dobbelt så meget lys til vegetativ fase, du vil helt klart kunne mærke forskel.
Kig evt. på dette setup http://www.growell.co.uk/p/1538/Hobby_Kit__NFT_250.html, 150£ - indeholder alt hvad du har brug for (undtagen udluftning og noget til at ta' stanken), og er et rigtig fornuftigt setup, du bør sagtens kunne være selvforsynet med skunk med det setup.
Held og lykke med dit grow!

Titel:
Mange gange undskyld, men 36 watt er til at lukke op og skide i.

Det kan du bruge til at clone under, man får ikke noget ud af at vegge under 36 watt med mindre du har planer om først at sætte dem i blomst til jul.

Som stonez siger skal du ud og købe dig noget ordenlig lys, om ikke andet noget mere lys så du kommer op over 100-150 watt. Så kan du for den sags skyld godt vegge under lysstofrør men de er langt fra optimale, der bør du enten købe en HID lampe eller så en CFL GROW pære.

Blomst skal du bruge HPS eller MIX lys af Primær HPS og MH suplement, men det er nok lige advanceret nok. Så skaf dig en 400 eller 600 Watt HPS og så har du til at blomstre dine planter, dit blomster lys skal primært ligge i det orange/gule specktrum.

Her kan du se et skema for HPS pære, spektrum og bølgelængde.

Billede

Og for en go ordens skyld smider jeg lige en for MH også

Billede

Go købe lyst

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]