Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia,
Jeg og en af mine venner er igang med at plante udendørs i potteplanter, og vi er lidt i tvivl om hvor meget vand vi skal bruge. Vores jordblandning består af 50% Jord 25% sand og 25%lecanødder, i 5 L potteplanter. Vi har et billede af en af potteplanterne der er blevet vandet, og ser den godt ud? http://imageshack.com/a/img836/489/ykb5.jpg
Og hvor tit skal de vandes? vi dyrker northenlights og det er vores første gang :)
Tak for svarene

Junior medlem

Det er svært at opstille en general regel, da der er mange ting som spiller ind! Jeg vil dog sige at hvis det ikke har regnet i 3-4 dage, så er det nok ved at være!

Den nemmeste måde at finde ud af om en plante skal have vand, er ved at løfte op i potten og mærke om den føles let - gør den det skal der vandes :)
Efter nogle uger vil man kunne fornemme hvor ofte det er nødvendigt!

Nu hvor i dyrker Northern Light, så ville jeg nok foreslå at skifte potten ud med en større, i takt med at planten gror! Jo mindre potte desto oftere skal der vandes!

Held og lykke med det! :D

Junior medlem

Ja altså det vi har tænkt os at gøre er at grave planten ned i jorden og så lave et større hul på ca 10 liter, hvor vi så fylder resten af vores blanding rundt om den så den kan slå rod i et større omfang :) og tak for svaret, det hjælper os virkelig meget siden vi ikke kender så meget på det praktiske niveau vedr. dyrkning :) de er forresten lige blevet plantet idag, og vi havde tænkt os at vande dem ca hver 3 dag i de første 1-3 uger, hvor vi så derefter også giver dem gødning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]