Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey,

Jeg har nogen planter i min have, og har endnu ikke brugt noget gødning i hverken veg eller bloom stadiet. Men nu - 3-4 uger inde i blomst, har jeg fået fingrene i noget Bio-bloom, og overvejer om det kan hjælpe med at give mine planter et boost her i slutspurten?
Også om der skal noget tilvænning til, da jeg kan se mange starter med at bruge lidt, og så stille og roligt opper dosis? Jeg tænker at på dette stadie skal de vel enten have fuld dosis eller intet som helst?

I kan se et billede af skuddet her https://www.dropbox.com/s/8orzre2ejdlzos6/IMAG1523.jpg?dl=0 .
Som nogen vil lægge mærke til er der også nogen små "brændte" mærker på bladene, som jeg ikke helt kan lure hvad er skyld i. Det er ikke på alle mine planter, men på denne i fotoet og dens sidemand.

Sum up: Kan jeg starte blomstergødning på dette stadie, og i så fald hvordan bør dette doseres? Og, kan nogen lure hvad der er skyld i de brændte mærker, og ved om det kan fikses.

På forhånd tak for hjælpen!

Moderator
Brugeravatar

Du burde nok have købt bio grow med også, da bloom og grow bruges sideløbende i blomstringen. Jeg ville give dem halv dosis af det anbefalede, og langsomt arbejde mig op. De ser nemlig ikke overdrevet undergødet ud, selvom de synligt mangler næringsstoffer.

Junior medlem

Okay, fedt. Jeg har faktisk også biogrow nu, troede bare kun det brugtes til veg stadiet.
Tak for det hurtige svar!

Junior medlem

En anden lille ting. På de fleste gødninigstabeller står det inddelt i uger. Er det meningen man kun skal vande én gang om ugen med gødning, eller beskriver det bare hvor meget gødning man bør bruge pr vanding? Og hvis man vander/gøder flere gange om ugen, hvor ofte bør det så være? Mine planter står nemlig udenfor, og det der har regnet en del er det længe siden jeg selv har vandet dem, men det vil jeg jo gerne nu når der også er gødning.

Moderator
Brugeravatar

Jeg forstår skemaet som at det er hvor meget gødning per liter vand, ift hvor langt man er (hvilken uge). Jeg plejer ikke at holde mig så slavisk til skemaet, men gøder ved hver vanding med mindre der går noget galt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]