Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 03:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej fellow smokers!

Jeg har gang i et lille 8 planters grow, hvor alle mine babyer, der er 1 måneder gamle, og godt igang med at skyde blomster!

(De var kun i vegge i en uge :) )

Desværre er 3-4 af dem begyndte at få nogle grimme gule spidser, men jeg kan simpelthen ikke finde den præcise årsag, eller, jeg er i hvert fald ikke sikker.
Der er nemlig blevet værre, og det ligner en meget mild overgødning eller at den vil have en PH justering?

Jeg har ellers PH justeret vandet, og de har fået minimalt med gødning indtil videre, det er jeg først lige begyndt ordentligt at give dem.

Håber der er nogen der kan give mig et par råd, tips, eller ticks, for at rette op på dette, hurtigst muligt :)
På forhånd tak!! ;)

Rigtig god aften.

Her er et par billeder

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
lange misfarvede spidser er stort set altid forbundet med overgødning, blade der stritter og spidser der bukker kan også også være tegn på overgødning

du kan ikke regne med at ph'en i jorden er den samme som det vand du hælder i, ph'en i jorden skifter konstant alt efter forholdende i potten og hvordan planten har det, prøv at lav en test på noget af det vand der kommer ud i bunden af potten en gang i mellem, og det er altid en god ide at flushe med ph justeret vand et par gange igennem et grow, for lige at rense jorden og stabilisere ph'en igen

ph'en styre hvordan planten optager gødning, så når der er problemer med en af dem går det ofte ud over begge 2, så du skal nok skynde dig at flushe potterne igennem med 3x pottens størrelse ph juseret vand, dvs 10 liters potte = 30 liter vand, og så skrue godt ned for gødningen

hvor meget gir du dem og hvilken gødning?

Junior medlem

Shit har ellers lige givet dem mere vand, med gødning, og Godt skruet ned for PH'en, nu håber jeg ikke det går helt galt, hvis det er, må jeg flushe dem som du siger..

Har selvfølgelig ikke tænkt på jorden ændre ph'en. Jeg må lige prøve at måle. Tak!

Jeg bruger General Hydroponics - Florabloom/grow/micro. og Pt får de 10ml Micro, 5 grow, og 5 bloom, men de skulle nu snart gerne kunne tage 10 - 15 bloom. (ML Pr 10 L Vand )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så kan du godt forberede dig på at det bliver slemmere, de har brug for flush, ikke mere gødning, tag et kig på sinsemillas grow så kan du se hvad der kommer til at ske hvis du ikke får styr på det

det lader ikke til at være vildt høje doseringer, men hvis ph'en er steget og de får gødning ved hver vanding + aldrig har fået flushet jorden så skal det komme på et eller andet tidspunkt

når ph eller ec bliver for høj får planten problemer med at optage gødningen, den vil så ligge nede i jorden og gøre ph og ec niveauet endnu højere og sådan fortsætter det med eskalerende fart indtil planten dør, du er lige i det stadie hvor det begynder at gå stærkt så jeg ville nok gøre noget rimelig hurtigt

Junior medlem

Shiit, så altså du mener jeg burde flushe dem godt og grundigt, med rent, ph'justeret vand, så hurtigt som muligt nu ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ville jeg gøre hvis jeg var dig, der er dog ingen grund til panik de dør ikke inde for nærmeste fremtid, men det bliver kun værre og værre indtil man flusher

Junior medlem

Super, jamen det vil jeg gøre så, mange tak for hjælpen!

Jeg smider et par billeder herind og flasher lidt, når de begynder at drysse med krystaller ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]