Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Billeder af høstet udbytte nederst i tråden!!!!

Efter den sidste katastrofale høst er der nu anderledes positive takter. Her er et billede af mine to dejlige damer. Den ene er fire uger ældre end den anden (to gange i træk kom det ene frø ikke op, så det kostede nogle uger). Den ene plante er derfor 10 cm højere og en del mere voluminøs end den anden.

Er der nogen der har et råd til hvordan jeg kan få den ene "lidt med" inden jeg sætter dem begge i blomst 3. juledag? (Den store er toppet tre gange, den anden kun én, så jeg synes jeg har gjort hvad jeg kunne på den front). Jeg har kun det ene skab, så de SKAL i blomst på samme tid.

Jeg ville egentligt gerne sætte dem i blomst nu, men jeg er væk fire dage i julen og gider ikke at de strækker sig alt for meget lige dér. Så ville jeg skulle sætte reflektoren alt for højt mens jeg er væk.

Billede

Senest rettet af Tjalde Smølf 31 mar 2015 15:54, rettet i alt 3 gange.

Moderator
Brugeravatar

Jeg kan ikke lige se billedet men muligherne er mange. Du kan binde den store ned (LST), du kan knække toppene halvvejs (HST), du kan lave modulært scrog (scrog net der kun fylder en plantes areal), du kan stille den lille højere så de er på samme højde eller du kan lave lige store kloner af dem begge og på den måde nulstille væksten i højden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hælder også mest til, at du skal forsøge med lidt kloner..
Prøv at lave 10stk af den største (så får du måske 4-5 der er gode).
Kan ikke helt vuderer hvor stor dit rum er, men du kan få fyldt op på den måde:-)

Hvad dyrker du forresten?

-John Rooney.

Medlem

Mit rum er 80x60, så det er ret så småt. Ellers det sædvanlige setup med den sædvanlige sort:
2 Nirvana Bubblelicious under en 200 watt cfl. Blomstrer ligeledes under en 200 watt cfl, så det er i høj grad et miniput-projekt. Hiver jeg 100 gram ud af sådan et grow er jeg en glad mand.

Med hensyn til kloner, så virker det rigtig spændende, men da jeg allerede er tørlagt efter den seneste katastrofale høst (hvor jeg var blevet solgt forkerte frø) tør jeg ikke eksperimentere alt for meget. Jeg har både for moralen og for depoternes skyld behov for at det bare kører denne gang. Deter også min forståelse at kloning mest giver mening hvis man har to grow-rooms?

Under normale omstændigheder ville jeg være i fuld sving med lst lige nu, men det blev jeg sgu også skræmt lidt væk fra efter sidste gang, hvor planten voksede så meget at min lst endte med en katastrofe. Jeg tror bare jeg hæver den ene denne gang og ser tiden an.

Jeg har leget med tanken om scrog lige siden jeg byggede skabet, men jeg kan sgu ikke finde ud af om arealet lige er småt nok. Det er jo kun en halv m2, men til gengæld med masser af plads i højden (som jo så igen dog kun kan udnyttes delvist pga. Cfl pærens beskaffenhed). Jeg synes scrog lyder utroligt spændende, men tror I at det ville øge udbyttet når vi taler om SÅ lille et skab?

Tak for input...

Moderator
Brugeravatar

Ja Scrog duer faktisk til stort set alle størrelser growrum, det er faktisk en fordel at det ikke er så dybt et skab, da der dog er krav om at man kan nå ind bagerst i skabet for at scrogge. Nu sagde jeg godt nok modulært scrog, men du kan selvfølgelig også bare lave scrog net over hele arealet, og så bare lade den store fylde mere i nettet end den mindste. I så fald vil det også give mening at hæve den mindste, så den trods alt også fåpr lov til at fylde lidt i nettet.

Medlem

Kære Alle

Der sker så lidt herinde på denne årstid.. og når der endelig sker noget nyt, så er det bare en klovn der poster i åregamle indlæg ;)
Jeg tænkte derfor at jeg ville komme med en lille update til mit ovenstående grow.

Allerførst tak til Bismann som endnu engang har "nudget" mig i den rigtige retning. Denne gang fik jeg takket være dig mod på at sætte et scrog-net på mine to planter, og det er ved gud spændende og skal prøves igen. Denne gang var jeg måske lidt sen til at tage beslutningen, men det taget i betragtning, sammen med det faktum at den ene plante var væsentlig længere fremme end den anden, så synes jeg faktisk det spiller ret godt. Jeg bør måske lollipoppe dem lidt mere, men jeg er lidt tilbageholdende, da jeg håber at noget af den resterende bevoksning lige får lyst til at kigge op over nettet.

Anyways.. Her er billeder af mit første SCRoG 2½ uge inde i 12/12. Går det mon hæderligt som jeg tror, eller er den helt gal? Alle input modtages som altid med kyshånd.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Senest rettet af Tjalde Smølf 13 jan 2015 21:22, rettet i alt 1 gang.

Medlem

... og så har jeg jo selvfølgelig brækket to store fede grene under mit scrogging. Jubeloptimist som jeg er, så forsøgte jeg at reparere det ved at vikle noget tape om, selv om de nærmest kun hang i trævlerne.
Hvad blev resultatet? De to grene er muteret til MONSTER-grene som nærmest udgør halvdelen af planterne.

High Stress Træning for the win.. En dag når jeg har rigeligt af stash på lager tager jeg sgu chancen og knækker hver en gren på mine planter og taper skidtet sammen igen. Det virker åbenbart over al forventning.. Det er bare ikke noget man lige vover, når man kan se bunden af stash-krukken.

Moderator
Brugeravatar

Det ser godt ud Tjalde Smølf! Den lille er kommet rigtig godt igen. Jeg ville nok begynde at beskære bladene under nettet, det er ret tæt, og nettet er tæt på fyldt alligevel, det skal nok blive godt.

Medlem

Så er der lidt nye billeder her små 5 uger inde i blomst. Det går sgu da meget godt. Husk at det er et mikrogrow på kun 60x80 cm.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Feedback modtages som altid gerne...

Senest rettet af Tjalde Smølf 03 feb 2015 21:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ja og Bismann, hvis du kigger forbi, hvilket du nok gør på et eller andet tidspunkt, så kan du se at du dæleme har ret i at den "lille" skød i vejret. Det er endda så meget at jeg er blevet nødt til at hæve den anden.

Det der er allermest mærkeligt er at jeg synes jeg også kan ane noget sativadomineret bladform på den der førhen var den lille. Det ville bare være et fuldstændig vanvittigt tilfælde, da de sidste frø var en helt anden sort og købt i en dansk webshop, mens de her er købt direkte fra Nirvana seedbank i UK. Hvis det er tilfældet, så er det heldigvis ikke så udpræget som sidst.

Med hensyn til forventet yield, så vil jeg blive super tilfreds, hvis jeg kan hive 0.5g/watt ud af det, så jeg ender med min. 100 gram tørret topskud.. Men lad os nu se. Det er jo bare en enkelt CFL uden sidebelysning eller noget.

Moderator
Brugeravatar

Ja hold da op, den er kommet godt igen. Dejlig homogen canopy/"trækrone" eller hvad det hedder på dansk, det har du gjort godt!

Mht. bladforms forskellen, så er der jo altid phenotype forskelle, den lille er muligvis en anelse mere sativa-præget hvilket også kunne forklarer hvorfor den er kommet så godt igen, eftersom sativaer har det med at strække sig mere i start blomst end indica. Men de ser nu ud til at være ca. lige langt i skudformation, så det kan sagtens være at den ikke er mere sativa domineret end den anden. Bladformation og sativa/indica ratio behøver ikke at hænge sammen. Man kan opleve at bladformen er det eneste træk, der er taget med videre i en hybrid.

Tror ikke 0.5 g/watt er urealistisk, men det er jo altid svært at vurdere så længe før høst, men det ser lovende ud. Dog tror jeg godt du kan tage og dæmpe gødningstilførslen en smule, der er enkelte nute-burns så vidt jeg kan se, og bladene er meget mørkegrønne, hvilket tyder på rigelige mængder gødning. Men det ser nu rigtig pænt ud overall, så det er bestemt i små-tings afdelingen.

Medlem

Nå.. Så kom den.. På et andet forum: Opfordringen til at fjerne nogle fan-leaves (ved ikke hvad de hedder på dansk). Og det er jo nærmest to religioner.

"Gør det ikke", siger den ene menighed. "Fan leaves er plantens solfangere.. Deres "power-plant" så at sige. Dine blade har mere brug for lys end dine buds, for det er dem der føder budsene med energi"

"Gør det!", siger den anden fraktion. "Dine buds har brug for lys, og fan-leaves er kun vigtigt i vegge-perioden. Budsene skal have lys, for det er de små sugar-leaves som får budsene til at vokse"

Det er jo til at blive rundtosset af, for begge dele lyder jo lige plausibelt, og google gør dig bare endnu mere forvirret.
Når jeg kigger på mit grow, så ER det jo meget tæt. Så hvilke betragtninger har I rent overordnet set, og hvad vil I ud fra de seneste billeder råde mig til at gøre i dette specifikke tilfælde?
Jeg ved godt at den har været oppe at vende før, men nu er det jo første gang i ScroG.

På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det hedder bæreblade, jeg ville trimme en del af dem hvis det var mig

jeg har også været møllen igennem et par gange og nåede frem til at begge ting passer, både buds og bæreblade har godt af lys

bladende er de mest effektive til fotosyntese, buds lidt mindre, men til gengæld øger det resin produktionen

så hvis du kan fjerne et bladsæt eller enkelte blade for at få lys på nogle lovende buds kan det nok godt betale sig, men man skal self ikke fjerne 7 bladsæt for at få lys til det nedederste

den anden ting som man skal tage stilling til med trimming er klimaet. Temperatur, fugtighed og luft cirkulation

hvis bladende sidder i store klaser og skaber dårlig klima hvor de ofte heller ingen lys får, er de ikke til meget gavn og så kan det godt betale sig at tynde ud i dem

det bedste man kan gøre er at være på forkant. Når bærebladende er små og du kan se at de vokser ind foran et skud eller samler sig i bunker så fjern dem med det samme, så spare planten en masse energi

og husk at det stresser planten hver gang du tager et enkelt blad, så lad vær med at gå amok, tag nogle stykker om dagen over en længere periode

Medlem

Tak.. Det var også hvad jeg selv konkluderede.. At der nok skulle tyndes lidt ud i det uden at overgøre det. Men rart at høre fra en med praktiske erfaringer.

Medlem

Nå, det endte sgu med at gå lidt galt hen mod slutningen. Den ene plante blev syg og jeg blev nødt til at høste en uge tidligere, men I skal da ikke snydes for et billede af hvad der trods alt kom ud af det.

Så her er det så:
    75 gram god pot (hvoraf jeg allerede har røget de 10 gram).
    Cirka 50 karameller (Spis to og få et buzz, spis tre og flyv til Mars)
    samt lige 60 ekstra gram smør til 8-10 gange madlavning. (smørret tog jeg lige ud af fryseren, så det ser lidt mærkeligt ud)

Ikke helt tosset, men heller ikke helt godt. Vi prøver igen!

Billede

Junior medlem

Hej T-Smølf, tak for en god tråd om minimaldyrkning.

Jeg har nok en fornemmelse, men da formodninger er moder til mange fejlslutninger, vil jeg lige spørge alligevel.

Er det en autoflower eller en normal fotoperiodetype du har brugt her?

Medlem

Autoer giver et latterligt lavt udbytte, og jeg kan personligt ikke se nogen grund til at de nogensinde skulle bruges indendørs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]