Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2020 10:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 22:58
Indlæg: 5
Hey Psyc.dk, tak fordi i kigger på mit opslag ;)

Jeg leger med tanken om at starte mit første indendørs grow.
Sagen er den, at jeg ikke har synderligt meget plads at gøre godt med, og at mit budget ej heller er at prale af.
(ca. 1000-1500kr. til at starte på)

Derfor ville jeg rådføre mig her, før jeg begynder at investere.
Hvad er jeres erfaringer med budget grows, og hvilken metode mener i er bedst til prisen?
(evt. bud på leverandører, guides, mm.)

Jeg har kigget på PC-kabinet grows hvilket virker rimeligt sprødt i min optik, men om det er worth kan jeg godt blive i tvivl om. Yderligere har jeg kigget lidt på "Spacebuckets" men er ikke umiddelbart fan af den løsning, selvom det sikkert er det billigste alternativ. Mit drømmescenarie ville være et færdigt købt "idiot-sikkert" kit inden for en fornuftig pris som mere eller mindre er plug-and-play, men udfra min research lader det ikke til at være tilfældet.

Jeg havde ikke forestillet mig at have meget mere end 1-2 planter i første omgang, så tænker at bruge CFL-lys da det virker til at være den billigste løsning.

Hvad mener i ville være den bedste løsning? og har i evt. egen erfaringer med grows på budget - kan det lade sig gøre inden for prisen, eller er jeg på herrens mark?

De Bedste Hilsner
Den fattige gartner


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 13:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej Afr333x og velkommen til!

Kan helt sikkert anbefale guerilla grow, da det IMO er det nemmeste, billigste og mest energy-cost-efficient.

Det er snart sæson for at du kan begynde at spire de små indendørs evt. under netop en CFL-pære : https://www.ebay.com/itm/5500K-A-Energy ... FInoFwWFMQ

Gøres det indendørs skal du begynde at tænke på stank som breder sig i hele din lejlighed og ofte ud i opgangen og bliver dyrt med udsugning og filter.

Har boet med en nabo som dyrkede og det stank igennem de indbyggede skabe i alle lejlighederne samt i hele opgangen hver gang han havde dem i blomst, det er ikke særligt diskret.

Laver du et solidt guerilla grow har du nok at ryge på vinteren over og måske lidt til dine homies også.

Har boet i en af DK's største byer hvis ikke den største, og formået af plante over 100.stks ud i diskrete spots omkring i byen og havde dem i en cykelanhænger og cyklede ud og vandede dem i tørken osv.

Kan love dig for at jeg kunne wielde en spade da jeg var færdig med at grave ud til dem, men ellers vær på den sikre side køb en masse feminized lowryder/krydsninger som er autoflower så undgår du den sene sæson med mulighed for mug hvilket kan æde en hel høst på ingen tid skal jeg love dig for.

De er også mindre og kan skjules nemmere så et råd er flere af dem end færre af de mindre mugresistente kæmper selvom det kan friste af dyrke dem som kan yielde op imod 1kg tørt trimmet topskud så er chancen for mug desværre bare for stor i min erfaring.

Nogle har held med at strø nogle frø forskellige steder og komme tilbage og du kan også køre den mere skrabet end at køre ud og vande, gøde og nusse dem men det anbefales at have en føling med om de er på dødens rand i sommerheden i hvert fald.

Bor du i eget hus og vil dedikere en flænge til en rather musky odeur er det også muligt eller spare op til en ordenlig udsugning og aktivt kulfilter selvfølgelig.

Er du fyldt med fritid kan du evt. lave den jeg kalder Gøgen og bruge lidt tid på at stalke dit nabolag efter andre som også dyrker cannabis - Derefter planter du langsomt dine egne planter sammen med deres uden de opdager det, så de vander og passer dine planter, indtil den dag du lister ind og høster dine egne kun, da du selvfølgelig er en gent.

Ved ikke om det nogensinde er lykkes nogle endnu men ideen krydsede mine tanker, på dage hvor jeg følte at jeg vandede mere end 100 planter...

Lige meget hvad du vælger du lav gerne en tråd til det herinde, der er massere af kvalificeret rådgivning at hente om det er indendørs, udendørs, guerilla eller gøgen du går efter.

Ellers er der bare at ønske dig velkommen, håber du føler dig velkommen og spørg hellere én gang for meget end én gang for lidt!

Vh. Nafets


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 16:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 22:58
Indlæg: 5
Nafets skrev:
Hej Afr333x og velkommen til!

Kan helt sikkert anbefale guerilla grow, da det IMO er det nemmeste, billigste og mest energy-cost-efficient.

Det er snart sæson for at du kan begynde at spire de små indendørs evt. under netop en CFL-pære : https://www.ebay.com/itm/5500K-A-Energy ... FInoFwWFMQ

Gøres det indendørs skal du begynde at tænke på stank som breder sig i hele din lejlighed og ofte ud i opgangen og bliver dyrt med udsugning og filter.

Har boet med en nabo som dyrkede og det stank igennem de indbyggede skabe i alle lejlighederne samt i hele opgangen hver gang han havde dem i blomst, det er ikke særligt diskret.

Laver du et solidt guerilla grow har du nok at ryge på vinteren over og måske lidt til dine homies også.

Har boet i en af DK's største byer hvis ikke den største, og formået af plante over 100.stks ud i diskrete spots omkring i byen og havde dem i en cykelanhænger og cyklede ud og vandede dem i tørken osv.

Kan love dig for at jeg kunne wielde en spade da jeg var færdig med at grave ud til dem, men ellers vær på den sikre side køb en masse feminized lowryder/krydsninger som er autoflower så undgår du den sene sæson med mulighed for mug hvilket kan æde en hel høst på ingen tid skal jeg love dig for.

De er også mindre og kan skjules nemmere så et råd er flere af dem end færre af de mindre mugresistente kæmper selvom det kan friste af dyrke dem som kan yielde op imod 1kg tørt trimmet topskud så er chancen for mug desværre bare for stor i min erfaring.

Nogle har held med at strø nogle frø forskellige steder og komme tilbage og du kan også køre den mere skrabet end at køre ud og vande, gøde og nusse dem men det anbefales at have en føling med om de er på dødens rand i sommerheden i hvert fald.

Bor du i eget hus og vil dedikere en flænge til en rather musky odeur er det også muligt eller spare op til en ordenlig udsugning og aktivt kulfilter selvfølgelig.

Er du fyldt med fritid kan du evt. lave den jeg kalder Gøgen og bruge lidt tid på at stalke dit nabolag efter andre som også dyrker cannabis - Derefter planter du langsomt dine egne planter sammen med deres uden de opdager det, så de vander og passer dine planter, indtil den dag du lister ind og høster dine egne kun, da du selvfølgelig er en gent.

Ved ikke om det nogensinde er lykkes nogle endnu men ideen krydsede mine tanker, på dage hvor jeg følte at jeg vandede mere end 100 planter...

Lige meget hvad du vælger du lav gerne en tråd til det herinde, der er massere af kvalificeret rådgivning at hente om det er indendørs, udendørs, guerilla eller gøgen du går efter.

Ellers er der bare at ønske dig velkommen, håber du føler dig velkommen og spørg hellere én gang for meget end én gang for lidt!

Vh. Nafets


Hej Nafets,

Mange tak for tippet, måske jeg bare skulle vente og så køre endnu en sæson udendørs. Jeg har groet ude 3 gange før med lidt blandende resultater. Planterne bliver store og fine, men synes selve produktet var lidt weak 2 af gangene, derfor jeg tænkte jeg ville give indoor et skud. Har hørt det skulle være lidt nemmere at kontrollere forholdene, samt mere potente planter.

Måske det var frøende den var gal med, eller måske det faktum at jeg ikke brugte nogle former for suppleanter ift gødning. Jeg er begyndt så småt at kigge på frø men er lidt i tvivl om hvilke jeg skal gå med, de sidste par gange er det frø jeg har fået af venner uden rigtigt at kende sorten, tror måske det ene var white widows men er ikke sikker. Har du nogle ideer til frø som er forholdvis begynder venlige / nemme at gro i DK's klima, som sparker røv THC wise?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 16:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Frøene betyder alt mht. udendørs dyrkning, samt gødning også men klart vigtigst at finde nogle gode outdoor seeds til den danske sommer.
https://www.royalqueenseeds.com/blog-to ... mates-n469 En hurtig googler har givet dem her men generelt gå efter auto-flowering eller måske noget Thy-pot eller Samsø-pot hvis du kan finde nogle af de frø da de også tit er gode i DK's ofte kølige og våde efterår.
https://thyseeds.shop/seedshop/ Du kan også kontakte dem og fortælle om dine behov, og om det skal være store langsomme potstrains eller små hurtige autostrains osv.

Små Lowryderkrydsninger har jeg som sagt haft god erfaring med og de findes snart i alle afskygninger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 19:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 nov 2012 06:42
Indlæg: 25
Mit bedste råd er sæt dig nu ind i tingene. Det er fint nok at spørge efter gode råd her. Men læs op på det. Find ud af hvad der skal til... og Cfl er ikke vejen frem!

Du kan producer alt det skunk du kan ryge for meget få penge. Men det bliver aldrig super gødning eller cannabis cup vindene frø der gør det. Det er viden og interesse.

Prøv Grønstue.net


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 22:14 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg har engang i tidernes morgen stået i en situation, meget lig din egen. Hvis du kører low budget og du gerne vil have kvalitet, så er din eneste mulighed i mine øjne, at købe kvalitets feminiserede autoflower frø, plante dem ude, og gøde dem, og at følge et gødnings program, fra start til slut.

Jeg vil påstå at du kan opnå resultater på den måde der ligger sig ret tæt op ad en udmærket omgang indoor grow.

I forhold til frø har jeg meget gode erfaringer med dutch passions auto frø. Vær parat til at betale 70-80kr pr frø. Det er dyrt, men pengene er godt givet ud, i sidste ende

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team