Bismann skrev:
Det er ikke for at være en lyseslukker, kan jeg godt fornemme at jeg kommer til, men stress fra at en stor del af planten bliver skåret af, kommer nok til at udsætte blomstringen betydeligt. Derudover er det svært at danne rødder på en stor plante, og den vil nok ikke kunne holde sig stående ret længe.
Hvis vi er ude i mirakler, og jeg ikke skal være så fandens pessimistisk, så tag en masse mindre kloner på 10-15 cm stykket, vælg den klonings teknik du vil - jeg ville nok vælge at lave en billig bubble system kloner, med en billig akvarie luftpumpe, en vandtæt bedroller type kasse med sort låg. Bor huller i låget og hav en type blødt skum til at holde klonerne fast i hullerne. Sæt klonerne så dybt at de kommer til at stå nede i vandet. Fyld vand i kassen og put luftslangen ned i, gerne med en sten der fordeler luften i bobbler. Så kan de nok slå rødder de fleste og har du en stor nok vandbeholder, kan du holde en ret stabil temperatur for rødderne, langt hen på sæsonen og evt købe en varmemåtte, at ligge under, når det bliver koldere. Så burde du kunne få en høst ud af det i drivhuset.
Men ellers klon som du vil, men lad være med at tage for store kloner, det går sjældent godt.
Det var nu ikke for at fremavle noget på toppen...det var mere for at planterne kan være inde i drivhuset da det er ved at være enorme