Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 06:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg har undret mig over, hvordan THC procenten bare blev ved og ved med at stige i hashen i mange år. Men for tre-fire år siden bemærkede jeg, hvordan standarden igen begyndte at falde i hashen. Dog ser hashen stadig ud til at bestå af flotte trichomes. Jeg har røget den fede i 20 år, og har tænkt over dette i nogle år. Jeg har ikke hørt andre tale om det, men har tygget på idéen i nogle år. CBD hash er blevet ret stort online, og når det nu er lovligt, så giver det bare mening for kriminelle at benytte det som cutmiddel til at forynde den ægte vare. Hvad tænker i andre? Nogen der har haft samme mistanke?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyen
Ikke rigtig eftersom prisen på CBD-tjalle er nogenlunde på niveau med almindelig hash

Moderator
Brugeravatar

Ja og nok markant dyrere, end hvis man som bagmænd køber stort ind af almindelig hash. Derudover er det hella tidskrævende, hvis man skal blande to hash typer sammen og få en homogen masse. Det kan ikke betale sig.

Hash kvaliteten faldt helt åndssvagt under "hash krisen" for en 5-6 år siden, men oplever at den er kommet op på niveau igen. Mit råd er at købe grønt, hvis ikke du er tilfreds med hashen. Ellers skift dealer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Man er gået fra at gro traditionelle landracer, til at gro moderne sorter der op mod 5x stærkere og giver større udbytte, hvilket betyder at det der bliver solgt som "blomst" "pollen" eller bare kaldt lys hash, bliver solgt til standard priser, men er langt mere potente end hvad standard hash var for 20 år siden.

Før i tiden, blev hashen som regel også smuglet hele vejen fra Marokko, købt direkte fra "landmanden", hvor imod i dag, hvor alt bliver købt og transporteret fra spanien, min fornemmelse er også er der langt flere importøre idag, hvilket skaber mere konkurence, det dog primært standard industrie.

Top kvalitet kommer stadig som industrie, men her de sidste 2 år er der også begyndt at komme premium hash fra velkendte farme, som også er nået det brede marked, det halvdyrt, da der ikke er meget konkurrence og få importøre, men det betyder også at man kan få ægte (fresh)frozen,ice(solate) og static(der også udbrud en navne krig, hvor ord som static og frozen, bliver brugt til at sælge industrie drysift)

Medlem

Hvorfor smager meget hash så ikke af så meget længere? Er det på grund af de nye typer af sorter? Jeg synes ofte det virker godt, men smagen mangler i forhold til før i tiden. Det er noget, jeg har oplevet på tværs af forskellige kilder igennem de senere år. Hvem ved. Måske har jeg mistet noget af min smags eller lugtesans efter COVID.

Der bliver blandet ting i hash nogle gange, selvom det kan forekomme besværligt: "De syntetiske cannabinoider er fundet i 7 pct. af de undersøgte sager i 2022 (12 pct. i
2021). Det er typisk andre nye analoger end dem man tidligere har observeret, hvilket
antyder at der fortsat sker en udvikling i typen af stofer, der observeres på det illegale
stofmarked. Af speciel interesse er påvisningen af det halvsyntetiske cannabinoid HHC
(hexahydrocannbinol) i fem sager. HHC har en virkning som THC, og bliver kunstigt tilsat
almindelige cannabisprodukter som f.eks. hash" (https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2 ... 5B9044BBDF).

Senest rettet af TheRagingPussy 07 jun 2024 03:04, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Desuden mistænker jeg ikke nogen dealere for at købe CBD hash online. Jeg forestiller mig, at der er landmænd der sælger noget af deres CBD hash til bagmænd. Der er metoder til at blande hash sammen, så det bliver homogent med hjælp fra tøris.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyen
TheRagingPussy skrev:
Desuden mistænker jeg ikke nogen dealere for at købe CBD hash online. Jeg forestiller mig, at der er landmænd der sælger noget af deres CBD hash til bagmænd. Der er metoder til at blande hash sammen, så det bliver homogent med hjælp fra tøris.

Det virker stadig markant mere bøvlet end bare at sælge, du ved, den plade hash man har fået hjem fra sin leverandør i forvejen..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
TheRagingPussy skrev:
Hvorfor smager meget hash så ikke af så meget længere? Er det på grund af de nye typer af sorter?

Fordi renheden er gået ned(på standard røg) så der flere blomst rester, hvilket ikke smager af meget, ens tolerance har også en del at sige, lidt ligesom en dranker ikke kan smage alkohol, så bliver det også sværere at smage ens røg, da THC booster terpener og uden det boost kan det være svært at smage.

Prøv at købe noget ordenlig røg, hvis ikke du kan smage fresh frozen eller god 120u, så det nok din smagssans der røget.

TheRagingPussy skrev:

Landmænd laver ikke CBD hash, de producere primært frø til foder og lader ikke deres hamp gå i blomst, ergo er det umuligt at producere hash af deres afgrøder.

Medlem

Steve Holt! skrev:

Landmænd laver ikke CBD hash, de producere primært frø til foder og lader ikke deres hamp gå i blomst, ergo er det umuligt at producere hash af deres afgrøder.

Jeg har dyrket Finola industrihamp for at lave CBD og det gik fint, stort udbytte, så landmænd kan også lave CBD hvis de vil/må/kan sælge det. Jeg er rimeligt sikker på at der er en CBD industri som med alle midler holder på deres forretning. Det vil være noget skidt for dem hvis folk kunne få leveret en hø-balle CBD hamp.
Den med bien og blomsten gælder stadig, man kan ikke producerer frø uden at hampen først går i blomst. Landmænd kan ikke producerer ubestøvede topskud på friland, deres vil være fulde af frø. Men giv frøskallerne et rystetur og der er CBD hash.

Medlem

Jeg går over til at ryge grønt i stedet, og så lave min egen klump på det. Jeg plejede i mange år at kunne få god klump, men synes simpelthen det er skummelt for tiden. At man ikke kan stole på duften og udseendet af hashen længere gør det svært at handle med. Hele landet svømmer i underlig lovlig hash i kiosker, og meget af det jeg får for tiden kunne godt ligne det. Ingen som helst klassisk smag af hash, men flotte trichomes, god konsistens, god duft, men smager af sæbe/ingenting/whatever. Til gengæld virker det sådan nogenlunde. Skummelt. Nolen smager ligesådan, når jeg trækker på det. Så slipper man bare for at ryge så meget af det. Damn. Måske skal jeg prøve at opløse olien i finsprit og lave en winterization, hvor jeg fryser det i 48 timer og så filtrerer gennem et kaffefilter. Udbyttet var alt for højt i forhold til kvaliteten på hashen. Fik ca. 1/3 udbytte på træk med acetone.

Medlem

https://www.reddit.com/r/hash/comments/ ... o_hashish/

Medlem

Okay. Nu er jeg virkelig kommet på sporet af noget. Der er mange andre, som har haft samme teorier. Siden THC-A er lovligt, så kan man fremstille det syntetisk eller konverterer det fra CBD, som Europa flyder over med. Så kan man smugle lovlig CBD hash, og så spraye det med terpener og THC-A destillat uden at frygte politiet. Så kan du sælge dit lort bagefter i kilovis uden at frygte politiet. Det er satme snedigt. Kioskerne flyder over med lovlig hash med syntetiske cannabinoider, så alle de unge kan købe lovlige designerdrugs, som aldrig er testet på mus eller rotter.
Denne dokumentar viser at problemet var udbredt i Tyskland for flere år tilbage allerede: https://www.youtube.com/watch?v=fSjzOYm ... annel=VICE

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]