Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Næste
Forfatter besked
Medlem

postimage.org er en let måde. Husk at højreklik>vælg egenskaber>detaljer og fjern alle informationer undtagen titel inden du oploader dem. Især hvis de er taget med telefon eller tablet.

Med hensyn ti dit spørgsmål, så er det lidt svært at svare på uden at se billeder, men hvis du ligefrem har afmålt din gødning og ikke bare pøset på af det, så GÆTTER jeg på at det er nok bare at holde igen med gødningen.

Men lær nu lige at uploade de billeder. Du vil jo sikkert også gerne flashe slutproduktet når du når så langt.

Junior medlem

http://s24.postimg.org/3xix9f0d1/20150205_155446.jpg
prøver lige

Junior medlem

http://s4.postimg.org/3qf8y5kgd/20150205_160331.jpg
Og her er et til. Det jeg er bange for er at de jo er plantet over i store potter med light mix som jo er en svagt gødet jord så burde jeg skylle dem igennem om 20 - 25 liter rent vand ellef bare lade værd med at gøde i et par uger ?:/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Den har allerede vokset sig ud af problemet, bare fortsæt med dit gødningsskema.

Junior medlem

Det er bare blevet værre de sidste 2 dage og kan se det svagt på de øverste blade helt ude i spidsen:) planderne er 18 dage game og har læst nogle mener man bør vente 4 uger med at gøde:)
Er du sikker på jeg bare skaæ gøde videre :)
på forhånd tak

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis du kun har brugt root juice, burde den ikke blive værre, men nogle sorter er jo mere overfølsomme overfor gødning end andre. En af de mange ting man kan undværre er bla. rodfremmere, så prøv bare at lade den tørre lidt ud og så bare vande med vand. Gerne regnvand eller ph justeret vandhanevand.

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Hvis du kun har brugt root juice, burde den ikke blive værre, men nogle sorter er jo mere overfølsomme overfor gødning end andre. En af de mange ting man kan undværre er bla. rodfremmere, så prøv bare at lade den tørre lidt ud og så bare vande med vand. Gerne regnvand eller ph justeret vandhanevand.

Og mange tak!! Så bare for helt klare linjer vander jeg den i 2 uger kun med regn eller ph justeret vand og genoptagrt alt gødningsskema?:)

Medlem

Jep.. Det lyder som en plan.. Og bare rolig.. De har det ok.. Ikke noget at være nervøs for.

Junior medlem

Takker mange gange! Blev helt nervøs

Junior medlem

http://s16.postimg.org/554g36rd1/20150208_221925.jpg

så synes jeg der kom nogenlunde styr på overgødningen
men! Nu står jeg så med dette problem, bladende krøller og buer opad har læst og læst div. Steder men synes ikke jeg kan blive klog på hvorfor og hvad jeg skal gøre ved det:( det er mit første grow så derfor alle de spørgsmål på forhånd tak :)

Moderator
Brugeravatar

Det er ret almindeligt for overgødning at bladene buler op og ned/deformeres. Synes det ligner overgødning. Hvilken jord har du brugt? For hvis du kun har tilsat små mængder root juice, må det næsten være en stærkt gødet jord. F.eks. er biobizz' Allmix ofte lidt for stærk for små planter og ofte bedre når der ompottes, hvor nærringen i den første omgang jord er ved at være brugt.

Junior medlem

Har brugt biobizz light mix men gav sammen med root jouice den enegang lidt produckt x som er en prøvegødning de har udviklet:) har vandet planderne med 2 liter vand hver idag og der løb vel lidt over 600ml ud af hver i bundet af brunt vand så det er nok blevet skyllet lidt:)
burde jeg bare fortsætte uden gødning i 2 uger mere eller?:) og burde jeg enlig klippe de blade af der er guke og "3 kløver" efter de nye blade der er på vej udved roden af dem er ca en 1,5 cm pt?:)

Moderator
Brugeravatar

Når man flusher (pga overgødning) giver man som regel en 4-5 gange så meger vand som ens pottestørrelse er på, af en omgang. Derefter lader man så jorden tørre ud til den igen har behov for vanding, der går som regel nogle dage når først jorden er mættet med vand. Jeg ville overveje en flushing hvis jeg var dig. Vent i det mindste med at tilfører mere gødning. Jeg kender ikke product x, men vil skyde at det har forskyldt en overgødning.

Jeg ville ikke fjerne bladene der er ramt, godt nok opbevarer de nærringsstoffer, men de er også gode indikatorer for hvorvidt problemet forværres eller er i bedring/under kontrol. Desuden er deres nærringstoflagering nyttig når man ved flushing har skyllet det meste nærring ud af jorden, og virker dermed som en slags buffer for undergødning.

Junior medlem

Mange tak skal du have! Eftersom det et en del timer siden jeg har vandet og ikke kan komme i nærhedwn af mine babyer før i morgen aften vil jeg prøce at undvære gødning i 2 uger mere og håbe på bedring. Om ikke andet vente til næste vanding og se om det er blevet værre og så flushe dem hvis det er. Når jeg begynder gødning igen starter jeg så helt i det små (1ml pr liter) og så trapper op for ikke at overgøde igen.
Mange tak!
Ps bør jeg aldrig tage de 3 kløveret blade af? heller ikke når de er kommet ovenpå igen?:)

Moderator
Brugeravatar

Lyder som en fornuftig plan. :)

Nej ikke umiddelbart, det er nok et preference-spørgsmål mere end noget andet, men det skal nok visne væk og snørres af med tiden. Jeg ville bare lade planten bruge dem som nærringsreserver. Når planten begynder at have behov for næringsstoffer, tages de nedefra og de nederste blade bliver derfor gule og når bladet så nærmest er tømt for nærrings og sukkerstoffer, så afsnørres/afskæres det fra stammen og det falder enten selv af, eller falder af ved nænsom berøring/vind. Det er derfor også et godt fingerpeg om hvornår du igen kan påbegynde små mængder gødning. De ramte, trekløver, blade er afskrevet i min bog, de kan lige så godt bruges til noget nyttigt.

Junior medlem

Jeg takker mange gange for god og præcis vejledning! Kommer nok til at spørge yderligere længere inde i processen om ikke andet i hvertfald oploade et billede af det færdige resulttat;)
endnu engang tak:)

Moderator
Brugeravatar

Det var så lidt, held og lykke med det, og du spørger bare løs. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvad vil i skyde på problemmet er med den her plante? Det tætteste jeg har kunne komme frem til var en eller anden form for deficiency, Den er groet i all-mix og har ikke fået noget NPK i nogle form.
Billede

Den er på dag 17 fra seed.

Medlem
Brugeravatar

Tror desværre at det er den kraftfulde all-mix jord der spiller ind, samtiddig med at du har givet for meget Bioheaven og rootjuice.. Det er mit bud på det.
Og ang. væksten, så er jeg også næsten sikker på at det er pga. den kolde temperatur om dagen.
Men det kunne være interessant at hør andres meninger.

Junior medlem
Brugeravatar

Hmm, ja det kan måske godt være all-mixen for jeg satte den i en 6.5 liters potte igår aftes så den har fået en masse frisk jord. prøvet lige her tidligere at slukke for ventilationen i teltet og det viste sig så at temperaturen gik op til 22-23 grader og luftfigtigheden til 60%.. så nu er det bare med at finde ud af hvor længe de kan klare sig uden frisk luft og om kondensen på siderne af teltet er til fare for min 450w oljeheater som tænder i natte timerne. for så burde det køre indtil den skal i blomst hvor de efter hvad jeg kan forstå trives ved et par grader lavere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 316 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]