Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Til: lalandia

Hvad har du af skab? fordi jeg kan godt lide din ide med pladen, det kunne være kewl at have sådan et rum i sit hus, jeg ville gøre præcis det du foreslår og et par Elven Raver tricks heh heh. :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tele tons, for det ikke engang skal være løgn har jeg ikke haft planter i mit setup endnu, da jeg stadig går og pusler med de sidste detaljer for at jeg hele tiden kan have gang i netpotterne og stadig har mulighed for at vælge imellem et par sorter, men mit protjekt ligger længere nede på siden dog har jeg trukket meget information til mig imens processen med mit stealth grow er gået fremad..

- om man skal bruge hps, cfl eller mh kan vidst diskuteres til uendeligheder, men ved sådan et lille grow vil jeg give dig ret i at cfl ville være at fortrække!

han kan sådan set også sagtens dele rummet op i 2 når der er så god højde, men det kræver næsten at man har mulighed for at skrue lidt i væggene for at få hyllen en smule længere ned, da det virker total umuligt at komme op og arbejde ordenligt over hyllen hvis det skulle bruges til veggerum.. :/

Okay Minimal, han har ret du får sikkert flere svar på dfc, men jeg vil nu stadig smide mine råd op her..

- Jeg kiggede lige på dine billeder endnu engang, og det ser faktisk ud til at du kan rykke din hylle nogle takker ned, er det sandt?
For så ville jeg som tele skriver dele rummet op, hvis ellers du er interresseret i at kunne høste en del hurtigere end hvis du skulle kører det hele under en pære, men den er så også op til dig om du er klar til at skulle betale det ekstra i størm + endnu en pære.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Okay, I to... Jeg kan ikke flytte rundt på pladen, nej. Der er kun et sted til den. Jeg skal bare lige høre, hvor mange potter jeg egentlig kan have under én lampe? Jeg kan vel ikke kun have én potte? :P Så at kaste sig ud i at dele rummet op i to virker lidt uoverskueligt, især fordi jeg skal op og arbejde helt oppe i toppen af loftet. Jeg vil så kigge på CFL i stedet for. En bestemt styrke at anbefale til mit behov?

Jord, leca og potter skal jeg nok få hentet, når rummet er klar. Gødning har jeg ikke tjek på endnu. Hvad er mylar? Kan man uden videre gå ned og købe en flexslange, som passer på kulfilteret/ventilatoren i størrelse, egentlig?

Hvis vi nu bare holder os til, at jeg bruger det ene skab. Hvor mange planter kan jeg have under en lampe? Hvor stærk skal lampen være? Og kan jeg i virkeligheden nøjes med én lampe både til veggefase og blomstringsfase?

Burde jeg ikke kunne høste hver 2.-3. måned alene bare med det ene skab? Der står ved frøene, at det tager ca. den tid. Der skriver de også, at en plante giver noget mere udbytte end 100 gram?

Ellers mange tak. Dyrker ikke udenfor, har aldrig dyrket seriøst.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

en plante kan også godt give over 100g, men så er det en temmelig stor plante, de planter jeg dyrker er der ca. 20g topkvalli skunk på, ingen små buds, kun store saftige sataner.

Men jeg tror nu ikke at du skal regne med at der sidder 100g på en af de planter, tror de mener, at det er under optimale forhold, fordi man skal hele tiden huske at, det ca. er 1g på Watt man har, så er det cirka ligemeget, hvor meget en plante kan give, medmindre at man har en 1000watt hps og et topniceskab med mylar, hydrosystem osv. så begynder vi at snakke om 100g skunk på en plante.

Ellers skal man udenfor og se på planter, eventuelt Paddington på DCF, 2.85 meter, den største jeg har set, var osse deromkring, så er der meget skunk på en plante.

Det med at dele rummet i to, du skal købe en plade der kan ligge vandret som en bordplade, så skal du have 4 bordben, vupti, 2 skabe i et, bordpladen er bunden i det ene skab, toppen i det andet.

Det er ikke besværligt, der er aldrig noget der er besværlig, men jeg er osse håndværker, så det nok derfor.

Og hvor mange planter kan man have under en lampe.

Til indendørs dyrkning, skal du bruge mindst 20.000 lumen pr. kvadrat meter. 25-30.000 lumen eller højere er optimalt.

Der er 2 typer lamper der kan opfylde de krav planter stiller til lys ; lysstofrør(cfl) og Højtryks-damplamper ( på engelsk High Intensity Discharge Lamps eller HID ). Højtryks-damplamperne er langt de mest effektive, og kan fås i tre forskellige typer ; High Pressure Sodium (HPS ), Metal Halide (MH) og Mercury Vapour (MV).

Men guiden ville være meget bedre at læse i.

http://www.dcfonline.dk/cf/

Sten og Trille

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Okay. Har kigget i guiden. Hvis jeg skulle lave to rum, skulle jeg bruge en HPS til blomstring. Ca. halvdelen af pladsens højde er da ikke meget med sådan en kraftig, varmeudviklende lampe? Du skal heller ikke påstå, at det ikke er besværligt at komme 2,7 meter op under loftet og rokere rundt med lamper, kroge og ledninger inde bag et plastikophæng. :wink:

Ville to af dem her ikke være godt til blomstring? Eller er en måske nok?

https://www.leafman.nl/product_info.php?cPath=645_22_656&products_id=2410&osCsid=fbf60a1ef0a4e8757990c3b7aa826c19

Og så måske bare en 125 watt CFL til vegge?

Og kunne jeg evt. bruge sådan en reflektor her? Om fatningen passer osv.
http://www.hydroponics.dk/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=95

Titel:
Medlem
Brugeravatar

altså at florestan mener at man SKAL bruge hps i blomst, er ligesom hans ide, han har nok osse ret, men jeg får altså fine resultater med mine maxgrow pærer, valgte dem fordi de havde vundet et cannacup og fordi jeg ikke ville smide penge ud på en hps, hvis nu jeg ikke fattede at dyrke indendørs, hvilket jeg stadig ikke forstår meget af, men det kommer vel.

Men de lamper du har linket til, hvorfor bestille fra udlandet?

Ganske fin growshop.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes faktisk du skulle starte ud med det rum du har, det bliver som du selv siger alt for besværligt andet, da du samtidig skal kunne trække luft nede fra indsugningen op igennem både vegge og blomm rum til udsugningen uden at de 2 lys cykluser må forstyrre hinanden, bliver du rigtig hooked på hobbyen ender du alligevel med at ville have mere plads at arbejde på, så start med at køre et par grows i det rum du har nu, så kommer du også ind i hvordan det hele fungere 100%

Jeg vil anbefale dig at købe følgende:

http://hanfburg.de/store/product_info.p ... ts_id=1193
http://hanfburg.de/store/product_info.p ... ts_id=1968
http://hanfburg.de/store/product_info.p ... ts_id=1969
http://hanfburg.de/store/product_info.p ... ts_id=1924

også selvfølgelig potter, ledninger, måleudstyr osv.

Du kan også droppe den reflektor der og købe en mindre 40x40cm, men så skal du bare hen og modificere en smule når du skal have din 170watt cfl i, da den ikke passer pga størrelsen og vægten

flexslange får du ihvertfald med i den "Ventalitions pakke" fra hanf

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tele-Tons skrev:
Så nævner du at du gerne vil give dine planter det bedste og bruge HPS, der er en gut der har vundet en 2plads til ICcup i holland med MAXgrow CFL. Der er ingen grund til at bruge hps mere, cfl er lige så godt

Tele-Tons skrev:
altså at florestan mener at man SKAL bruge hps i blomst, er ligesom hans ide, han har nok osse ret, men jeg får altså fine resultater med mine maxgrow pærer, valgte dem fordi de havde vundet et cannacup og fordi jeg ikke ville smide penge ud på en hps, hvis nu jeg ikke fattede at dyrke indendørs.

Det lyder lidt ondsvagt i mine øre at du først forguder cfl pærerne hvorefter du hopper på den anden side og mener alligevel mener hps er vejen frem?

nå men jeg blev bare lidt mobset over at du mente hps er fortid, for det er ihvertfald ikke rigtigt
:peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HPS er ikke fortid endnu, men forstil dig en cfl, ikke kun med 8 dobbelt rør men med 16, ja det er en stor pære, men sådan en vil vel være på en 25000 lumens, sikkert mere. Det passer lige til 1m2, så HPS bliver da fortid for hjemmedyrkere. Men en hollandsk dyrker, vil jo nok stadigvæk bruge HPS, idet de dyrker lidt størrere kvantummer end folk som os gør.

Og ja, jeg forguder mine cfl-lamper, de er dejlige og jeg kan sove roligt om natten, men jeg er nødt til at lade tvivlen, komme florestan til gode, idet at han er en meget mere erfaren dyrker end jeg er.

Sten og Trille

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tænkte også lige på, hvor besværligt det ville være at skifte lys i begge rum uden at forstyrre hinanden, så jeg holder mig til et enkelt rum. Den der tyske side er dog meget dyr, synes jeg. Lidt for dyr. Mon ikke rygegrej kan gøre det?

http://rygegrej.dk/index.php?cPath=79_42

Bedst at købe en lampe til veg og så skifte ud til en kraftigere lampe under blomstring eller at bruge den samme kraftige, dual-lampe hele tiden?

Målene i mit rum er 62 cm i bredden og 49-50 cm i dybden. Er 14000 lumens nok her?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså jeg skifter selv pærene ud efter faserne, men jeg har en buddy som der bruger dual, og det fungerer også fint. Personligt syntes jeg at de vegger hurtigere under dual, eller også bilder jeg mig noget ind. :lol:

Jeg vil mene at 14000 lumens er nok til det område der, men igen jeg er ikke the master grower, men jeg ville ihvertfald selv gøre det, jeg brugte ca. 16000lumens til 100bred40dyb i starten, nu bruger jeg 56.000 lumens på 200cmbred60dyb, og det virker også fint, grunden til de høje lumens, er at jeg bare ligger de forskellige cfl's lumens sammen, det tror jeg ikke helt man bare kan, men jeg har 4*180watt cfl hængende. og hvert af dem har et område på 50bred60dyb, så på baggrund af det, vil jeg mene at det vil virke for dig.
- Elven Raver

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Tele-Tons skrev:
Altså jeg skifter selv pærene ud efter faserne, men jeg har en buddy som der bruger dual, og det fungerer også fint. Personligt syntes jeg at de vegger hurtigere under dual, eller også bilder jeg mig noget ind. :lol:

Jeg vil mene at 14000 lumens er nok til det område der, men igen jeg er ikke the master grower, men jeg ville ihvertfald selv gøre det, jeg brugte ca. 16000lumens til 100bred40dyb i starten, nu bruger jeg 56.000 lumens på 200cmbred60dyb, og det virker også fint, grunden til de høje lumens, er at jeg bare ligger de forskellige cfl's lumens sammen, det tror jeg ikke helt man bare kan, men jeg har 4*180watt cfl hængende. og hvert af dem har et område på 50bred60dyb, så på baggrund af det, vil jeg mene at det vil virke for dig.

Lidt off topic. Men du ville få meget mere ud af at sætte en 600w hps op (regn forbruget til 650w), og den bruger mindre energi til at lave 90.000 lm. Desuden koster pærene kun omkring 300.- at udskifte. En årlig udskiftning af cfl koster jo flere tusinde med det setup.

Men tilbage til emnet, så vil en 125w vegge cfl, og en 180w bloom være godt til dit hul i vægen IMO.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]