Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Det er altså ganske normalt når planterne begynder at nå sit høsttidspunkt. som også nævnt igår.. Det er planten der trækker næringsstofferne ud og bruger det til at lave buds med istedetfor.. ikke noget du skal bekymre dig om synderligt..

Eventuelt kan du gøre følgende:

løfte jorden op af potten, tjek om den er jordbundet.
Tjek om den er megafugtig i bunden (overvandet , evt.)

Ellers fyrer du som sagt bare gødning på, indtil de sidste 14 dage.. og gir dem rent vand den sidste tid..

Hvis du er i tvivl, så kig på den strain der hedder Hawaii Skunk.. der er bladene HELT gule omkring høsttid.

Medlem
Brugeravatar

@MaximumG.
Der er omkring 4-5 uger til høsttidspunkt. 6 hvis den får den fulde tid på 12 uger.

Senest rettet af Potper 04 apr 2011 08:31, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Det er jo mit første grow, så bliver man jo let nervøs. Især når de mindre blade i toppen blir let gule, så tror en newbie jo at fanden er løs. Ha ha :lol:

Edit:
Ps. det har jeg jo set, at 'bladene blir gule og visner' men på indica/sativa og tænker så ikke på, at det kan ske på autos. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså.. sku jeg vælge en auto, ville jeg ikke vælge en der tager 12 uger om at blomstre :) men okay..

Altså.. evnetuelt kan det være mangel på micronærringsstoffer.. har du tjekket din gødning?

Det typisk magnesium mangel..

Medlem
Brugeravatar

@MaxG.
Mandag morgen. Hehe. Det er 12 uger fra spire til høst.

Gødningen indeholder ca. 0.48% magnesium.

Der er nok rigeligt med micronæringsstoffer. Den er optimeret, i forh. til den 'økologiske' alga et eller andet. Jeg går ellers ind for økologi, men ikke i til inde canna grow. Gider ikke have for mange problemer osv. Det er nemmere med øko urtebed.

Medlem
Brugeravatar

Potper skrev:
@MaxG.
Mandag morgen. Hehe. Det er 12 uger fra spire til høst.

Gødningen indeholder ca. 0.48% magnesium.

Der er nok rigeligt med micronæringsstoffer. Den er optimeret, i forh. til den 'økologiske' alga et eller andet. Jeg går ellers ind for økologi, men ikke i til inde canna grow. Gider ikke have for mange problemer osv. Det er nemmere med øko urtebed.

det kan altså sagtens være buds som trækker kræft ud af bladene. tag og manicure den så de sidste uger kun handler om fan blade og buds der får sol..!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeps. plejer også at trimme mine for større blade som sidde i vejen lige inden de sidste par uger før høst, så den kan få koncentreret lys på bud'sne .. :)

Hvad angår dit problem med gule blade. tag lige en tjekker med et microskop eller noget i den dur på bladene, og tjek om du kan se spindemider... de har en tendens til at æde "farven" i bladene.. også i årene..

Medlem
Brugeravatar

Så har jeg trimmet planterne. Dog har den ene stadig mange store grønne blade, så dem får den lov til at beholde indtil videre. :D (Måske kan jeg få lidt tricome damp ud af dem senere). :lol:

Planterne trives godt og ser nu, efter trimning, sunde og raske ud. :) Der er ingen spindemider el. andet utøj i dem.

Der kommer senere en update med billeder, når jeg syntes det på tide el. der er en grund til det.

Sorten tager 2.5 md. fra spire til høst, men jeg regner med at høste omk. d. 8 maj, så er de 10 uger gamle.

Havde lyst til en tester i går, føj hvor dejligt! Tog et mindre sideskud fra en af de nederste grene. Blev høj, og havde en dejlig hoved/krops rus. Behageligt. :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

klart du blir høj, når du ryger noget som ikke er færdigt udviklet :) .. det først når trichomerne blir brune, man blir stoned af det ;) .. sååh.. ja.. hvis man høster sine planter en uge eller 2 før tid, så får man ALTID røg der gør en høj.. tilgengæld går man glip af en masse ekstra gram ;)

Medlem
Brugeravatar

Potper skrev:
Så har jeg trimmet planterne. Dog har den ene stadig mange store grønne blade, så dem får den lov til at beholde indtil videre. :D (Måske kan jeg få lidt tricome damp ud af dem senere). :lol:

Havde lyst til en tester i går, føj hvor dejligt! Tog et mindre sideskud fra en af de nederste grene. Blev høj, og havde en dejlig hoved/krops rus. Behageligt. :joint:

dine planter ser godt nok flotte ud mate :gud: glæder mig vildt meget til at smage min jack herrer!..

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Mr.Greenthumb skrev:
Potper skrev:

dine planter ser godt nok flotte ud mate :gud: glæder mig vildt meget til at smage min jack herrer!..

:peace:

Tak for komplimenten.

Det kan jeg godt forstå. Det ville jeg også gøre hvis jeg havde Jack Herer i teltet. :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Ville opdatere min tråd med nye billeder i dag. Men af en eller anden grund,
var rette muligheden væk på side1. Så billederne må vente. :(

Der har været en del gule blade, især på min højeste plante. Derfor har jeg skruet mere op for gødningen. Ellers er det flotte store buds, især på stammen. :D

Det her er en hobby som man bliver afhængig af. Det er sjovt og en stor glæde at dyrke sit egen marijuana. :rocking:
Selv min kone er ret intereseret, selv om hun ikke ryger det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også fået min kone med på idéen.. hun kommer tit og spørg ind til planterne og hvad de fejler, og hvor længe de har tilbage og hvor stor stammen er blevet og sådan :) .. så nu hun selv gået i totalt selvsving, og er begyndt at dyrke radisser, purløg, karse osv osv.. det en inspirerende hobby :)

Medlem
Brugeravatar

Det her har også inspireret min kone til at være meget aktiv i haven. Lige nu glæder hun sig meget til at så Papaver Somniferum (opiumsvalmuer) i haven. De bliver jo ret store, og hun vil bruge dem tørrede som dekoration i en gulvvase :D

Medlem
Brugeravatar

Potper skrev:
Det her har også inspireret min kone til at være meget aktiv i haven. Lige nu glæder hun sig meget til at så Papaver Somniferum (opiumsvalmuer) i haven. De bliver jo ret store, og hun vil bruge dem tørrede som dekoration i en gulvvase :D

Vil osse lige adde til det her :) min kæreste har osse vist stor interesse til mit og grow og de grow's jeg følger med i på nettet!.. og hun kom hjem med 3 orkide'er igår som hun ville have i skabet med planterne.. fedeste hobby man nogensinde kunne få sig(men syntes nu man skal have hjertet med før det går godt)....

Medlem
Brugeravatar

Mr.Greenthumb.
Jamen, vi elsker jo alle sammen vores planter! :mrgreen: ....og så er der dobbelt kærlighed med, når konen følger med i growet.

Da jeg stadig ikke kan sætte billeder ind på side 1, vil jeg vise jer én af mine sukkulenter. Det er vist nok en Aloe Vera art. Den har pludselig besluttet sig til at gå i blomst :) ........ og det selv om den lever et liv i køkkenet. Der er faktisk mange af mine blomster der har blomstret i år.
Nok fordi vi er flyttet til en bedre bolig :D

Billede Billede Billede

Sidste billede viser hvor den normalt bor, ved et sydvendt køkkenvindue, hvor der indimellem også er vasketøj som skygger.

.........Og så er det ved at være week-end. God ryger!

:joint: :joint:

Medlem
Brugeravatar

Ja, så må jeg jo også gi' mig, og bringe billeder inde i min tråd!!! Æv! Det ødelægger helheden, når man har et indlæg med billeder på side 1.
Jeg kan kun opfordre folk til at sende pm og mail til webmaster og site admin for at kræve korrektions og rette muligheden tilbage i sin egen tråd! Tak! :hm:

Først et par billeder af den mindste d. o9-04-2011.

Billede Billede Billede

Her kommer et par shots af min mellemst, men også pænt kompakt!

Billede Billede

Så nogle af den højeste plante.

Billede Billede Billede

Til sidst nogle over sigts billeder.

Billede Billede Billede Billede

Støvfangene er begyndt at skifte farve, og en del af dem er " lidt tørre " før de skifter farve.... så jeg vil begynde at vande med rent vand allerede.
Det er så starten i 8'ende uge jeg begynder at flushe. Planterne er 10 uger, om at blive færdige. Men jeg tror at jeg kommer til at høste allerede om 1 til 2 uger. Afhænger selvfølgeligt af hvordan de modnes. Men max 1/2 får lov at skifte farve inden høst. Jeg glæder mig vildt! :joint:

Jeg håber at i syntes om dem. I må meget gerne komme med kommentarer, forslag og kritik positivt som negativt. Det er meget rart at vide hvad andre syntes om ens planter. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ser fandme nice ud! :!:

Medlem
Brugeravatar

@MaximumG.
Mange tak for Komplimenten! :D

Der er flere støvfang, der har skiftet farve idag. Jeg har også tjekket trichomerene under mikroskop, og de har fået en svag grålig tone.
Måske bliver jeg nødt til at høste midt i næste uge, det er den 8'ende uge, men det gør ikke så meget, da det ser ud til at blive en fin høst. :joint:

Det er sjovt og lærerigt, at lave sådan en growtråd, og jeg vil da ikke afvise, at der kommer en tråd, med mit udegrow i år.
Det vil så blive 2-3 planter i haven. Jeg vil ikke have flere ude pga. lugtgener. Mine autos har en gennemtrængende oste pamesan hørmer, når man har hovedet inde i teltet. :mrgreen: Ude er der ingen dufte!

Edit:
Jeg har regnet ud hvad mit grow har kostet i strøm, i dag medregnet. Det bliver 475,45kr. iberegnet strøm til ventilation.

Senest rettet af Potper 10 apr 2011 14:36, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har sendt en pm til DoYouSpeakWak??, om rette og korrektionsmuligheden i egen tråd, og modtaget et positivt svar! :) Han er helt enig og håber med den henvendelse, at få muligheden tilbage. Man har forsøgt sig med 2 dages rettetid pga. modstandere.

Jeg kan kun opfordre andre til at give deres mening tilkende, hvis i vil have den mulighed tilbage. :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]