Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 03:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Man kan bruge alt muligt og umuligt som gødning.
Kan bedst li ikke at gøre tingene sværer end de er og gør som regel tingene på den medst simple og effektive måde.
Der er ingen facitliste i cannabisdyrkning - det fleste øvede har deres egen metode.

For at vende tilbage til gødningen, så skal det blandes i jorden.
Bedst er det hvis det komposteres først.

Har gjordt det til vane, at være godt pissetrængende når jeg er ude ved mine spots.
Ok gødning og bilder mig selv ind, at lugten holder hjortene væk.

Tja, jeg vil nu mene at tilføre man mikroorganismer og plantehormoner som der er i alg a mic og tangmel gør man også det hele meget nemmere for en selv da planten bliver meget mere resistent over for sygdomme mm , men geo hvordan kan du erklare din metoe bedst og nemmest :D ? wtf
husk nu på... at gutten her dyrker indefor. gødningen skal nødvendigvis ikke blandes i jorden som sådan - den kan også hældes i hvilket indedørs (og uddendørs for den sags skyld) er en fordel hvis man mere "proffesionelt" vil gøde sine planter og selv justere dose, desuden er pis ikke særlig god gødning for dine planter (prøv at læs op på det - det er diskuteret jævnt på nettet om menneske urin er godt for cannabis) ej heller det lækreste men det kan jo diskuteres :D

husk nu at uddendørs dyrkning og indedørs dyrkning er der en del forskel på, forvir nu ikke gutten mere end hvad godt er :D efter min mening er det nemmeste og mindst ulækre mht indedørs dyrkning helt klart noget admindeligt gødning som biobizz vegge og bloom. jeg vil ikke anbefale dig at blande hønsemøg eller tis i dine 10 liters potter i hvert fald :D haha

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Trådstarter skriver at planterne skal ud og stå til Maj.
Så går ud fra vi kan tale om at dyrke udendørs der - evt semi outdoor?

Jeg mener selv jeg har den bedste og nemmeste metode.
Som jeg også skrev, så har folk hver deres måde at gøre tingene på.

Hvis jeg var nybegynder, ville jeg helt klart fortrække den mest simpel måde.
Det kan sagtens være tangmel og mikroorganisme snak er helt fint.
Har dyrket i nogle år efterhånden og jeg har klaret mig fint uden det der.
Prøver egentlig bare at fortælle nye growere, at det ikke er svært at dyrke cannabis.
Der er ihvertfald ingen grund til at gøre det svære, end det faktisk er imo.

Piss er da super gødning Viridis!

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aah det så jeg ikke.

Hvorfor er det den nemmeste metode ? jeg vil sige det er den mere uansvarlige metode.

jeg syntes også det er simpelt at blande gødning op med vand :D og nej du behøver ikke alg a mic men man kan jo også godt få en plante til at skyde op og lave en ok yield helt uden at bruge gødning hvis jorden er næringsrig nok du planter i, det jeg siger er bare at det er godt med alg a mic :) især imod spindemider og andet skadetdyr, men det finder man jo kun ud af hvis man prøver det ;)

gødning er elendig gødning, google det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

aah det så jeg ikke.

Hvorfor er det den nemmeste metode ? jeg vil sige det er den mere uansvarlige metode.

jeg syntes også det er simpelt at blande gødning op med vand :D og nej du behøver ikke alg a mic men man kan jo også godt få en plante til at skyde op og lave en ok yield helt uden at bruge gødning hvis jorden er næringsrig nok du planter i, det jeg siger er bare at det er godt med alg a mic :) især imod spindemider og andet skadetdyr, men det finder man jo kun ud af hvis man prøver det ;)

gødning er elendig gødning, google det :)

Det kan være vi skal fortælle landmændende, at de ikke længere skal bruge gylle så?
Nægter at google det! :wink:

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

gylle er ikke menneskepis :D
og det er self noget andet hvis du har en hel mark - men et spot er det en kæmpe fordel imo at kunne tilpasse gødingen til de enkelte planter frem for at satse og sjat pisse lidt her og der i det :D menneske urin skal i hvert fald blandes op med en del vand hvis det skal være effektivt - ikke "hældes" direkte i jorden - og igen vil man gøre det lidt mere kontrolleret er lidt biobizz som sagt nemt at dosere med :)

Hvis man har tænkt sig at gøre brug af urin, skal det ihvertfald tyndes en hel del op med vand, ellers ødelægger det planterne.

men hvis man alligevel er lidt sløset med doseringerne er nældevand imo helt klart at fortrække - i hvert fald i den veggative fase :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

gylle er ikke menneskepis :D
og det er self noget andet hvis du har en hel mark - men et spot er det en kæmpe fordel imo at kunne tilpasse gødingen til hver enkelte plante frem for at satse og sjat pisse lidt her og der i det :D menneske urin skal i hvert fald blandes op med en del vand hvis det skal være effektivt - ikke "hældes" direkte i jorden - og igen vil man gøre det lidt mere kontrolleret er lidt biobizz som sagt nemt at dosere med :)

Du er på afveje nu.
Er opvokset på en gård og gylle skal jeg ikke belæres om.
En stor del af gylle er urin og det er (pisse) godt gødning.
Om det er menneskeurin eller grisseurin, er planterne ligeglade med.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

men når nu du er opvokset på en gård kender du vel også til det der med NPK værdier og det at ikke alle planter vil have det samme ?
Og jeg vil give dig ret i at gylle (som hønsemøg) er ok gødning til cannabis - især hvis man har store grows, men jeg mener stadig (jeg erklære ikke) at mere præcise doseringer er bedst da man nemmere kan tilpasse forholdet planten har brug for således - især hvis der skulle opstå mangel på diverse stoffer, ud over det er lort jo rigtig godt til den veggetive fase - det er jo rigt på nitro men hvor godt det egner sig i blomst ved jeg ikke lige :)

igen, at tilpasse er imo bedst, jeg har lavet bede før med møg og fik skam ok resultater, dog syntes jeg at ha haft sundere og flottere planter når det har kunne justeres undervejs. men om det bare er held ved man self ikke.

fortynder bondemanden ikke sin gylle (grisse pis og grisse lort blandet) op med noget ? eller bliver det ikke fortynder naturligt af regnvand / skyllet ned i jorden i noget tid inden han sår ?
og tror du hans planter ville ha godt af det hvis han f.eks kun gødet med grissepis ? næppe :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej gylle bliver ikke fortyndet.
Selvfølgelig vil planterne mangle noget, hvis de kun fik tis.
Men hey, giver mine planter hestemøj og mit eget tis, så det gir vel det samme?

Er helt enig i at man skal se på de forskellige planter og ikke skære alle over en kam.
Feks skal man ikke give en sart indendørs plante gylle.
En robust udendørs sort elsker det.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det bliver vel fortyndet naturligt af regn ?
rundt omkring på nettet (inkl her på psy) frarådes det i hvert fald at vande sine cannabisplanter med rent tis :D
nåå ja men selv en robust uddendørs sort kan vel komme i mangel på forskellige ting i f.eks blomsteringsfasen, da lort jo mest indeholder stoffer planten skal bruge i den veggetive fase. well jeg tør stadig væde på at denne robuste uddendørs sort ville sætte større pris på at få dækket sit nærringsbehov mere præcist end hvis der bare var roddet lidt lort rundt i jorden :)

ud over det leger jeg meget med tanken om at grave lort ned et godt stykke under planterne i et drivhus, altså hvor lorte ligger i et tykkere lag længere nede (hvor langt nede aner jeg ikke endnu men forstiller mig en god meter) det skulle så femtere og give varme nedefra og op, og ud over det give en kæme nærringsboost når rødderne når derned, læste et sted at vandningen på dette tidspungt havde fortyndet gødningen så meget at de ikke ville få et chock af det men der var vist her også tale om grøntsager (agurker tror jeg faktisk det var)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vander heller ikke kun med tis - kun når jeg besøger spottet.
Ellers får de det vand der kommer fra himlen.
Hvis det er meget tørt, så får de da en sjat vand.

Det kan sagtens være planterne vil få dækket deres behov, ved at man laver præcise målinger, jordprøver mm
Vil våge den påstand at selve sorten, har medst at sige.
Der er virkelig mange sarte sorter og dårlige avlere.

Folk tænder helt vildt på et fanzi navn og et frøfirma fra USA.
Lækker indpakning og stacks i butikkerne.
Ofte når disse frø ikke lever op til forventningerne (og forventninger skal man have til de priser!), så er det gødningen, lysafstand og alt muligt andet, der er skyld i det.
Hvornår er der sidst spurgt til Dansk pot, Mors30, Midtjysk pot, Danish diesel ovs?
Nå det gik noget offtopic, men håber det går alligevel.

Tror ikke vi er så uenige, når det kommer til stykket Viridis.
Vi har bare hver vores metoder.
Samt du er en indendørs gut og jeg er 100% til gorillagrow.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

du skulle prøve i de mere tørre perioder at .... øh... dosere med dit tis når du vander lidt ved spottet :D altså blande tisset op med noget vand istedet, men stadig er der noget om at urin ikke er den bedste gødning - tror der var noget om det indeholdte nitrit tror jeg det hed, overvej at lav noget nældevand, det er nemt og effektivt.

Jeg ved nu ikke ? jeg har aldrig rigtig "tændt" på navne men effekt. og syntes da generelt de fleste har det sådan, men self er der nogle gode amerikanske sorter på det eupæriske marked, dem der er værdige nok kommer vel hertil :)

nu syntes jeg ikke man skal favoritisere de nordiske sorter, jeg syntes at der er godt at byde på fra hele kloden sådan set, men geo du har jo kun dyrket ude ikke ? så er det vel også kun nordiske sorter du har gode erfaringer med ?...... nu ikke alle de fordomme sgu :D !

well jeg er både til indedøre og uddendøre.

Junior medlem

nogen der har kendskab til denne pære

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
eller overveje at betale 200 kr for noget ordenligt gødning som der er brugt årtier på at sammensætte på den helt rigtige måde, i stedet for alle de lorte løsninger

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eller overveje at betale 200 kr for noget ordenligt gødning som der er brugt årtier på at sammensætte på den helt rigtige måde, i stedet for alle de lorte løsninger

jep. jeg syntes også at det er et lidt fjollet sted at statse, og så er det også lidt nemmere at dele sine erfaringer på den måde, det er bare lidt mere besværligt/ akavet at skulle forklare hvor mange gange du skal tisse på den og den strain for at dække dens behov ;) :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]