Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jun 2025 21:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

8. Opdatering

Dag: 58

Titel: You reap what you sow (Mine puns fortsætter)

Hvad så forum

Ikke nok med, at mine planter har kommet sig (sådan nogenlunde i hvert fald, måtte pille et par visne blade fra), så er de ovenikøbet begyndt at blomstre!!!

Jeg er ikke helt sikker på, hvor lang tid blomstringsperioden er for sådan nogle lowryder #2, men jeg er fandme spændt! Det ser ud til at lykkedes i sidste ende :)

Begynderheld, eller hvad man nu kalder det.

De er dog lidt gullige ved blomsterne, hvilket jeg mistænker er mangel på gødning (planterne er endnu ikke blevet gødet endnu, men jeg har sået dem i egen jord, som indholdt cirka 20% kompost)

Men hvad siger folket? Hvor lang tid går der, før jeg skal tørre mit danke kush? :)

Som svar på et af mine tidligere spørgsmål angående om mit strain er Indica eller Sativa, så har jeg opdaget at cannabisplanter åbenbart har fænotyper.

Men jeg håber mest på sativa-ish smoke, men det må tiden jo vise.

Har også hørt, at hvornår man høster dem har stor betydning for deres high? (altså ikke kun dens potensitet, men selve hvordan dens high føles)

Følg gerne med nærmere og kom endelig med feedback!

VH.
420KekIt

Billede Billede Billede Billede

Medlem

9. Opdatering

dag: 61

Titel: En dank kush så jeg skyde

En mindre opdatering fra mig

Det er ikke sket det store, men de vokser med et stædigt, fint tempo. Jeg håber på, at om 2 uger er der høsttid :)

Det eneste lille problem er deres tørst. De skal næsten vandes to gange om dagen, pga. det vildt gode vejr min egn har for tiden.

Men hey, intet at klage over. De har vokset sig kønne, og jeg må ærlig talt sige, at jeg er lidt stolt, nu da det er mit første grow

Håber dog på, at jeg ikke fucker noget op, når det skal tørres osv.

Fingers crossed :lol: :mrgreen: :D

KekIt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De er ikke færdige om 2 uger.
Der går nok 4 uger før de er færdige.

Medlem

Psykofreak skrev:
De er ikke færdige om 2 uger.
Der går nok 4 uger før de er færdige.

Hmm, ok

Det gør egentlig ikke så meget for mit vedkommende, så det er fint.

Ud over min fejlbedømmelse håber jeg dog, at det ellers ser fornuftigt ud

Men tak for feedback :)

Medlem

10. opdatering

dag: 68

Titel: fuck

Øhm.

Hvorfor er der kugler på alle mine planter? Jeg har købt feminiseret frø jo.

Hvad er det helt præcist?

Har jeg fucket op?

Moderator
Brugeravatar

Ja det er hanner/hermaer, er der alle sammen som producere hanblomster/pollensække? Det kan skyldes at der er kommet 'han-pollen' ind i frøgrowet da de blev lavet, at der er byttet om på frøene eller at autoblomstrene ikke kan stressstestes forud for frøgrow, og at det dermed er lidt et sats om der er hermaer i blandt. Men det burde producentet have testet på de resulterende frø. Jeg ville kontakte producenten af frøene, om ikke andet så for at gøre ham/hende opmærksom på det, ofte er de også så venlige at kompensere med nye frø, hvis man holder en god tone. Men træls hvis de alle står med hanblomster nu.

Medlem

Tror der er en, der er urørt

skal resten kasseres så?

kan jeg nå at redde noget af høsten?

Moderator
Brugeravatar

Ja der ville jeg gøre, i hvert fald hvis der er lige så mange hanblomster som på billederne. Hvis der på en eller flere af dem kun er få hanblomster på, så prøv at nip alle hanblomsterne af, og gør det dagligt. Man kan være heldig at de stopper med hanblomsterne og fortsætter med hunblomster. Jeg ville ikke bruge pollenen for de planter. Når de er købt som feminized er de med stor sandsynlighed hermaer, og dermed vil de også med stor sandsynlighed givet herma trækket videre. Så imo. giver det ikke mening at bruge dem til frø.

Er det 'originale' jointdoctor frø?

Medlem

Ja, så vidt jeg ved er det originale frø
Har dem fra Zenseeds, men de gider ikke kontaktes vedrørende "ulovligt" brug af deres frø.... So much for customer service

Men jeg har nu trimmet alle planterne (3), som havde hanblomster, og isoleret min resterende hun

jeg er mildest talt fucking sur over forløbet, da det ellers gik så godt.

Planen er nu at se, om det ikke er muligt at holde hanblomsterstanden nede vha. daglig trimning, og så håbe på det bedste.

Det går godt nok imod dit råd, Bismann, men ser lige om det ikke er muligt at redde dem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Super, så ved jeg i hvert fald hvilket firma, jeg ikke skal købe frø hos.

Ret træls med dine planter, Kek. Jeg håber, at du i det mindste ender med en lille smule røg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror desværre ikke der er ret mange der ligner zeenseeds der kan gøre noget ved at du får hermaer, især fordi at zeen jo får frø alle mulige steder fra' jeg har dog sådan generelt hørt en del dårligt om zeenseeds' ikke så meget mht hermaer men mht kvaliteten af deres frø som af og til kan være for gamle og bare ikke ville spire. Det er en gamble, generelt ville jeg nok vælge at købe fra selve frø producenten hvis det kan lade sig gøre. Og ja surt show kekit' håber at du får bedre held næste gang du prøver men se lyst på det. Du har idetmindste bevist at du kan dyrke oget hamp ;)

Medlem

Jeg takker og bukker for sympatien

Jeg har kigget lidt rundt på internettet for at se, om nogen har oplevet lignende problemer med min sort

Jeg har ikke kunne finde noget so far, desværre

Forresten, kan nogen af jer erfarne bedømme ud fra mine seneste billeder, om de ALLE er hermafroditer, eller om der nogen, der definitivt bare er hanner.

Moderator
Brugeravatar

Du må hjertens gerne gå imod mine råd om dyrkning, der er så mange måder at dyrke på, at det har jeg ikke i tankerne at jeg vil diktere.
Jeg synes mest af alt det bare ligner hanner, men hvis de er produceret som feminized frø, er det nok ikke smart at lave frø med dem, hvis det er det du har i tankerne. Hermafrodisering kommer i mere eller mindre udbredt grad, altså forskellige grader af han/hun indflydelse, nogle gange er det bare en pollensæk eller to, andre gange er det en pollenfanger eller to, og alt der i mellem. Men det er bare ikke særligt velegnet til avlsmateriale uanset.
Synes udelukkende jeg har oplevet upåklagelig service hos zen, men altså frøene under deres eget brand er hjemmeproduceret af hobby dyrkere, sælges billigere, og kan ikke forventes at være gennemtestet på samme måde som proff frø (bør).

Medlem

11. opdatering

dag: 70 (10 uger, woohoo)

Titel: Afgørelsens time

Som I nok ved, så står jeg jo i en dårlig situation ift. hvor stor høsten bliver.

Derfor ville jeg bede jer bedømme, om nogen af planterne på disse 3 billeder er "værd" at beholde. De er alle sammen hermafroditter, men jeg har hørt, at hvis der er nok hun-blomsterstande, så kan det godt betale sig at dyrke dem færdig (isoleret, self), og ryge dem som normalt. Kvaliteten er vist ikke lige så god, dog.

Den 4. plante jeg har, er "heldigvis" det, som Zenseeds påstod, nemlig en hun (og KUN en hun, hehe). Så jeg håber hun kan producere noget nogenlunde røgbart.

Men igen, erfarnes meninger ville være værdsat

sig endelig til, hvis der skal flere billeder til. De er allesammen af planternes topskud

KekIt

Billede Billede Billede

Medlem

12. opdatering

dag: 76

Titel: Lone survivor

Det endte så med, at de tre herma blev halshugget ved daggry

Så al tilliden er altså sat i min sidste plante, som heldigvis kun er ren hun!

Jeg håbede oprindeligt på en høst i midten af September, men det ser ikke ud til, at det bliver en realitet.

De ser i hvert fald ikke store ud, de blomster.

Hvad synes folket?

Billede Billede Billede

Medlem

13. opdatering

dag: 97

Titel: The End

HVad så forum

Se! Det lykkedes.

Efter en masse problemer med falske frø og begynderfejl, så er man alligevel på en eller anden måde nået i mål.

Jeg tror, at jeg skal høste snart (nok et par uger endnu), men jeg har ikke anskaffet mig et lup endnu. Det gør jeg nok i løbet af næste uge.

Men hun ser ellers rimelig lækker ud, hvis du spørger mig

Tak til al den rare feedback i løbet af disse måneder! Det har hjulpet!

Så ja, tak forum!

Junior medlem

Geografisk sted: Helt ude i hampen
Spændende! Jeg glæder mig til at se hvad du ender på i tørret vægt! :-)

Medlem

14. opdatering

dag: fuck det mand

Så er den sat indenfor

Jeg har ik haft mulighed for at skaffe et forstørelsesglas endnu, men at bedømme på pistilerne, så ser hun klar ud (cirka 50% er mørkeorange)

Jeg har også læst rundt omkring på nettet, at LR2 er kendt for at have meget få orange trichomer, så det kan være svært at bedømme ud fra det.

Så jeg høster nok i morgen, med mindre der er nogen herinde, der stærkt fraråder det
Billede Billede Billede
Tak for alt

KekIt

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil sige at den har et par uger endnu, har du noget lys til den indendørs?

Medlem

Bismann skrev:
Jeg vil sige at den har et par uger endnu, har du noget lys til den indendørs?

sorry, det har jeg sgu ikke.

Men altså, er den da langt fra færdig?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]