Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

@MDF
Tak skal du have :)
Det er Northern Soul [Northern Lights x Skunk #1], feminiserede.
Jeg kan finde 2 forskellige slags på nettet, en "Kabala" [Big Low x AK47], autoflower & en "Kabbalah" [Big Bud x Northern Lights]. Hvis du har den sidstnævnte, så giver det god mening at de ligner meget i starten. Uhf, jeg tror det er en lækker røg, jeg elsker Big Bud - den må have en vild effekt i stabilt kryds med Northern Lights.

De kommer snarest :wink:

- Jay

Junior medlem

Det er desværre ikke den sidstnævnte, men den første du skriver med Biglow x ak47 :)
Hva lå din temperatur på da dine var cirka 10 dage gamle?

Medlem
Brugeravatar

@MDF
Okay, men det er så en autoflower, ikk?
På det tidspunkt havde jeg vist ikke engang fået mig et termometer. Men jeg vil da gå ud fra at mens lyset var tændt, lå den på 26-30, og slukket måske 20-22. Lidt stor variation, men det er fordi her er rimelig koldt p.t.

___ Update
I onsdags skiftede jeg til HPS pære, og jeg ændrede lysperioden til blomst, så nu hedder den ON 22-10, OFF 10-22. De fik ved samme lejlighed en vanding, og faktisk også med blomst-gødning. Var det for tidligt? De fik 60% af anbefalet dose og lader ikke til at have taget skade. Over de sidste updates er de vokset meget i bredden, og nu står de faktisk så adskilt, som de overhovedet kan. Med andre ord, fylder de 2,4 m2 i bredden. Det har så medført sig at jeg nu er nødt til at købe en blæser mere, da én tilsyneladende ikke længere er nok. Højden er cirka det samme.

Alt i alt synes jeg at de ser pæne ud, men det vil jeg lade jer om at bedømme.

I forgårs
Billede

Igår aftes
Billede

Her til morgen
Billede

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Looking good. Og nej, du skader ihvertfald ikke noget ved at skifte gødning nu, selvom planterne nok vokser til dobbelt størrelse af det de har nu i løbet af blomstringen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

@Bubber
Thanks. Ja de vokser helt vildt!

___Update
De vokser og vokser, pakker bredde og højde på, som var fanden i hælene på dem. De fleste måler efterhånden 70 cm, og er godt i gang med at udvikle skud. Nu har jeg endnu engang tjekket alle damerne igennem, og det lader til at jeg har fået 9/9 hunner. Alle har pistiler som på nedenstående billede ihvertfald. De fik sidst vand igår morges, og det var rent vand uden gødning. Jeg vander ON, OFF, ON, OFF, etc. med gødning/rent vand, ca hver 2½ døgn og hver plante tager omtrent 0,7-0,8 l.

Billede
Billede

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan godt give dem gødning hver gang, og så lige flushe potterne igennem med masser af frisk vand et par gange i løbet af growet.

Har du tænkt dig at trimme dem i bunden? Der er ingen grund til at have en masse skud siddende der, der alligevel ikke bliver til ordentlige buds, så jeg fjerner alt nede fra og knapt halvdelen af plantens højde op.
Billede
Ikke verdens bedste billede, men du kan se hvad jeg mener.

Når du alligevel flytter rundt på dem, så sæt den mindste i midten og de største i hjørnerne, så du får den jævneste lysfordeling over planterne.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

@Bubber
Okay. Det gjorde jeg faktisk til at starte med, men efter blomst startede jeg på den nuværende løsning. Jeg går straks tilbage! :D

Sjovt at du lige nævner det, jeg stod og tænkte på det igår. Jeg tror jeg vil få det overstået i aften. Men de lav-stammede skud, som alligevel når højt og får lys, skal jeg også kappe dem? (som plante 3 på dit billede, hvis du tæller venstre til højre, dem der er "tættest" på dig)
Det gør jeg normalt også, jeg har bare ikke lige fået gjort det siden blomst. Men de bliver drejet en kvart, til ½ omgang, hver dag.

Junior medlem

Jo det er autoflower.

Hvilken gødning brugte du i den vegative fase?
Mine er nu 20 dage gamle, og har de seneste to dage, ku begynde at se på de nederste blade at de mangler nitrogen. Har også planer om at de skal flyttes i 11 liters potter en af de næste dage (de står i 1,5 liters nu)

Medlem
Brugeravatar

@MDF
En ganske alm cannabis gødning. Plagron Terra Grow, købt i et 1m²-kit med Enzymes, Roots, Bloom & Green Sensation. Husk at læse på pakkerne, og start fra omkring halv dose af producentens anbefaling.

Det lyder som en god plan. Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve at hæve nitrogen-niveauet, inden ompotning. Grunden er at jeg ikke selv gjorde det, og jeg synes mine planter var helt vildt nitrogen-tørstige efter ompotning, og viste konstant tegn på mangel i en uge. Tror man kan forhindre det, ved at sørge for nitrogenbalancen først. Men det er bare spekulationer.

- Jay

Junior medlem

Efter at jeg nu har fået dem i 11 liters firkantede potter med nyt jordmix og givet dem fuld dose og en masse vand, er de begyndt at vokse meget hurtigere og alle misfarvningerne er væk igen. Har også fået fat i Dark Street DS90 !! med udsugning i toppen og en ventilator, og det er de rigtig glade for :-)

Junior medlem

Fed tråd! Swt skal sq nok bli godt! Jeg har selv kørt 4 succesfulde grows og skulle mene jeg har læææst og læst. Jeg kører selv et grow med Kabala Autoflowering, 16 dage gamle, ec-1,2 gi'r de mig sq lidt problemer. Til dels en smule misfarvninger/deformaliteter af bladene. De vil hovedsageligt gerne begynde at krænge lidt indad ved kanterne, og jeg har ellers fulgt samme procedure som altid. Og de har en smule af den samme misfarvning man så på dine. Jeg har øget luftcirkulationen og hævet lampen og fugtigheden lidt med mistanke om varmestress.
Har haft en lille anden mistanke. Min gødning har stået på loftet i et år og fået lidt frost osv... Kan gødningen være for gammel??

Nåh, men jeg satser hvertfald på at det retter sig stille og roligt med mine justeringer men man bli'r jo lidt nervøs. Så kan jeg så se der huserer et par myter herinde jeg vil tillade mig at aflive...

En jeg vil mene er vigtig: Tilskæring af planten.

Vi danskere har fået tillagt dianosen "Klippesyge" af dygtige hollandske growers. Det er simpelthen en myte at man ved at klippe de nederste skud får mere "Kraft" mod de resterende. Planten skal derimod bruge en masse kraft på at hele sårene efter klippende, kraft der ku ha været brugt på at blomstre/vokse. Hvis du ENDELIG skal klippe lidt SKAL det foregå i vegetativ fase så planten kan restituere, men selv her risikerer du at tilføje en dag eller 2 til dit grow. klip ALDRIG under blomst.... Just my advice, take it or leave it :-P Og som reference vil jeg sige jeg plejer at hive 550g tørret topskud ud af mit 120*120*200 telt med 400w vegelys og 600w blomstringslys... UDEN klipninger whatsoever.

Luftcirkulation er vigtig for tilførelse af ny co2:
Adskillige undersøgelser viser at planterne på ingen måde "Tømmer" den indeværende luft for co2 eller "mætter den med ilt" Co2 niveuerne forbliver uændret, og de er indenfor typisk lidt højere end udenfor. (Typisk 400ppm udenfor og ca500 indenfor) Gider ikke komme med referencer, i må selv søge lidt :-) Man luftcirkulerer for at få luften umiddelbart omkring bladene i bevægelse, det giver rigelig co2 tilførsel under normale forhold, og forhindrer mugdannelse. Vores udskiftning af luft i grorummet gøres udelukkende for at pumpe varmen (Og lugten) væk. (nytteløs info i know for det ændrer jo ikke på at vi stadig skal udskifte luften! :-P)
:life:

"Edit: Svarer lige på mit eget spørgsmål... Selvfølgelig kan uorganisk gødning ikke blive for gammelt eller tage skade af frysning :-D Doooh! :roll: "
"edit2" Det skal måske nævnes at jeg bruger et hydroponi/bubbler anlæg så 16dage fra frø svarer nok til 21 dage i jord... men udviklingen lader til at være stagneret lidt i forbindelse med curly bladene og misfarvningerne. Jeg begynder at få mistanke til genmodificeringen af planten. Jeg ved at kort tid efter lanceringen af "Kabala autoflowering" Blev den genetiske formel forbedret, og Kabala2 er nu i handlen... Det gør mig jo lidt utryg omkring mine kabala første gen... :? nåh, der er ikke andet for end at lade tiden vise det... Det ER jo også lidt et forsøg, fordi jeg blev lidt imponeret/nysgerrig over hele det her Autoflowering koncept."

Dedikeret medlem

"Edit: Svarer lige på mit eget spørgsmål... Selvfølgelig kan uorganisk gødning ikke blive for gammelt eller tage skade af frysning :-D Doooh! :roll:

Der står på din gødning hvorvidt den kan tåle frost - præcis hvad der skulle ske med den såfremt den ikke kan tåle frost, men alligevel får det, ved jeg ikke. Muligvis kunne nogle af saltene bliver tvunget ud af opløsningen og være svære at blande i igen, men det er bare spekulationer. Jeg kan ikke finde nogen definitive informationer om det.

Gødning kan iøvrigt ikke være organisk, så det giver sig selv at den er uorganisk. Organiske stoffer inderholder carbon.

Mht din kabala art, er der ikke nærmere tale om en ny krydsning? Jeg kunne ikke forstille mig at den ligefrem var gensplejset. Det autoblomstrende element kommer bare fra et kryds med en C. Sativa der er tilpasset et klima hvor i en fotosensitiv blomstring ikke giver mening. :)
Er de krøllede blade og misfarvninger ikke nærmere et udtryk for mangel af visse næringsstoffer, eller generelt for meget næring? (en hypertonisk tilstand)

Beklager at køre din tråd lidt længere væk fra det oprindelige formål, jenshansen, men din indedørs have ser rigtig nydelig ud. Pæn og frodig vækst så langt øjet rækker.

Junior medlem

Tak for svaret randomname :-)

Syns da umiddelbart tråden holder sig inden for sin bane, growers med lignende problemer og planter kan vel godt lige kaste en observation eller 2 ind, og evt få lidt feedback på eget grow :-) jeg fandt tråden her da jeg søgte på kabala... Og yep, med hensyn til trådforfatteren, det ser sq godt ud! Havde fået indtryk af at det var kabala du havde gang i, men det er vist bare en anden der har uploadet sine egne billeder til tråden der hvde gang i sådan et grow... ku være sjovt at høre om han også havde lignende problemer. Har hvertfald set nogle billeder herinde med nogle misfarvninger der er ret identiske med mine. Slet ikke noget der ser slemt ud, men man bli'r jo altid så bekymret når bare der er det mindste med vores kære små piger :-P

Er ikk så go til at lave quotes så svarer bare:
Du må sq ikk hænge mig op på hvordan de har lavet det her autoflowering, ved bare at de skriver om kabala2 at de har:" forbedret og øget den genetiske makeup" og selve videnskaben inden for autoflowering kaldes "epigenetics" hvilket jo altsammen leder tankerne hen på genforskning. Nok ikke ligefrem "splejsning" men altså nu er genforskning ikke mit ekspertiseområde :-) Og må sige det lød ret klogt den forklaring du kom med... hehe

Selvfølgelig findes der organisk gødning, landmændende kalder det gylle :-P Der findes også produkter til den organiske hampedyrker :-) men jeg vil nu ikke ud i en diskussion eller bevisførelse, det må du selv undersøge lidt i. Det er også uden betydning i henhold til diskussionen, du har ret i at nogle af saltene i den ene gødning have krystalliseret, en god omrystning senere var det opløst.

Og nerj, med små 10 cm planter på tredje uge på EC 1,2 skulle det undre mig om det var et gødningsproblem... Lyder det af meget for nogen da? (altså med tanke på at der ER hydroponi...) det er hvad jeg alle dage har kørt med uden bøvl... Jeg har derimod haft en rumtemperatur et stykke tid på 29 grader, og en 400w lampe med stor reflektor der har fanget varmen måske en anelse for tæt på, med lidt for lidt cirkulation... Og en luftfugtighed der har sneget sig under 50 i samme periode. De faktorer er nu udbedret, og det lader til allerede at have haft effekt.

Edit: Har foretaget et xtra tiltag. Det slog mig at jeg aldrig har eksperimenteret med mere end 18 timers lys, og der stod 18-20 timer på brochuren til frøene, så jeg har jo bare knaldet 20 timer over... Skruer den liiige ned på 18 timer og giver den en uge eller 2 til at lave rodsystem inden jeg skruer op på 20 timer igen tror jeg.... Det ER stensikkert et væskesvindsproblem enten forårsaget af for meget lys, varme eller en kombination. Havde det været et gødningsproblem havde de bøjede kanter været mørke eller gullige. Der er ganske vist gullige pletter over nogle af bladene men det er midt på større blade og ganske svag misfarvning og det er nok et tegn på afblegning af bladene, forbrænding af klorophyl som følge af for meget lys (Planterne får jo ikke 100%lysstyrke hele dagen i naturen, og har jo kørt 20 timer. Det har nok været for meget for de små endnu...)

Dedikeret medlem

Gylle er ikke organisk som følge af de næringsstoffer der i, men som følge af de molekyler der endnu ikke er nedbrudt. De dele af gylle en plante udnytter er ikke mere organiske end gødning udvundet af mineraler. Man ville kunne argumentere at en gødning var organisk hvis der i næringsblandingen var tilsat mikrober eller hvis der var tale om decideret kompost - altså plante materiale der endnu ikke er helt nedbrudt.
Hvis gødningen er tilsat sukker stoffer vil det også blive lidt en gråzone, da det er organiske molekyler - men så kommer kemisk fremstillede gødningsprodukter også ind under organisk gødning. :)
Men som du selv skriver, er det som så ikke specielt relevant for denne tråd.. Det er dog vigtigt at notere sig at 'naturligt fremstillet' ikke betyder organisk.

Epigentik er ændringer i DNA gennem methyleringer af gener, der enten tænder eller slukker dem. Jeg kunne ikke forstille mig at det er noget plante avlere er i stand til aktivt at ændre på - men det er selvfølgeligt ikke absolut udelukket. Jeg tror nærmerer det er en mere "videnskabeligt lydende" måde at udtrykke en lidt ændret genotype opnået gennem flere kryds.

Jeg dyrker ikke selv cannabis, så hvilke salt koncentrationer der passer planten i hvilke stadier af dens vækst ved jeg ikke rigtig. Men det du beskriver kunne for mig godt lyde som en for høj salt koncentration, men høj temperatur/lys intensitet kunne nok give samme symptomer.
Der er iøvrigt meget få planter der kan udnytte så meget lys som 18 til 20 timer. Der foregår mange processer i planten om natten, og dens respirations process er heller ikke helt uden formål. Jeg tror måske endda at en endnu kortere dag og så evt. midnatssol for at hindre at de går i blomst ville give næsten ligeså gode resultater som at brænde en pære i 18-20 timer. :)
Selvom en nordligt voksende plante nok ville være i den lille kategori af planter der har udviklet sig til at kunne klare lys næsten hele døgnet.

Junior medlem

Igen, tak for svaret du :-) ja du har sq nok alligevel ret på det gødningsområde der... Men jeg ved bare man kan købe gødning kaldet "organisk" men har sq aldrig rigtig tænkt den igennem

Overgødningssymptomer har jeg set, og det her er ikke det, men sætter helt klart pris på din mening.

De gange jeg har dyrket stiklinger har jeg kun liiige ladet dem blive 10 cm og så knaldet dem i blomstring, med ganske gode resultater. Derved sparer jeg en masse strøm og høster hurtigere. Planterne skal.nok skyde op i løbet af blomstringsperioden.
Du lyder somom du ved hvad du taler om, men altså midnatssol og lavere dagtimer, puha jeg tror jeg holder mig til hvad jeg kender til :-)

De er også begyndt at skyde kraftigt igen med masser af ny sund vækst. Stilken har også forstammet sig betydeligt, så jeg er vist på rette spor igen :-) og har iøvrigt øget EC til 1,3 i henhold til min gødningsplan.

Dedikeret medlem

Du skal skam heller ikke tro hvad jeg siger bare fordi det lyder klogt - det er altid sundt med en god dosis skepsis. :D

De er også begyndt at skyde kraftigt igen med masser af ny sund vækst. Stilken har også forstammet sig betydeligt, så jeg er vist på rette spor igen :-) og har iøvrigt øget EC til 1,3 i henhold til min gødningsplan.

Det er da godt at der er styr på det, det var da ihvertfald ikke for meget næring så. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
@Jenshansen

Er det dit aller første grow? for så jeg satme imponeret over de planter :O de er satme flotte af førstegangs grow ;)
Keep it up :joint:
jeg følger med på side linien

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Hej alle.

Først; tak for alle jeres pæne ord.

@Listmann
Citat:
Og som reference vil jeg sige jeg plejer at hive 550g tørret topskud ud af mit 120*120*200 telt

Det er da helt pænt - er meget, meget spændt på at finde ud af hvad jeg ender op med. Jeg kan se at du også gror hydro - det hjælper nok også en del. Tror næppe jeg kommer til at hive et ½ kg hehe.
Citat:
Har hvertfald set nogle billeder herinde med nogle misfarvninger der er ret identiske med mine

Jeg har haft meget at se til, af misfarvninger i løbet af dette grow - men nu har jeg fået bedre styr på det. Meget af det tror jeg, skyldtes Nitrogenmangel. Nu har jeg Ph justeret, og samtidig fyldt gødningsvand i min forstøver (foliagespray-erstatning) og alting begynder at "lysne" op.

@Randomname
Citat:
Der er iøvrigt meget få planter der kan udnytte så meget lys som 18 til 20 timer.

Du lyder til at styre biologi-timerne med hård hånd hehe, men hvad ville du så anbefale (til cannabis)?

@Zh4d0w
Det er mit aller første grow, nogensinde. Mange tak skal du have, det sætter jeg pris på.
Man føler ikke altid at man er 100% på det man laver, så det er skide godt når folk lige popper forbi, og peger en i den rigtige retning. Gør det! :D

____Update!
44 dage i vegge, 33 dage i blomst, 80-90 cm høje. Der sker sgu' noget! I øjeblikket får de 700 ml vand hver anden dag, med gødning hver gang. Jeg kan ligesom bare ikke beslutte mig - er de ikke lidt små? Eller, altså...de KUNNE være meget større - eller er jeg helt fra snøvsen?
Billede
Billede
Billede

- Jay

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Sådan der!! De er satme smukke dine planter! :D :joint:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem

@Randomname
Du lyder til at styre biologi-timerne med hård hånd hehe, men hvad ville du så anbefale (til cannabis)?

Jeg vil helst ikke direkte anbefale noget, da jeg som sagt ikke har nogen praktisk erfaring med dyrkning af C. Sativa. Jeg ville dog, hvis jeg dyrkede, forsøge mig med eksempelvis: 12 timers lys, 5,5 timers mørke, 1 times lys, 5,5 timers mørke. Eller bare 4 timers lys / 4 timers mørke i en cyklus.
Det er relativt kendte måder at holde planter der går i blomst efter 'photoperiodism' (i mangel på et dansk ord) i en permanent vegetativ fase.

Der er en potentiel risiko for at nogle varianter af C. Sativa kunne blive hermafroditter som følge af dette skema, så at bygge et lille rum til at teste det på en stikling eller to først ville nok være godt givet ud - samt at holde et generelt vågent øje med forskellige varianter når de starter på dette skema.

Ellers er det jo stadig en rigtig pæn have du dig! :mrgreen:

Forresten (uden at skulle være alt for pylret) skal du være opmærksom på at en forstøvet gødningsblanding ikke er specielt godt at indånde eller få udover dig. Der er intet akut i det, men på længere sigt er det en ret sikker vej til overfølsomheder, allergier og andre små ting/hudproblemer.
Og spcielt din HID vil meget gerne være fri for vand med ioner i! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]