Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Krydser fingre for at det hjælper.. og så må du jo være ekstra opmærksom på det med at bruge gødning i fremtiden.. Måske har du læst skemaet forkert? måske har dem der siger at det virker perfekt brugt gødningsfri jord fra start af?

Måske har de flere drænhuller i bunden af deres potter, måske bruger de en anden jordblanding.. det aldrig til at vide..

Men ja, som der er blevet nævnt, så ligger saltene jo i potten og kan være med til at jordens næringsstoffer bliver "locked out" og så hjælper det jo ikke ret meget at gøde yderligere, hvis det er fordi at de slet ikke kan optages..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
altså formlen er nu meget nem, den lyder på 8 ml micro og 16 ml bloom til en gallon vand altså 3.8 L. formlen er egentlig beregnet til brug i hydroponics systemer. men har læst mange steder at den også fungere fint i jord, man skal bare starte ud med 1/4 og så gå længere op hver uge.
og lige præcis, der må have været noget der er blevet lukket ude, syntes bare stadig det er lidt underligt. der har altid været ca. 20 % runoff hver gang jeg har vandet, og min PH har været meget stabil gennem hele growet.
men ja krydser også selv fingre og håber jeg stadig kan få bare en nogenlunde høst. men nu er det jo min første gang, og havde da også selv forventet at der ville gå noget galt hen ad vejen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu skal det altså lige siges at ALT hydroponics gødning stort set KAN bruges til jord.. men når man så gennemgår skemaerne hver for sig, så kan man hurtigt set at doserne er LANGT lavere når man bruger det i jord, end når man bruger det i Hydro..

Ergo kan 1/4 del af mængden ifølge hydroskemaet stadig godt være en pænt del over 1/1 i forhold til jordskemaet.. og det er nok det der er gået galt.

Syntes iøvrigt det lyder voldsomt.

Jeg bruger MAX 1.8 ml bloom til 2 liter vand.. og du snakker om 16 ml til 4 liter vand..

Det noget kraftigt stads det kemiske gødning, så måske skulle du tage og investere i noget ordentligt gødning med et JORD skema til, nu når du ikke har den rette information at gå efter..

Jeg syntes ihvertfal der er langt fra 1,8 ml per 2 liter vand og så op til at bruge næsten 16 ml på den dobbelte mængde..

og mit skema siger også 25 ml når det er i hydro.. men som sagt kun 5 når det er i jord.. og ja jeg ved godt at det variere fra gødning til gødning men alligevel..

Medlem
Brugeravatar

shiet var jeg ikke lige klar over, men ja så giver det hele jo mening. så må jeg bare skære godt ned, det er bare lidt noget lort at jeg har gødet med næsten halv styrke efter jeg flushede idag. hvis jeg flusher igen tror jeg sgu de drukner hmm :(
har lige tjekket GHE's jord skema, den styrke jeg har gødet med idag er lidt over fuld styrke, og det er jo ikke særlig godt. men så må planterne lige lide indtil jeg vander igen og får skyllet godt igennem med rent vand.

Senest rettet af sincewhen 20 jan 2013 20:26, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Afhænger jo af hvor god din jord er, og hvor godt den dræner.. men ja, det er ikke godt at flushe dem hele tiden, men så længe det kun er et par timer siden tror jeg ikke der vil være den store forskel på om du gør det igen eller ej.. Jorden er jo alligevel soaked!

Og ja.. Jeg vil også lige finde ud af hvor meget gødning der så skal bruges istedetfor bare at blive ved med at experimentere..

Afslutter iøvrigt aldrig mine flushninger med at gøde igen.. venter til den er tørret godt ud først.. altså et par dage.. så kan man også lige se om flushet har hjulpet, før man overpøser jorden med ny gødning.

Medlem
Brugeravatar

jeg vil gå efter dette skema fremover http://generalhydroponics.com/site/gh/d ... Charts.pdf
tror lige jeg skylle lidt vand igennem potterne igen så.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du kunne også bare skrive til dem, og høre dem af hvad de anbefaler..

Medlem
Brugeravatar

så fik jeg lige skyllet et par liter vand igennem dem begge. og ja det kunne jeg vel egentlig godt, vil jeg gøre i morgen :)

Dedikeret medlem

En almindelig HORNUM gødning er 10 ml til 2 liter og ellers er 50 ml / 10 L også en meget normal dosis til jord, så jeg synes nu ikke at 18 ml / 3,8 L lyder specielt højt. Ved de doser jeg beskriver er der en faktor 5, hvor der ved dosen du beskriver er en faktor 4,74 - så de ligger ret tæt.

Det er selvfølgeligt muligt at MaximumG har ret i at gødninger til hydroponics er mere koncentrerede end dem til jord, og at der derfor stadig er tilført mere gødning end forventet. I et produkter som Ripen, der bruges både i jord og hydro, er doseringerne dog ens for begge medier.

Hvor er det iøvrigt ærke-amerikansk at begynde at regne gødningen i ml og vandet i gallons, det er jo helt tosset.

MaximumG skrev:
Afslutter iøvrigt aldrig mine flushninger med at gøde igen.. venter til den er tørret godt ud først.. altså et par dage.. så kan man også lige se om flushet har hjulpet, før man overpøser jorden med ny gødning.

Hvis ikke man gøder efter at gennemskylle jorden, risikerer man bare at se helt nye mangler fordi man tømmer jorden for næring. Jeg synes ihvertfald det er svært at styre, men det er muligt det ikke er så galt med cannabis, da det er en hurtigvoksende plante..

Medlem
Brugeravatar

så kommer der lige en update. nu er der gået 7 uger, og har efterhånden fået pillet de fleste visne blade af planterne. de viser ikke nye tegn på burn, men er begyndt at blive lidt gule i spidserne og gule i kanterne, så jeg tror de mangler lidt gødning efterhånden. jeg har lige vandet dem, de har kun fået 350ml hver, så potterne tører lidt hurtigere ud så jeg kan vande med gødning om et par dage.

jeg syntes ikke de ser helt så udviklede ud som de skulle være efter 7 uger, men det er sikkert gødningsproblemerne der har sat dem lidt tilbage. de fleste siger at det tager 10-11 uger for denne strain, men vil tro at jeg rammer 12 uger for den ene, og 10-11 for den anden. som i kan se er den ene mere lowryder domineret og den anden mere AK47 domineret. den lille lowryder dominant ser ud til at være en del længere fremme.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ser fint ud taget i betraftningen af at du dyrker med CFL.

Medlem
Brugeravatar

så er der gået 8 uger, og planterne har det stadig ikke helt godt. alle spidserne på bladende er gule, og der kommer brune pletter på blade hist og her. jeg ventede med at gøde 4-5 dage efter jeg havde flushet og gav dem kun 1/4 gødning af et meget mildt skema i forhold til hvad jeg brugte før. så det burde ikke være burn, men vil tro det er mangel på MG. heldigvis er de snart færdige, 3-4 uger, og jeg håber da de overlever det sidste stykke tid :D
jeg har idag bestilt en 200W sparepære hjem med reflektor, for at hjælpe lidt på budsne her tilsidst.
jeg fik også købt et microskob som fungere nogenlunde.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

så er der gået 10 uger. jeg valgte at undgå update i uge 9, da der ikke er sket så meget her på det sidste. på den store vokser budsne stadig ret kraftigt, men på den lille er de helt holdt op med at vokse, så den bliver nok høstet i næste uge efter et par vandinger mere, så alt gødningen bliver skyllet ud. den store skal vidst have omrking 2-3 uger endnu.
har også siden sidst fået smidt en 200w pære ind i skabet sammen med en reflekter.
billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

nogen der kan forudse hvad jeg ca. kommer til at få i tør vægt ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
tror det er nemmest for dig selv at komme med et bud på. regn med at tørvægten kun er 1/4 af vådvægten

Medlem
Brugeravatar

så fik jeg høstet den lille. tog mig omkring en halv time at trimme, og den er nu hængt til tørre i et tomt PC kabinet med udsugning :)
skuddene vejede 55 gram, og da stilkene også vejer lidt regner jeg med 8-9 gram tørt.
jeg regner med at høste den store om 2-3 uger.
lige et enkelt billede :)
Billede

Medlem
Brugeravatar

så er den lille tørret og endte med at veje 12.2 gram som jo er meget positivt da jeg kun regnede med 8-9.
desværre er det blevet tørret i alt for lav luftfugtighed, nemlig kun mellem 30-40 %. og anbefaldet skulle vidst være mellem 50-55% så mine buds er nu helt crispy, og føles alt for tørre. jeg har igår smidt dem i lufttætte beholdere med et hygrometer i for at kunne aflæse luftfugtigheden i beholderen, og den ligger kun på 52 % hvilket jo er for lavt til at curing delen finder sted. i hvert fald af hvad jeg har kunne læse mig frem til. den skulle vidst gerne ligge på 60-65 for at det fungere, og så læste jeg også at hvis den lå under 55% som mit gør så bliver det noget, quoter ham lige: shitty weed, hvilket jo er spild af tid og noget værre lort. nogen der ved hvad jeg kan gøre ? eller om der overhovedet kan gøres noget.
for som jeg har forstået det, så kan curing delen ikke finde sted, hvilket vil sige at det ikke bliver bedre lige meget hvor lang tid de ligger i beholderen ?

Moderator
Brugeravatar

Watercurring er en mulighed, tager dog også en del duft og smag sammen med klorofylen. Prøv evt på en lille del af det først ikke alle der er lige begejstret for det.

Medlem
Brugeravatar

tak for tippet, begyndte strakts at læse om water curing efter din post, og har besluttet mig for at gøre det, da røgen skulle blive meget mere smooth og ikke smage af klorofyl og gødning.

Medlem
Brugeravatar

Da jeg smed min høst på glas, efter ca. 5 dages luft tørring, var den yderste del af skudene så tør at jeg dårlig ture røre dem.
Men efter en uges tid på glas var fugten indefra trukket ud i bladene igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]