Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Her når vejret bliver lidt bedre vil jeg gerne dyrke lidt hamp på ehm... lad os sige... min mosters nevøs altan. Den ligger sådan at solen kommer om til den ved en 3 tiden om eftermiddagen og der er ikke nogen bygning direkte over for min, så der kommer sådan set masser af lys ind, når først solen kommer derom. Vil der være lys nok? Sidste sommer havde jeg en enkelt plante i vindueskarmen i køkkenet, som ligger på den anden side af blokken og får lidt mindre lys. Den klarede sig meget godt, men blev ikke enormt stor.

Spørgsmål nr. 2... hvordan kamouflerer jeg bedst planterne? Havde tænkt på at lave to rækker plantekasser, én helt fremme ved vinduerne (ja, der er skydevinduer foran altanen, så der kan blive ret varmt) og en tilbage ved væggen og så have tomater i den forreste for at skjule de gode planter bagved. Vil det virke? Min mosters nevø bor iøvrigt på anden sal.

Spørgsmål nr. 3... vil det kunne betale sig at lave en hylde midt hen over altanen, så jeg kan have to planter stående over hinanden? Og så satse på at de ikke bliver kæmpe høje?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem

når solen titter frem kl 3, og går ned kl 10 (med lidt sommer optimisme klasket oveni) får planten ikke ret mange timers sol.. så du skal vist have autoblomstrende sort, med mindre du vil blomstre fra maj/juni mdr når planten stikker hovedet frem til den første sommer.

Hvis du vil kamuflere dine planter for nysgerige folk, er det en ide at dyrke lidt tomat planter imellem (bare 2-3 planter), da det røde imellem alt det grønne gør det hele meget mindre suspekt.. du kan selvfølgelig også tape et par stykker på din plant, men hvorfor ik få lidt grøntsag med resten? Dette trick virker nok ikke til altaner i stueetage højde :P

Og hvis du vil lave grow, hvor dine planter holder sig under 1M høje, vil jeg nok vælge MAX at bruge 4L krukker til dem, da de automatisk ikke gror alt for høje pga. lille rodnet.. men de skal stadig bruge en stabil support til at bære vægten..

Men frem for alt vil jeg tvivle på dit resultat bliver ret stort, pga. manglende lys. Prøv - bliv klog.

Titel:
Plastik tomater kan evt. købes i plastik og hænges op med en lille krog af ståltråd ellers kan man gøre som denne person, jeg ved ikke hvem dyrkeren er men jeg kom tilfældigvis forbi og så dem. Dette er ud til en temelig trafikeret vej og billedet er taget i DK i sommers på ferie.

Billede

Flote solsikker, det må man sige

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Piercer skrev:
Plastik tomater kan evt. købes i plastik og hænges op med en lille krog af ståltråd ellers kan man gøre som denne person, jeg ved ikke hvem dyrkeren er men jeg kom tilfældigvis forbi og så dem. Dette er ud til en temelig trafikeret vej og billedet er taget i DK i sommers på ferie.

Billede

Flote solsikker, det må man sige

MVH
Piercer

Er der bare noget med det er godt at dyrke tæt på vand - f.eks. en å ?
Eller er det bare mig ? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Jeg har haft på min altan som også ligger på 2. sal og jeg har ingen problemer haft med at de var sådan synlige nede fra vejen af (mine gamle naboer havde sladret med det samme) Man kunne godt se dem men det var kun hvis du var decidereret pot ryger. Men jeg satte dem heller ikke direkte op af vinduet (undtagen en kc36 som mere lignede det floteste bonsai træ). Du kan med fordel sætte dem helt ude ved vinduet når de er små og så nå de bliver lidt større flytte dem længere ind så de ikke er så synlige men stadig får lys. Mit største problem var lugten :? Min lejlighed stank seriøst af hamp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]