Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja min ven.. min fine ven, med det evigt bedrevidende og oversmarte selvskabte indbyggede cannabisleksikon mente at det ville være umuligt at dyrke skunk i en almindelig lejlighed i et skab.

Han sagde:"Det kommer til at stinke i HELE området rundt omkring din lejlighed og i hele lejligheden. Du bliver nødt til at anskaffe dig sådan en speciel væg kun med udluftningsventilationskanaler. Det vil stinke ALT ALT for meget ellers.." :roll:

Og jeg sidder og tænker.. hvis det stank så meget burde jeg fandme have læst det noget før. Ja jeg ved godt det hedder 'skunk', hvilket godt kunne antyde lidt af det. ;) Men jeg er så til gengæld daglig tilhænger/læser/skribent på psychedelia, så jeg kunne ikke lade være med at føle mig en tand overlegen over det patetiske no-good intetvidende "jeg ved mere end dig fordi jeg er 5 år ældre" -hashvrag.

Kort og godt: Er det umuligt at dyrke skunk i et skab i en 2-værelses lejlighed?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, selfølgelig er det det. Men det er nødvendigt at bruge et ordentligt kulfilter hvis ikke hele hytten skal stinke af skunk.

http://dcfonline.dk/cf/
http://www.overgrow.com

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Intet er umuligt...bla bla...Din ven har dog ret i at et grow dufter ret kraftigt i nærheden af høsttid, men et tæt ventilationssystem med aktivt kulfilter kan afhjælpe det meget.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Et growtent fra hydroponics.dk eller rygegrej.dk vil være en god idé. Teltet er luftæt og du kan nemt smække et filter på. Teltet koster bare kassen, men det lader til at være en sikker investering.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm.. Hvordan er det i øvrigt man dyrker skunk?

Noget specielt lys eller noget?.. For hvis man planter skunkfrø udendørs får man jo bare pot :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Såvidt jeg ved varierer lugtintensiteteten også meget fra strain til strain. Og hvis nogle spørger kan du jo bare sige, at du sveder en del :P

Gun skrev:

Det kan der jo skrives tusinder af sider om, der er mange måder at gøre det på. Se evt. Overgrow.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Gun skrev:

Noget specielt lys eller noget?.. For hvis man planter skunkfrø udendørs får man jo bare pot :?

Ka det nu oss' pass' ?

Du burde nok liiige læse lidt mere på lektien :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Gun skrev:
hvis man planter skunkfrø udendørs får man jo bare pot

Nix, om det er skunk har egentlig ikke noget at gøre med om det er groet indendørs eller udendørs - dog er der mange planter der enten kræver enten en god sommer eller et drivhus + god jord, så det er ofte lettest/bedst at gro dem indendørs under kunstigt lys.
Skunk er betegnelsen for pot/mariuana der igennem mange år er blevet finavlet (hovedsageligt i Holland ville jeg mene) så man idag står med en meget kraftig cannabis-sort.
Hvilken form for skunk det er afhænger så igen af hvilke cannabisplanter den er blevet fremavlet fra, og hvordan sativa/indica-forholdet er.

Jeg har selv groet Northern Lights i et drivhus da jeg boede hos mine forældre, det er fantastisk at gro skunk ... det fik mig til at stå 15 minutter tidlige op om morgenen fordi jeg skulle ud og kæle for mine planter og se hvor meget de havde groet og jeg endte med en dejlig, velsmagende og utrolig hårdtslående høst. :P
Året efter hvor jeg prøvede igen endte jeg dog med 5 hanplanter og måtte droppe projektet... Er du gal jeg var skuffet!

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@DH: Hehe, du kom 3 minutter før mig :lol:

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gun skrev:

Der findes en god guide på Christian Florestans guide: http://www.dcfonline.dk/cf/

Kort fortalt er skunk jo bare cannabis - typisk indica dominerede - men sorterne kan normalt ikke modnes udendørs i Danmark, så planter du dem udendørs får du ... ingenting :P

Det meste udendørs cannabis, som vi kalder pot, er Cannabis Sativa. Dog kan du også få såkaldt "udeskunk", hvor der er krydset noget fra skunk-typerne i. Navnene er nok mindre vigtige end at få noget, der faktisk kan blomstre og modne under vores skrækkelige himmelstrøg.

Indendørs afgrøder skal naturligvis suppleres med kunstigt lys, typisk CFL (sparepærer) eller HPS - men læs guiden. Ellers har http://www.rygegrej.dk/ et hav af gro-artikler, herunder også vækstlamper af både HPS og CFL typen.

.oO( Malkavian )Oo.

Titel:
Selvfølig kan man dyrke i et skab i sin 2 værlses uden de stor problemer, du skal bare som nogen siger måske invistere i et kulfilter.

Men det kommer meget anpå hvad du har af muligheder for udluftning og eks hvor du bor, jeg bor eks midt inde i en by og har mulighed for at luffte ud mange meter over jorden. Så hvis du bor på 3. sal eller sådan noget og på en eller anden måde kan få en udluftning sat op så du kan blæse luften ud igennem et lille vindue eller luftkanal (vær sikker på luft kanalen ikke har forbindelse til din nabo's toilet eller sådan noget)

Så kræver det bare en ventilator der er stor nok til at køle dit skab, så du kan lave et vacum rum og der ved vil alle lugt particler bluve suget ud i l naturen, blandes med benzin røg og så er det pænt svært at sige hvor det præsis kommer fra. Der vil ikke lugte kraftigt i din lejlighedda du jo køre med undertryk og luften vil blive suget ind i skabet og ud af lejligheden, sammen med alle lugt partiklerne.

Jeg bruger IKKE kulfilter !

Nogle sorter stiker mere end andre, sådan er det bare og man må prøve sig frem. NL #5 stinker ikke særlig meget og er meget taknemlig og begynder venlig.

Gå på nettet ( http://www.overgrow.com / http://www.Planetganja.com / http://www.Talkweed.com ) og søg på "C13 Cabinet", det er et standart Ikea agtig skab som er super perfect til et lille personlig grow med en 250 eller 400 Watt HPS.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Piercer skrev:
Selvfølig kan man dyrke i et skab i sin 2 værlses uden de stor problemer, du skal bare som nogen siger måske invistere i et kulfilter.

Men det kommer meget anpå hvad du har af muligheder for udluftning og eks hvor du bor, jeg bor eks midt inde i en by og har mulighed for at luffte ud mange meter over jorden. Så hvis du bor på 3. sal eller sådan noget og på en eller anden måde kan få en udluftning sat op så du kan blæse luften ud igennem et lille vindue eller luftkanal (vær sikker på luft kanalen ikke har forbindelse til din nabo's toilet eller sådan noget)

Så kræver det bare en ventilator der er stor nok til at køle dit skab, så du kan lave et vacum rum og der ved vil alle lugt particler bluve suget ud i l naturen, blandes med benzin røg og så er det pænt svært at sige hvor det præsis kommer fra. Der vil ikke lugte kraftigt i din lejlighedda du jo køre med undertryk og luften vil blive suget ind i skabet og ud af lejligheden, sammen med alle lugt partiklerne.

Nogle sorter stiker mere end andre, sådan er det bare og man må prøve sig frem. NL #5 stinker ikke særlig meget og er meget taknemlig og begynder venlig.

Gå på nettet ( http://www.overgrow.com / http://www.Planetganja.com / http://www.Talkweed.com ) og søg på "C13 Cabinet", det er et standart Ikea agtig skab som er super perfect til et lille personlig grow med en 250 eller 400 Watt HPS.

MVH
Piercer :twisted:

Hej Piercer!

Nu har jeg kigget rundt på de forskellige fora, men synes ikke lige jeg har haft held til at finde en go guide til at lave sig sådan et C13 Cabinet setup. Kender du et link til en tråd der har en go guide evt. med nogen billeder? Er nemlig nok lige sådan et setup der ville være perfekt for mig.

På forhånd tak!

Mvh DH

Titel: Duft/Lugt
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Citat:

Så vil der også lugte og det er et faktum, for at være på den sikre side, så er et filter nu en god ide, om det er et skab eller større. En guide til et DIY filter findes på Overgrow under FAQ´s

MoS:mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]