Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Hej PSY.forum.

Håber nogen kan hjælpe mig! jeg har gennem den sidste måned passet på mine vindueskams planter som nu er begyndt at ligne noget.... nu skal jeg så skille han og hun planter. Men kender sku ikke forskellen da det er første gang jeg selv dyrker.

der er en der skiller sig ud fra flokken der har knap så mange blad og der er begyndet at dukke en masse knup-formede skud opå inde ved stammen. de andre er mere buskede og der er ved at danne sig en krone af små tråde i toppen,.. tror muligvis det er hunnerne, mmmmeeeeennnnn er det?

nogen med noget brugbar info bare skriv, jeg vil selvfølgelige svare hurtigst muligt.

open your mind, OP med røg. mvh bjergster

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.dcfonline.dk/cf/sex_MINI.htm

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Helt sikkert Malkavian.

Det var lige hvad jeg skulle bruge.... Den gode info :D
Nu har jeg 3 hunner...

Har lige et par spørgsmål mere Hvis du har tid:

Kan hanplanten bruges til noget eller er den til at dumpe i skralderen?
Hvor meget giver hver hunplante i høst?
ER det fornuftigt at bruge gødning?

Endnu engang takker.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Bjergster skrev:
Helt sikkert Malkavian.

Det var lige hvad jeg skulle bruge.... Den gode info :D
Nu har jeg 3 hunner...

Har lige et par spørgsmål mere Hvis du har tid:

Endnu engang takker.

1. Du kan bruge hanplanten til at bestøve din hunner med hensigt på at fremstille frø. Men hvis du ikke vil have frø, så skal den væk med det samme.

2. Det er forskelligt. Kommer helt an på hvilken strain du har, om det er udendørs eller indendørs osv. osv.

3. Ja det kan være ganske fornuftigt at bruge gødning. Hvis dine hunner er begyndt at blomstre, skal du bruge en bloom gødning. Du kan bl.a. købe gødning hos rygegrej.dk og hydropronics.dk

Mvh DH3

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har trukket nol på et par hanner, uden særlig mange "buds/nosser" og fik nok nol til en god ryger, så jo man kan godt bruge hannerne til noget, men det er næsten spild at bruge tid på.

Men hvis man som mig ikke nænner at smide planter ud så kan det lade sig gøre...

Hannerne bliver jo også hevet op meget tidligere end hunnerne, så ventetiden inden ens rigtige høst kan forkortes ved at ryge hannerne ;)

Titel:
Nogle billed ervil en anden gang kunne hjælpe os med at hjælpe dig, da vi jo skal kunne se dine planter for at kunne bestemme køn. Eller du kan bruge søge funktionen og finde andre topic's om det du søger, men der er nogle der har lagt et link kan jeg se til noget du kan bruge.

Dog må jeg nok skuffe dig lidt med at du ikke kan dyrke weed i din vinduskarm om Vinteren, da der jo ikke er nok lys eller lys længe nok som er den viktigste faktor. De vil næppe sætter meget blomst eller noget, men anyway er det jo en pæn og sjov plante så se hvad de bliver til.

Ang. gødning øhhhhh selvfølig skal de ha gødning, det er lidt det samme som at spørge om du behøver at spise noget de næste 3 mdr.
Giver man dem kun vand får man noget pis pot, selv om man bruger beriget jord, vil de bruge den gødning der er i jorden iløbet af nogle ugers tid. Jeg ville dog ikke bruge penge på dyr gødning til en vindus plante, der kan hornum drivhus gødning gøre det nøjagtig lige så godt.

Hanner er intet værd, kille em on sight!

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bjergster skrev:

1. Hanplantens gavn kommer an på dine formål. Hvis du avler frø, skal du bruge hannen til at bestøve hunnerne med. Hvis du laver røg, så skal du generelt fjerne hannerne inden de får bestøvet dine hunner: så får du nemlig et "sinsemilla" grow, dvs. et uden frø. Det giver mere potent røg.

Du kan faktisk gøre begge dele, hvis du vil. At forklare: du separerer hanner og hunner, når du kender deres køn. Så beholder du den bedste han og når den åbner pollen-klokkerne, så fanger du støvet i en pose. Den pose fragter du forsigtigt ind til din fineste hun, sætter posen omkring en enkelt gren af hunnen og lader den sidde et døgn.

På den måde får du lavet lidt frø men holder 90% dit øvrige grow sinsemilla.

2. Man kan ikke give nogen retningslinier for, hvor meget en enkelt plante giver. Det kommer an på alt for mange faktorer: inde eller ude, hvor store potter, hvilket lys, hvor lang vegge og blomstring, gik der mug i planten og måtte du kassere halvdelen, hvilken sort er det, hvilke specifikke udtryk har netop din ene plante (mange planter er ustabile hybrider, der giver forskellige planter) ....

3. Ja, brug gødning. I starten skal du ikke bruge gødning. Når planten har fået et par sæt blade og har stået lidt i den næringsholdige jord, som du har plantet den om i, begynder du at tilsætte gødning. Først bruger du halv styrke blanding jfr. producentens anvisninger. Efter et stykke tid går du på fuld styrke jfr. producentens anvisninger. Gød IKKE over producentens anvisninger, for det svider rødder og ødelægger bladene på din plante (og jeg ved det, for jeg har gjort det!)

Nå ja: de to værste fjender dine stakkels planter har i starten er generelt overvanding og overgødning. Man tripper sgu for at "gøre det så godt man kan", men så ender man med at kvæle tøsen i sin kærlighed.

Endelig - når du kommer til høst: frygt muggen! Aldrig set noget lignende. Alt hvad du har kæmpet for kan forsvinde i løbet af få dage, hvis muggen tager fat (det nytter ikke at have en 6 meter høj plante, der er 3 meter bred og har rødder ned til kineserne, hvis den er opslugt af giftigt mug). Nå men jeg har som sagt haft lidt mug i mit grow :evil:

I det hele taget indeholder naturen en masse ulækre og forfærdelige ting, som er efter ens små piger ...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Inde på rygegrej.dk har jeg kigget på forskellige gødninger.
Er altsammen "bloom gødning"?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
41-thug-00 skrev:
Inde på rygegrej.dk har jeg kigget på forskellige gødninger.
Er altsammen "bloom gødning"?

Bloom gødning, er som navnet antyder beregnet til når planterne blomstrer. Det indeholder typisk mindre N end den gødning du vil bruge mens planterne er i vækst, eller er i den vegetative fase som det også kaldes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]