Bjergster skrev:
Kan hanplanten bruges til noget eller er den til at dumpe i skralderen?
Hvor meget giver hver hunplante i høst?
ER det fornuftigt at bruge gødning?
1. Hanplantens gavn kommer an på dine formål. Hvis du avler frø, skal du bruge hannen til at bestøve hunnerne med. Hvis du laver røg, så skal du generelt fjerne hannerne inden de får bestøvet dine hunner: så får du nemlig et "sinsemilla" grow, dvs. et uden frø. Det giver mere potent røg.
Du kan faktisk gøre begge dele, hvis du vil. At forklare: du separerer hanner og hunner, når du kender deres køn. Så beholder du den bedste han og når den åbner pollen-klokkerne, så fanger du støvet i en pose. Den pose fragter du forsigtigt ind til din fineste hun, sætter posen omkring en enkelt gren af hunnen og lader den sidde et døgn.
På den måde får du lavet lidt frø men holder 90% dit øvrige grow sinsemilla.
2. Man kan ikke give nogen retningslinier for, hvor meget en enkelt plante giver. Det kommer an på alt for mange faktorer: inde eller ude, hvor store potter, hvilket lys, hvor lang vegge og blomstring, gik der mug i planten og måtte du kassere halvdelen, hvilken sort er det, hvilke specifikke udtryk har netop din ene plante (mange planter er ustabile hybrider, der giver forskellige planter) ....
3. Ja, brug gødning. I starten skal du ikke bruge gødning. Når planten har fået et par sæt blade og har stået lidt i den næringsholdige jord, som du har plantet den om i, begynder du at tilsætte gødning. Først bruger du halv styrke blanding jfr. producentens anvisninger. Efter et stykke tid går du på fuld styrke jfr. producentens anvisninger. Gød IKKE over producentens anvisninger, for det svider rødder og ødelægger bladene på din plante (og jeg ved det, for jeg har gjort det!)
Nå ja: de to værste fjender dine stakkels planter har i starten er generelt overvanding og overgødning. Man tripper sgu for at "gøre det så godt man kan", men så ender man med at kvæle tøsen i sin kærlighed.
Endelig - når du kommer til høst: frygt muggen! Aldrig set noget lignende. Alt hvad du har kæmpet for kan forsvinde i løbet af få dage, hvis muggen tager fat (det nytter ikke at have en 6 meter høj plante, der er 3 meter bred og har rødder ned til kineserne, hvis den er opslugt af giftigt mug). Nå men jeg har som sagt haft lidt mug i mit grow

I det hele taget indeholder naturen en masse ulækre og forfærdelige ting, som er efter ens små piger ...