Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bedste sort?
Medlem

Hej.
Jeg har besluttet mig for at jeg vil til at dyrke Cannabis selv.
Jeg har så kigget lidt efter nogle frø på Zenseeds.dk, men kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvilke jeg bedst kan bruge.
Jeg havde tænkte mig, at lave en Kasse, med Sølvpapir på de indvandige sider, og sådan en lampe-far, som varme-kilde i toppen af kassen.
Cannabis-sorten skulle gerne vokse forholdsvis hurtigt.

Er der nogle af jer, der kan anbefale en speciel sort?

og forresten.. de almindelige frø Ethnoplanet.dk sælger.. Hvor hurtigt blomstre de? :o

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Tag hellere og giv kassen en gang mat-hvid maling...
Sølvpapir er ikke så godt..
Hvilken lampe vil du bruge??

White KC og Moonflower er najs!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gider ik' lige gå ind og kigge, men de er vist bare skod pot.. Ikke noget du gider dyrke i en kasse...

Jeg regner med du bor hjemme, da du vil gro i en kasse? I så fald vil jeg anbefale Northern Lightz da dens lugt ikke er særligt kraftig, og den er en kompakt plante..

Titel:
Medlem

frø giver dig en plante, så bestem dig for en plante du vil dyrke.... "hvordan bestemmer jeg det?" jo, du finder ud af hvilken slags røg du bedst kan lide, fx om det er den opløftende sativa eller den stenede indica du er til, eller om det er en blanding... prøv eventulet at smage nogle forskellige sorter.. bestem dig for hvilken rus du vil have, hvor meget plads du har og hvad du vil lægge i det.... hvs du finder svaret på de ting, så burde du kunne opstøve en plante der ville passe dig...

held og lykke med growet!!

mvh
ob

Titel:
Medlem

flex skrev:

Hmm.. Jeg aner det faktisk ikke.. Jeg har ikke ret mange penge. Kender du en billig en? :o

Titel:
Medlem

en god ting at starte med som de fleste kender som en god røg ville måske være en White strain. fx en White Widdow... det er også en dejlig blanding (synes jeg) af SAtiva og Indica.... utrolig god høj i mine øjne....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
qreax skrev:
flex skrev:

Hmm.. Jeg aner det faktisk ikke.. Jeg har ikke ret mange penge. Kender du en billig en? :o

Du burde spare op til noget ordentligt grow grej, istedet for nogen cheap arse løsninger med papkasser og lorte lamper. Du får meget mere glæde og større udbytte ved dit grow hvis du vælger at lægge ekstra penge i noget ordentligt fra starten af.

Held og lykke med det.

//DH

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

qreax skrev:
Hej.
Jeg har besluttet mig for at jeg vil til at dyrke Cannabis selv.
Jeg har så kigget lidt efter nogle frø på Zenseeds.dk, men kan ikke rigtigt blive enig med mig selv om, hvilke jeg bedst kan bruge.
Jeg havde tænkte mig, at lave en Kasse, med Sølvpapir på de indvandige sider, og sådan en lampe-far, som varme-kilde i toppen af kassen.
Cannabis-sorten skulle gerne vokse forholdsvis hurtigt.

For beskrivelserne af sorterne kan du finde mange her: http://www.overgrow.com/strainguide/

Ellers vil jeg anbefale dig at læse ALT på disse sider først: http://www.dcfonline.dk/cf/

Der kan du se bl.a. hvorfor sølvpapir ikke dur til en skid, måske udlede at det er lys og ikke varme, der får planter til at vokse, hvilke lyskilder der findes og hvordan de virker, osv osv.

Valget af frø kommer an på hvad du vil, men tag én som bliver beskrvet som "nemt dyrke" (f.eks. Californian Orange eller lignende). Lad være med at ofte 800 kr. på 10 frø, hvis det er din første gang. Så hellere en billig skunk-mix blanding, som du ikke græder dig selv i søvn over at have slået ihjel ved et uheld :)

Titel:
funk_of_the_punk skrev:
frø giver dig en plante, så bestem dig for en plante du vil dyrke.... "hvordan bestemmer jeg det?" jo, du finder ud af hvilken slags røg du bedst kan lide, fx om det er den opløftende sativa eller den stenede indica du er til, eller om det er en blanding... prøv eventulet at smage nogle forskellige sorter.. bestem dig for hvilken rus du vil have, hvor meget plads du har og hvad du vil lægge i det.... hvs du finder svaret på de ting, så burde du kunne opstøve en plante der ville passe dig...

held og lykke med growet!!

mvh
ob

Rigtig godt formuleret, nice post !

MVH
Piercer :twisted:

PS. Køb noget rigtig udstyr og ikke en kasse m. lampe-far

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Sølvpapir????

Nej nej, brug Mylar..

Jeg ville, ligesom andre allerede har gjort, anbefale dig at du sparer lidt op og køber noget ordentligt grej, fordi det betyder utroligt meget!!

Lad dog være med at købe det dyreste af det dyreste hvis det er første gang du gror.

Processen (at gro) vil blive nemmere for dig, vil måske koste mere, men vil til gengæld give større udbytte og MEGET bedre udbytte!

-c0ne

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:
Nej nej, brug Mylar..

Eller endnu bedre, mat hvid maling..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
c0ne skrev:
Nej nej, brug Mylar..

Eller endnu bedre, mat hvid maling..

Citat fra "Indoor Marijuana Horticulture":

Refleksiv procent.

Citat:
Foylon 94-95
Reflective Mylar 90-95
Flat White Paint 85-93
Semi-Gloss White 75-80
Flat Yellow 70-80
Aluminum Foil 70-75

Så lige for at give den bedste hjælp:

Brug mylar.. 8)

Det hele afhænger af lumens, sørg for at der ikke er for langt fra dine vægge/sider til planterne hvis du vil bruge dem til reflektion.. Reflektionen går meget hurtigt ned i styrke afhængig af længden den skal rejse.. Under 1 meter eller deromkring burde give en høj reflektion :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne: Har du dyrket indendørs??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
mat hvid maling er i praksis stort set ligeså effektivt som mylar. Mylaren har kun en højere reflektionsevne så længe den er pinlig ren hvilket kan være lidt af en opgave i et growroom. Det er tilgengæld pisse dyrt og skal importeres i modsætning til en spand maling hvor du typisk kan få 5L for ~50,- Maling er lettere at arbejde med, og kan også let benyttes på ujævne flader hvilket ikke er til med mylar.

@c0ne du øsler da godt nok ret kraftigt med gulvpladsen (=det potentielle antal planter) i dit growroom, hvis du har en meters penge i overskud til alle sider...
Og er der nogen særlig grund til at dit bedste råd ikke er Foylon?

Titel:
@cone du er om dig der med din store "ekspertise" du hævder godt nok et andet sted du har 4 år på bagen....doh

Det virker ikke sådan og du har tydeligvis ikke meget overblik og erfaring med hverken indendørs dyrkning eller mylar, det er rigtig nok at der er en lille procent del mere reflection i mylar frem for mat hvid. For det kan du læse i et eller andet skema som nogen andre har lavet, det undre mig også du ikke anbefaler foylon som 3.eye siger?

Anyway mylar har kun 95% reflection første grow og skal så skiftes ud efter et par grows, da der stille og roligt vil komme pletter og kalk rester og andet skidt på det og reflectionen falder meget hurtig ned til omkring 87%

Mat hvid malng holder i meget længere tid, det er ikke nær så bøvlet at montere og få helt glat. Det skal jo males på og det er meget nemt med en male rulle, mylar er en kælling at sætte op i større mængder og det er dyrt. Mat hvid maling falmer ikke nær så meget og daler ned på omkring 80% reflection, så der er en 7% forskel og ikke mere fra mylar til hvid maling efter første grow ca.

Den der med afstanden er også total ude i skoven, hvis din reflector er 1 meter fra planten må man gå ud fra den er imellem 100-140 cm fra lampen. Da lampen gerne er en 20-40 cm fra planterne hvis vi går ud fra alm 400 watt uden ekstra køling, dette vil give reflections lystet en rejse på 140 cm til reflectoren og 100 cm tilbage til planten. Det er 240 cm dit reflections lys har rejst, det er altså pænt meget afstand og det lys vil ikke ha mange lumens tilbage at afsætte i planten.

Planterne skal helt op til vægen/reflector fladen, før det giver ret meget ekstra udbytte og en mærkbar forskel.

At give sit grow en meters plads hele vejen rundt er ikke nogen dum ide hvis man har plads til det, men man bør sætte reflektore op om siderne anyway. Det giver et meget mere stabilt rum som er nemmere at holde i en jævn tempratur og luftfugtighed ved at der er noget luft om growet at flytte med. Jeg bruger pt max 1/4 af mit rum til grow, det er vel 16 m2 og jeg dyrker på 3-4 m2 da det er alt hvad jeg har brug for.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
c0ne: Har du dyrket indendørs??

Ja..

ThirdEyeFlood skrev:
@c0ne du øsler da godt nok ret kraftigt med gulvpladsen (=det potentielle antal planter) i dit growroom, hvis du har en meters penge i overskud til alle sider...
Og er der nogen særlig grund til at dit bedste råd ikke er Foylon?

Du lægger for meget ind i det jeg skriver.. Jeg siger at afstanden fra siderne i du grow room til planterne skal max være 1 meter, ellers kan du ligeså godt lade være med at bruge reflektion da den ingen effekt vil have.. Jeg tror at der er ca. 10-15cm fra mit mylar til mine planter.. Måske lidt mere "bagtil"..

Den der reflektionstabel jeg fandt giver heller ikke de rigtige tal...
Mylar kan være stærkere end foylon, mylar kan nå 97%..
Desuden er foylon dyrere, og da jeg skulle indrette mit grow room brugte jeg mylar fordi det var let tilgængeligt og det var forholdsvidst billigt, i forhold til hvor meget det hjælper :)

Piercer:

Vidste ikke mylar faldt så meget, men har dog skiftet ud alligevel da det nemt bliver beskidt..

Desuden har jeg kun 4 planter, så jeg bruger ikke specielt meget plads, mylar er fint for mig og alle de andre der bruger det..

Senest rettet af c0ne 30 okt 2005 15:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:

For at komme tilbage til topic... En rigtig lækker hurtigt-blomstrene strain som f.eks. Nirvanas Aurora Indica kan anbefales. Blomstrer færdig på under 60 dage og er en megt lækker potent indica- ryger..

Titel:
Stonez skrev:
Citat:

For at komme tilbage til topic... En rigtig lækker hurtigt-blomstrene strain som f.eks. Nirvanas Aurora Indica kan anbefales. Blomstrer færdig på under 60 dage og er en megt lækker potent indica- ryger..

Nu har jeg dårlige erfaringer med Nirvana seeds, jeg ved godt der er en del der er glade for dem men i mine øjne er det lidt noget comercielt hack. Jeg tror man er bedre tjent med en anden frø bank end Nirvana seeds, jeg er ved at teste en Afghani fra Seedsman som er ren Indica og en true breading strain. Den ligger på det samme med 6-7 ugers blomst, men pt kan jeg kun sige at den virkelig lugter godt og 3 uger i blomst started den første masive Resin production. Meget nem at dyrke også!

MVH
Piercer

PS ang. Nirvana seeds så har jeg haft herma tendenser med de frø jeg har testet fra dem, en gang herma og så gider man ikke det mere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Piercer: Jeg må give dig ret i at nogle af Nirvana's frø er noget juks.. Ud af 3 forskellige sorter jeg har prøvet fra Nirvana, må jeg sige at WW var noget af en skuffelse, ellers har jeg været meget tilfreds, har aldrig haft hermaer fra Nirvana.. De 2 sorter, jeg med stor succes, har dyrket fra Nirvana er Ice og Aurora Indica..
Jeg har søgt lidt på overgrow.com og har ikke kunne finde nogen der var utilfredse med Aurora Indica, én person har endda formået at kunne høste knap 500g Aurora Indica i passivt hydro under 400w hps.. Helt klart en sort med potentiale..

Nirvana genetics the real answers!!!:
http://www.overgrow.com/edge/showthread ... ost5287350

Titel: Sorter
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Dutch Passions White Widow, Sensi Seeds G13 x Hash Plant, Reservoir Seeds, FireCracker, GH03 collection, Amsterdam Flame x Hindu Kush.

http://www.seedsdirect.to

MoS:mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]