Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg har fået en lejlighed og snarest muligt er i stand til at kunne flytte væk fra mine forældre, har jeg gået og tænkt lidt mere på at få mit eget grow. :twisted:

Men da jeg ikke rigtig kan få plads til den kunstige belysning, man kan købe, har jeg overvejet at lade dem stå på værelset med nedrullede persienner, der gør, at folk ikke kan kigge ind, på samme tid med, de får tilført sollys det antal timer, solen skinner dagligt.

Nogle der har forsøgt sig med dette før? Er der kommet vellykkede resultater ud af en sådan grow-metode? Hvilke frø brugte I/kan man bruge på den her måde? Vil det være bedst at plante dem omkring sommertid i og med at sollyset helst skal tilføre planten energi mange timer dagligt?

Gode råd søges - på forhånd tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

pheux skrev:
Men da jeg ikke rigtig kan få plads til den kunstige belysning, man kan købe, har jeg overvejet at lade dem stå på værelset med nedrullede persienner, der gør, at folk ikke kan kigge ind, på samme tid med, de får tilført sollys det antal timer, solen skinner dagligt.

Nogle der har forsøgt sig med dette før? Er der kommet vellykkede resultater ud af en sådan grow-metode? Hvilke frø brugte I/kan man bruge på den her måde? Vil det være bedst at plante dem omkring sommertid i og med at sollyset helst skal tilføre planten energi mange timer dagligt?

Jeg kender folk der har groet hamp i sommersæsonen i deres sydvendte vinduespartier (skydedøre) og det gik rimelig godt. Men du snakker om at rulle persiennerne ned? Umiddelbart lyder det ikke som en helt god ide. Hvis resten er i orden (vand, gødning, jord/pottestørrelser), så er lys rimelig afgørende for dit udbytte - og hvis du restringerer lyset det mindste så ....

Hvis du gør det, så skal du nok gå efter almindeligt dansk pot, der giver afkast med solens almindelige lysniveau. Mener at visse indica/skunk typer er mere picky med 12/12 lys (og kan finde på at re-vegge sig selv). Eventuelle problem med re-vegge kan afhjælpes ved at trække sorte plastiksække over planterne.

Titel:
Medlem

køb nogle lowryderfrø dem kan du godt stille i vindueskarmen hvis du ikke har folk til at gå lige udenfor og hvis genboer/naboer ikke er alt for tæt på.. .
og hvis du vil være sikre på at de blomstrer kan du jo lige smide en lille pose/affaldssæk over dem 32-48 timer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]