Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 13:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Watercuring
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har læst en del på owergrow(som er nede, og derfor har jeg ikke noget link) om watercuring, men kan ikke finde noget om det herinde.
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer. Jeg har min næste høst klar om et par uger og tænkte på om jeg skulle give det et forsøg for at se om det er så god som de skriver. Jeg har prøvet før med noget dårligt pot, som ikke blev væsentligt bedre af det.

Til jer der ikke har hørt om det, så går det ud på, at man i stedet for at lufttørre ens buds, så kommer man dem ned i vand, som man skifter dagligt i en uge, hvorefter røgen skulle være mere potent og smooth. Man tørrer det normalt efter denne behandling. Dette skulle virke fordi THC og de andre cannabinoider ikke er vandopløselige. Det er klorofyl(planternes grønne pigment, der står for fotosyntesen) til gengæld sammen med mange andre uønskværdige stoffer). Disse stoffer diffunderer derfor ud i vandet, og man slipper for mange ildesmagende stoffer i røgen, fx hø-smagen fra klorofyllet.
Man ender op med mindre weed, men med højere koncentration af THC og bedre røg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Analo skrev:
Jeg har læst en del på owergrow(som er nede, og derfor har jeg ikke noget link) om watercuring, men kan ikke finde noget om det herinde.
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer. Jeg har min næste høst klar om et par uger og tænkte på om jeg skulle give det et forsøg for at se om det er så god som de skriver. Jeg har prøvet før med noget dårligt pot, som ikke blev væsentligt bedre af det.

Til jer der ikke har hørt om det, så går det ud på, at man i stedet for at lufttørre ens buds, så kommer man dem ned i vand, som man skifter dagligt i en uge, hvorefter røgen skulle være mere potent og smooth. Man tørrer det normalt efter denne behandling. Dette skulle virke fordi THC og de andre cannabinoider ikke er vandopløselige. Det er klorofyl(planternes grønne pigment, der står for fotosyntesen) til gengæld sammen med mange andre uønskværdige stoffer). Disse stoffer diffunderer derfor ud i vandet, og man slipper for mange ildesmagende stoffer i røgen, fx hø-smagen fra klorofyllet.
Man ender op med mindre weed, men med højere koncentration af THC og bedre røg.

Altså ens røg kan jo aldrig blive mere potent end det er fra når du høster det, der ville stadig være samme % trichomes på skuddet, men bare på et mindre skud... :wink:
Men altså med hensyn til water-curring metoden, det skulle give en meget mild og rund smag, har for det meste læst ret positivt om den, og som du nævner er det vist glimrende til at fjerne Klorofylen med hurtigt.
Men det kan jo også være du ikke kan lide smagen af det når det er blevet watercurret, men du kan jo bare tage en fraktion af høsten til forsøget, så spilder du ikke for meget hvis du ikke kan lide smagen... :wink:

-Fluffy

Titel:
Har læst om det, men igen har jeg også læst at en go lang cure vil gi dig stort set det samme.

Desuden har jeg aldrig følt at det har været nødvendigt at gøre mit weed "stærkere" og mindre, det gør et betydelig indhug i matrialets vægt.
Dog står du som nævt tilbage med en højere koncentration af THC og CBN, men glæder mig da til at høre hvordan det er gået.

Evt du kunne tage nogle billeder iløbet af ugen, når du skifter vand bla. bla. og vis folk mere detalieret. Kunne helt bestemt være sjovt at høre mere om.

MVH
Piercer

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg skal skal nok skrive når jeg går i gang. Prøver nok med et par buds, for lige at se hvordan det går.

MEn ganske rigtigt som i pointerer, at indholdet af THC og de andre cannabinoider forbliver det samme. Det er blot masse% som bliver større. Fx vil normale buds måske indeholde 10% THC, mens vandtørrede har 15%. Til gengæld for man bare mindre vægt i alt. De bliver altså mere potente.

En anden stor fordel ved det skulle være, at hvis der gået mug i det, eller det ikke smager godt, så kan man sagtens gøre det efter tørring for at forbedre smagen. Desuden har man færdige buds 8 dage efter høst, og det er da også en fordel der er til at tage at føle, hvis man er løbet tør, og man ikke gider ryge noget tørret i microovn mv.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har prøvet watercure. Det fjerner alt det grønne, smagsstoffer og duft. Jeg synes det er lidt ærgeligt at bruge den metode, da man får et lidt kedeligt produkt af det.

FluffyMcPooch: Skunken bliver mere potent fordi flere af plantestofferne bliver trukket ud. Budden vil veje mindre, men indeholde samme mængde THC efter en watercure.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]