Analo skrev:
Jeg har læst en del på owergrow(som er nede, og derfor har jeg ikke noget link) om watercuring, men kan ikke finde noget om det herinde.
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer. Jeg har min næste høst klar om et par uger og tænkte på om jeg skulle give det et forsøg for at se om det er så god som de skriver. Jeg har prøvet før med noget dårligt pot, som ikke blev væsentligt bedre af det.
Til jer der ikke har hørt om det, så går det ud på, at man i stedet for at lufttørre ens buds, så kommer man dem ned i vand, som man skifter dagligt i en uge, hvorefter røgen skulle være mere potent og smooth. Man tørrer det normalt efter denne behandling. Dette skulle virke fordi THC og de andre cannabinoider ikke er vandopløselige. Det er klorofyl(planternes grønne pigment, der står for fotosyntesen) til gengæld sammen med mange andre uønskværdige stoffer). Disse stoffer diffunderer derfor ud i vandet, og man slipper for mange ildesmagende stoffer i røgen, fx hø-smagen fra klorofyllet.
Man ender op med mindre weed, men med højere koncentration af THC og bedre røg.
Altså ens røg kan jo aldrig blive mere potent end det er fra når du høster det, der ville stadig være samme % trichomes på skuddet, men bare på et mindre skud...
Men altså med hensyn til water-curring metoden, det skulle give en meget mild og rund smag, har for det meste læst ret positivt om den, og som du nævner er det vist glimrende til at fjerne Klorofylen med hurtigt.
Men det kan jo også være du ikke kan lide smagen af det når det er blevet watercurret, men du kan jo bare tage en fraktion af høsten til forsøget, så spilder du ikke for meget hvis du ikke kan lide smagen...
-Fluffy