Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hjælp mig?
Junior medlem

Geografisk sted: TrylleSkoven
jeg har næsten lige plantet mit 4 grow inde på mit værelse. men jeg er ikke tryk ved at de allerede er 15 cm efter en uge ca. det er kun stilken der vokser kim bladene sider stort set stadig sammen med topskudet, de begynder at ikke kunne holde sig selv oppe mere nu. er der ikke en der kan give mig er råd?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dit spørgsmål passer måske bedre ind i http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=17 ??

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det lyder som om den strækker sig efter lyset. Sådan kan det gå når man ikke anskaffer sig noget ordentligt udstyr.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jep, mere lys og en blomsterpind.

Titel:
Junior medlem

ja men jeg har 2 150wats lamper. er det nok? når jeg jeg også har sølvpapir på vægene. og jeg har sat blomster pinde selvfølgelig :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Flyttet til Cannabisdyrkning.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Power_Puffer.DK skrev:
ja men jeg har 2 150wats lamper. er det nok? når jeg jeg også har sølvpapir på vægene. og jeg har sat blomster pinde selvfølgelig :P

Lad mig gætte, halogen? Har du sat dig ind i de forskellige typer af lamper?

Titel:
Junior medlem

nej det er ikke halogen. og det er heller ikke gro lamper så i har nok ret i aty jeg skal få mig noget andet grej. men jeg nægter fandme og gi 800 for en lampe på rygegrej.dk. ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
At planterne bliver så høje er nok en kombination af at de får for lidt lys og for meget varme. Så ind til du får noget mere lys, vil det nok være en idé at stille dem et sted hvor der er køligere..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Timekiller: Hvor får du det med for meget varme fra??

Power puffer.dk : Du kan få billige Cfls på 125w til dyrkning i adskillige engelske groshops, ta' den på google.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Er det ikke almindeligt kendt at nyspirede planter bliver ranglede hvis de får for meget varme? Jeg kunne ikke lige finde nogen længere forklaring på fænomenet på google, men der var da flere steder på f.eks. havenyt hvor de nævner det..
Sådan som jeg har forstået det, er, at i naturen hænger lys og varmeforholdene sammen, så hvis der er varmt er der også meget sol. Hvis planterne så får meget varme men ikke nok lys, 'tror' de så at de står i skyggen af f.eks. andre planter, derfor skynder de sig så at vokse sig så høje at de ikke længere står i skyggen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Det plejer da ikke være varmt i skyggen svjh :)
Manglende udluftning og ventilation omkring planterne, vil dog resultere i for meget varme, desuden vil en brise gøre stilken/stammen mere hårdfør.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Power_Puffer.DK skrev:
nej det er ikke halogen. og det er heller ikke gro lamper så i har nok ret i aty jeg skal få mig noget andet grej. men jeg nægter fandme og gi 800 for en lampe på rygegrej.dk. ?

Er det bare glødelamper du bruger?!

Titel:
Dedikeret medlem

hvis du ikke sætter dig ordenligt ind i de ting du går og laver får du intet ud af dine anstrengelser.. også får din lokale pusher dine penge i stedet...

iøvrigt kan du købe en komplet 400w hps med alt for en billig penge, også på f.eks rygegrej...

hold da ferie hvor er der mange af denne her slags tåbelige poster i øjeblikket, hva med om moderator greb ind efterhånden? gider sq snart ik læse her mere..

Titel:
Medlem

Er der ikke nogle der kan lave et stiky post med lamper der kan bruges til at gro indendørs med ??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis folk ikke kan læse engelsk og af en eller anden grund nægter, at læse Christian Florestans guide (http://www.dcfonline.dk/cf), så laver jeg da gerne en guide til psychedelia. Jeg kan smække noget sammen der er klar til imorgen aften.

Egentligt er det måske lidt spild af tid, da jeg synes Florestans guide er ganske udmærket, men enkelte sektioner (her tænker jeg især på de stærkere sparepærer fra 105w og opefter) er mangelfulde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Power_Puffer.DK skrev:

Powerpuffer,

Det er sgu en nogenlunde eksakt videnskab at dyrke planter indendørs, men det kan generelt opsummeres som:

1. Brug nok lys med et korrekt spektrum. Du kan bruge både lysstofrør, sparepærer eller HPS, men de SKAL være med korrekt spektrum. Undlader du at bruge pærer med grow-venligt spektrum får du genereret en helvedes masse ubrugeligt lys, varme, en stor elregning og INTET resultat. Ked af at sige det: men fat det dog!

2. CFL/lysstofrør er nemme, varmer ikke specielt meget og grow-versionerne har et godt spektrum. CFL er super til plantens vegetative periode. HPS varmer, er lidt mere komplicerede og ikke så stealth. I sidste ende koster diverse lamper nogenlunde det samme, men HPS giver dig så meget mere lys - stadig i favorabelt spektrum for blomst - at det normalt økonomisk er det mest rationelle.

2. Hæng dine lamper i en passende afstand over planterne.

3. Sæt en ventilator på din planter, da det hærder stænglerne.

4. Læs nu for pokker http://www.dcfonline.dk/cf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]