Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hej igen.

Jeg er ved at finde ud af hvordan/hvilket lys jeg skal vælge til mine moderplanter, samt hvor mange/ hvor meget plads jeg skal bruge.

Kan i fortælle ca. hvor mange kloner i kan høste på jeres moderplanter, samt hvilket lys/gro medie i anvender.

Jeg har ekstra hps 400w, men jeg vil gerne høre lidt om folks gro/vækst resultater med cfl. Jeg forsøger at lave det rigtige setup fra starten, og der er jo ikke rigtigt grund til at sende ekstra $ til Nrgi danmark. Derudover kunne det også være rart med et mindre vækst skab, hvis det kunne lade sig gøre.

MVH

Superpedro

Titel: Et moder rum
Her er lidt info om mit gamle moder rum

Det er et lille kammer der var med til en lejlighed jeg havde til huse før hen, det var et fint lille rum på ca 2m[sup]2[/sup] og 2½ meter til loftet.

Da jeg havde 2 moder rum var dette et extra rum der var sat op til både alm moder rum og "turbo" mode, hvis der skulde laves mange cloner i en fart kunne det hurtigt regges om.

Luft udskiftning var ikke optimal til "turbo" mode men det gik, hvis det bare var normale moder planter i rummet havde jeg 1x 400 Watt HPS kørende. "Turbo" mode kørete med 2x 400 Watt HPS og min triple bobbler, med en go håndfuld cloner af den samme moder. På den måde kan man iløbet af ingen til lave 10 cloner om til 100 cloner, hvor mange jo smider en stor del væk som enten ikke slår rødder hurtig nok eller fordi de går til.

Luft udskiftning ca. 5x/timen, med 2x 400 Watt skulde den nok ha været 10x eller mere.

Billede

MVH
piercer :twisted:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Prøv at se på dcfonline. Der er masser af tråde om små cflskabe, der giver gode resultater.

Titel:
Hvad skulde vi da i noob helved? :twisted:

DCF er ikke lige målet vi sigter efter, har selv været meget aktiv der engang og er venner med dem der i sin tid stiftede DCF. Men den måde DCF køres på idag og efter bwader blev admin, gør at vi er nogen der fortrækker psychedelia og andre forum's der har Cannabis på menu'en. Frem for DCF der selvfølig har nogle gode tig at byde på også, men rigtig mange negative ting også. Det er i hver tilfælde min mening, jeg kan selvfølig ikke snakke på andres vejne end min egen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Analo skrev:
Prøv at se på dcfonline. Der er masser af tråde om små cflskabe, der giver gode resultater.

Jeg HAR tæsket rundt i mange mere eller mindre seriøse guides. Jeg spørger derfor DIG, ikke fordi jeg vil høre om hvad der kan lade sig gøre... Og der er flotte eksempler overalt på nettet. Men jeg ville hellere høre hvad resultater de enkelte har med det.

-Piercer- Takker, det er meget udførligt! Bruger du nogensinde en ekstra lampe når blomstrinsfasen er på sit højeste? Jeg har valgt at bygge en temperaturstyring til min ventilation/varme, da rummet hvor blomstringsskabet står, er rimeligt koldt holder jeg helst lidt på varmen. Jeg suplerer derfor med et hjemmebygget co2 anlæg, som også skulle give lidt turbo i sig selv :D

Titel:
@superpedro ja selvfølig gør jeg det, jeg blomstre først of fremmest under 600 Watt lamper. De giver et langt bedre resultat, ikke bare fordi du kan høste lidt mere pr. lampe, men budsne bliver tættere og større end med 400 Watt lamper.

Men det sker at jeg hænger et par extra 400'ere op i mit blomster rum, så det køre på 2 K watt. Næste gang jeg skal ud og købe nye pærre, vil jeg prøve de nye 400 W CMH fra Phillips der kan gå i en HPS ballast.

Jeg køre godt nok med blålig spectrum i mine 400 Watt, men de nye CMH (Ceramic Metal Halide) køre fuld spectrum og er i følge flere jeg har snakket med der allerede bruger disse pære, klart det bedste på markedet. Det eneste problem er at de så vidt jeg har kunnet finde kun producere dem i 400 Watt, men de skulde yde en betydelig forskel sammenlignet med en alm. Phillips Son-T 400 Watt.

Her er et link til lidt info om CMH pæren http://www.hydro-techn.com/showcandle/NEWScan.html

MVH
Piercer :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]