Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hejsa

Jeg har sammen med en veninde dyrket nogle dejlige pot- og skunkplanter udendørs. Vi har desværre under høsten måttet konstatere at der er gået råd i en del af topskudende - formentligt pga. det våde vejr vi har haft på det sidste. Især de store, tætpakkede skud er det gået hårdt ud over. Nogle af dem er blot helt brune, slatne og lugter en lille smule surt, mens andre er helt mugne. Nu har vi så siddet og skåret alle de dårlige topskud væk, så der kun er dem tilbage der umiddelbart ser fine ud. De er så blevet hængt til tørring.

Mit spørgsmål er: Kan vi trække nol (ved butangas-metoden) på de mugne topskud (efter en hurtigtørring i ovnen) og derved på noget ud af dem alligevel, eller SKAL de smides ud?

Evt andre forslag til hvad vi kan gøre med dem?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja det kan du

2/3 dele af min høst 2005 var mugnet mere eller mindre, og trak på det meste der ikke var smat. Altså alt det der ikke var mugnet til ukendelighed

Om det er farligt skal jeg ikke kunne sige, men der var ingen smags eller virkningsforskelle på muggent og ikke-muggent. Og jeg er da ikke død endnu ;)

Føler med dig, udover dræbersnegle og spindemider er mug en god kandidat til listen over ting jeg virkelig hader

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Xp3rt skrev:

Føler med dig, udover dræbersnegle og spindemider er mug en god kandidat til listen over ting jeg virkelig hader

Forbandede spindemider :evil: :evil: :evil:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Xp3rt skrev:
Ja det kan du

2/3 dele af min høst 2005 var mugnet mere eller mindre, og trak på det meste der ikke var smat. Altså alt det der ikke var mugnet til ukendelighed

Jeg tror det er lidt over halvdelen af denne høst der er mugnet. Men super fedt at vi kan få noget ud af det alligevel.

Jeg er ved at lyntørre det mugne pot i ovnen (så det ikke mugner yderligere) - forringer det egentlig den færdige hasholies smag, eller betyder det ikke noget?

Er der i øvrigt én der har linket til den butan-ekstraktions (honey oil) guide med billeder, hvor der bliver brugt en 1½ liters flaske?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]