Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gødning
Junior medlem

Geografisk sted: København
Hello psy people.

Nogen der kender til noget gødning som ikke er så besværligt. kunne tænke mig 2 forskellige flasker, 1 til vegge fase og 1 til blomstring ved ikke om det er mugligt, men håber i kan hjælpe mig

-Chalwa :peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Canna Vega til vegetationsfasen, Canna Flores til blomstringsfasen. Jeg ved ikke helt hvordan psy står i forhold til cannabisdyrkningsforhandlerlinks, så jeg undlader at linke.

Men du kan købe de omtalte Canna-produkter i adskillige danske online growshops. Har selv benyttet mig af Canna Flores i år, og var helt tilfreds med resultatet...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

GHE flora serien. Der er godt nok 3 flasker - en til vegetativ, blosmtring og en med microernærringsstoffer, du skal bruge både under veg og blomst. Gødningen er beregnet til brug i hydroponics, men virker også fint i jord.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København
Tak for svarene :) tror jeg vil kigge lidt på canna produkterne da det trods alt er Jord jeg har tænkt mig at plante i.

-Chalwa

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hej er det godt at tilsætte aske til sin jord og er muld en god jord at starte sin plante i??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er ingen grund til at tilsætte aske i jorden. Muld eller spagnum er fint til at starte planter i. Bruger du beriget pottemuld (muld med gødning i), kan planterne dog godt blive en anelse svitsede i starten, men de kommer over det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Der er ingen grund til at tilsætte aske i jorden. Muld eller spagnum er fint til at starte planter i. Bruger du beriget pottemuld (muld med gødning i), kan planterne dog godt blive en anelse svitsede i starten, men de kommer over det.

Husk at spagnum ofte er ret surt - dine planter kan ikke overleve i et surt miljø. Tjek altid hvilken PH-værdi din jordblanding har før du planter!

Til frø er det klart bedst at bruge næringsfattigt så- og priklejord eller kaktusjord - ellers risikerer man at brænde de små. Men som Stonez skriver kan de godt overleve det. Jeg vil dog mene at det er en unødig risiko at tage.

Happy growing!

Edit for klarhedens skyld: Ja det er som sådan ikke spagnum der er noget galt med - jeg advarer blot mod at bruge spagnum med en lav ph-værdi. Jeg har før læst om nye growers der ødelægger dyre frø ved at forsøge at spire dem i spagnum med lav ph-værdi.

Senest rettet af Mecka 22 nov 2006 23:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jo, cannabis kan skam sagtens gro i spagnum, dog stræbes der i jord gerne efter en pH på omkring 7. I hydroponics gerne 5.8.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]