Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej mine kære venner/veninder.
Jeg står og skal bygge mig en pc grow case. Til mit første grow! :lol: :lol:
Jeg har læst diverse guides om hvordan jeg gror cannabis, til hvordan jeg bygger growbox.
Men jeg har sgu ikke fået konkret svar på alt. Så jeg har følgende spørgsmål til jer pros:

Er det muligt IKKE at bruge en voldsom HID pære, men en mere eller almindelig sparepærer eller andet man kan finde i en alminde el-shop? Og hvis ja, hvilke?.
Er det muligt at finde en plante art, eller bare gror sine planter så de ikke bliver særlig høje. Men stadig har en masse at høste af ( jeg ved godt at afghaner ikke bliver høje bla bla bla.) Men mener mere generelt om der er noget man kan gøre? og om det påvirker hvor meget man kan høste.
Et andet spørgsmål lyder således;
er det nødvendigt at have refleksion ved sit lys så den kun peger ned mod planterne? og hvilke effekt giver det?
Og er det muligt at bruge almindelig cpu blæsere til at afkøle og udlufte kabinettet så der ikke bliver overophedet? Så vidt jeg forstår skal der være ca. 27 grader ved planterne?

Håber på at få lidt hjælp :-)

Moderator
Brugeravatar

Jo, brug nogle 2700K, Varmwhite CFL pærer, mellem +20W i reelt strømforbrug. Du kan sætte dem 12/12 fra starten, hvis du holder dig til ~50/50 hybrider, eller mere indica, skal de nok kunne holdes nede, ellers nedbinding LST eller SCROG. Ellers giver små potter, små planter.
Reflektor hjælper en del, effekten er at det reflektere lyset ned imod planterne, og dermed bidrager til lysudbyttet for pærerne. Og ja, jeg har set pc grows kølet fint af 120 mm computer kølere. Man høster dog typisk ikke det store på pc-grows.

En rigtig god ide at læse denne tråd igennem for inspiration:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php ... +case+club

Junior medlem

^
tak for det hurtige svar :-) !
Har du nogle ideer til anden form for growbox ? gerne lidt handy og diskret :-) ? OG den pærer du henviser til, hvor finder jeg den? ?

Senest rettet af Andruglez 10 feb 2011 07:49, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Man kan få grotelte på 60*60 cm, ellers et væg eller klædeskab, det skal så lysisoleres.

Forhandlerlinks til groudstyr og andet stofrelateret er imod forummets regler, men du burde kunne finde store sparepærer hvis du kigger dig om i super-, og byggemarkeder. Bare vær opmærksom på ikke at gå efter '~x Watt', men det reele antal Watt, hvilket er typisk er det minste tal på forsiden.
Læs evt. Jauwnes Første grow fra start til slut - på lavbudget

Junior medlem

Okay, vil du sige man skal bruge warm white? eller er det lige meget, og er det nødvendigt at købe pærer til både vegge og blomsteringen ? altså både den blå og røde spektor? eller kan man overleve og få et nogle lunde godt resultat uden ?

Junior medlem

Hey har 3x Narvatonic 20w pærer? er ikke sikker på at de er gode til formålet, og jeg kan ikke finde noget info om den ? :s har ikke æsken

Moderator
Brugeravatar

Små CFL'er mellem 20W og 100W er sværre at få herhjemme i vegge spektrum (6000K-6500K), typisk finder du kun varmwhite (2700-3000K) og daylight (4000K), men førstenævnte er også hvad man normalt blomstre under, ved CFL lys. Holder du dig på en computercase, vil veggetationen komme til at være en ret lille del af plantens liv, og 2700K vil fungere udemærket til dét. Skal du have det større, vil det være en god idé med noget veggelys.

Junior medlem

Okay tak, jeg prøver at starte med de 3 narvatonic 20w det er warmwhite :-) og 3 burde da give nok til at få dem til at give lidt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]