Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: growbox
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Hey, jeg har oprettet denne tråd fordi jeg gerne vil høre om der er nogen herinde der har gjort sig nogle erfaring med såkaldte growboxes. Jeg refferer til de små (og store) "telt" som man kan købe rundtomkring, også i Danmark.

Ligesom den her:
Billede

Selv har jeg ikke dollar tegn i øjnene, men er bare ude efter en hyggelig hobbie med noget cheeba der er nok til mig selv og venner. Derfor faldt jeg over et lignende telt med dimensionerne 60 x 60 x 120 cm
Lad os antage at en persond er ikke er storryger har X antal planter inde i sådan en fætter med en lampe på 200 W, ville dette give et holdbart resultat?

Titel: Re: growbox
Dedikeret medlem
Brugeravatar

YLH skrev:
Hey, jeg har oprettet denne tråd fordi jeg gerne vil høre om der er nogen herinde der har gjort sig nogle erfaring med såkaldte growboxes. Jeg refferer til de små (og store) "telt" som man kan købe rundtomkring, også i Danmark.

Ligesom den her:
Billede

Selv har jeg ikke dollar tegn i øjnene, men er bare ude efter en hyggelig hobbie med noget cheeba der er nok til mig selv og venner. Derfor faldt jeg over et lignende telt med dimensionerne 60 x 60 x 120 cm
Lad os antage at en persond er ikke er storryger har X antal planter inde i sådan en fætter med en lampe på 200 W, ville dette give et holdbart resultat?

Ved du også om den er sort inden i ? i så fald ville dine planter ikke få så meget lys som hvis de var hvide. Det ligner sådan noget stof som er meget "luftig" ? Jeg ville gå ned i den lokale møbelbutik og finde mig en lille skab i stedet og evt borer nogle huller til blæsere osv :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Teltet er jo lavet til at dyrke i, dvs. det er lystæt og der allerede er huller til ind/ud luft og gudhjælpemig om der ikke også er lavet klar til ophæng af lampe/kulfilter og selvfølgelig er det hvidt plast indvendigt. Det er en rigtig god idé istedet for at bygge et skab da det kan skilles ad og pakkes væk. Endvidere er det nemt at rengøre og det har 2 bunde hvor af den ene kan tages ud. Stoffet er slidstærkt og holdbart. Lynlåsene er også gode.

I recommend it

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Kaktus Klausen skrev:
Teltet er jo lavet til at dyrke i, dvs. det er lystæt og der allerede er huller til ind/ud luft og gudhjælpemig om der ikke også er lavet klar til ophæng af lampe/kulfilter og selvfølgelig er det hvidt plast indvendigt. Det er en rigtig god idé istedet for at bygge et skab da det kan skilles ad og pakkes væk. Endvidere er det nemt at rengøre og det har 2 bunde hvor af den ene kan tages ud. Stoffet er slidstærkt og holdbart. Lynlåsene er også gode.

I recommend it

Ja præcis, det virker også optimalt. Jeg er dog ej interesseret i et telt der er XXL af størrelse, og tænker derfor på det mindre af de førnævnte mål, med en lampe på 250 W. Mit spørgsmål er derfor om man med dette udstyr kan dyrke noget rygbart (god skunk) ELLER om disse mindre telte kun er velegnet til kloner eller moderplanter?

Jeg har allerede en 400W som jeg så har tænkt at sælge og derefter købe en 250W. Førhen var jeg overbevist om at en lampe af denne kaliber ikke kun nytte til noget, men snakkede så med en god mand der fortalte mig at man sagtens kunne få et par ordentlige topskud selvom styrken kun lå på de 250.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
det ser sgu meget nice ud det telt der.. men hvad med lugten fra planterne, kommer der ikke til at lugte meget kraftigt af hamp i hele lejligheden/huset med sådan et telt?

mht pæren, hvor tit skal den være tændt i sådan et telt?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Lugt fjernes med et kulfilter og lystiden er enten 18 timer tændt ved vegetativ stadie og 12 timer ved blomstring. ( www.dcfonline.dk/cf )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]