Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En hule
heysa venner osv. sidste år havde jeg en del problemer med mit grow, mange af planterne døde og andre havde det bare hårdt, de nåede aldrig at blomstre helt før jeg blev nød til at høste dem pga vejret, så i år vil jeg gøre det godt igen.

jeg har købt en pakke afghani #1 og jeg kan næsten ikke vente med at få dem plantet.

for at ikke lave samme fejl som sidste år havde jeg tænkt mig at plante dem meget snart og ha dem stående inden for til de kunne komme ud i haven, det er så her jeg har brug for jeres råd.. er det for tidligt jeg planter dem hvis jeg gør det nu? jeg havde tænkt mig at stille dem i vinduet til de må komme ud..

jeg vil gerne ha dem til at blomstre noget tid før jeg skal begynde at bekymre mig om frosten, hvordan gør jeg det når de står ude?

og så en anden ting, hvornår er det ca. man må stille dem ud i det vilde?

jeg håber i vil tage jer tid til nogle super svar.

Mvh. Big-Mac =)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg var dig ville jeg vente til omkring 1. april eller sidst i marts, der er risikoen for frost ikke stor ;)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ja det var også der omkring jeg ville plante dem ud, men ville tyvstarte og få dem til at vokse lidt op og blive stærkere inden de skulle ud, er det en go ide?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det kan godt være en fordel at forspire indendørs, så overlever flere af dem, plus at man kan tage stiklinger og sætte i blomst for at afsløre hanner før udplantningen

Men til guerilla grows skal planterne heller ikke være for store for at lette udplantningen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du vil starte dem op inde og kun har en vindueskarm til rådighed så vil dine planter med garanti blive meget ranglede på grund af manglende sollys og måske ikke klare at komme ud i den fri natur at stå... Så er det bedere at du skaffer noget kunstlys de kan gro under indtil de skal ud eller vente til april og starte dem op udenfor...

Hvis du gerne vil have dine planter til at blomstre før tid, kan man smide en pose over dem så de bliver narret til at tro at det er ved at blive sensommer eller noget i den stil :) Men det skal du nok lige læse lidt mere om så planterne ikke tager skade...

Mvh; Sundi

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kommer jo helt an på hvor meget man vegger dem før udplantning. Små planter med 1-3 bladsæt har meget større chance for at overleve end en lille kim-spire

Men det er rigtigt, hvis planterne skal vegges mere og evt. sorters i han/hun ved kloning, anbefales det helt klart at bruge kunstigt lys eller bruge solens kraft i et lyst vindue

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Kommer jo helt an på hvor meget man vegger dem før udplantning. Små planter med 1-3 bladsæt har meget større chance for at overleve end en lille kim-spire

Ja men de bliver da under alle omstændigheder enormt ranglede hvis han starter dem op i vindueskarm allerede nu :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg tror jeg venter lidt, og i mellemtiden får undersøgt nogle lamper.. jeg kunne godt tænke mig at lave et lille grow inden for, jeg er bare bange for lugten bliver for kraftig, er der nogle af jer der har erfaring med det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Big-Mac skrev:
jeg tror jeg venter lidt, og i mellemtiden får undersøgt nogle lamper.. jeg kunne godt tænke mig at lave et lille grow inden for, jeg er bare bange for lugten bliver for kraftig, er der nogle af jer der har erfaring med det?

Ja, god ide...

Jeg er snart færdig med mit første indendørs grow så har da lidt erfaring med det! 8)

Men jeg har da et forslag... Køb dig en CFL-sparepære 6400 kelvin på 105 - 200w alt afhængig af din økonomi og start dine planter op indendørs så de har en god chance for at klare sig udenfor.... Dertil ville jeg også invistere i en reflektor for ikk at spilde for meget lys... Ellers skal du selfølgelig have købt: potter, jord, gødning og det der hører til men det står altsammen her: http://dcfonline.dk/cf/.

Iøvrigt så slipper du også for lugten/duften da de jo først rigtigt begynder at lugte/dufte når de blomstre, hvilket jo foregår udenfor hvor der højest sandsynligt ikke er nogen der vil lægge mærke til det ;)

Har du nogle spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at spørge... Eneste krav er bare at du har læst guiden grundigt igennem så vi ikke skal til at svare på alverdens spørgsmål som allerede står beskrevet deri! :)

Held og lykke!

Mvh; Sundi

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

super fed guide, har læst det meste af den vil jeg tro, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget sted hvor der står hvor varmt det skal være omkring planterne.. jeg har mulighed for at lave et indoor grow et sted hvor der ikke er isoleret, så der er nok ikke alt for varmt, har jeg ret i at planterne kan leve sundt så længe de ikke får frost og for meget varme?

hvis jeg har en 200w CFL pære kørende i et skur som ikke er isoleret men stort set vindtæt burde den vel kunne holde en + temparatur konstant om 5 ugers tid?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det står i guiden under "Setup"

Cannabis vokser bedst ved en temperatur på mellem 25 og 29 grader celsius...

Den med skuret er jeg sq lidt i tvivl om! :?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

ja så kan det godt blive et priblem med skuret, jeg læser lidt videre på det og ser hvad jeg kommer frem til. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hehe altid godt med en masse læsning ;)

Kan desværre ikke svare på det med skuret da jeg ikke har nogen erfaringer med det? :roll:
Har bare lidt på fornemmelsen at det bliver for køligt kun med CFL?
Der skal nok en HPS til, men du må altså ikk hænge mig op på det da jeg er ret blank på det område! :? :)

Men mon ikk der er andre herinde der kan hjælpe!? :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg har et rigtig fedt billede af det skur i mit hoved, og kan ikke la vær med at tænke på det, så nu er varene sgu bestilt, jeg har købt et CFL kit med 6700 kelvin og 2400 kelvin pære og reflektor, der ud over har jeg tænkt mig at anskaffe mig lidt isolereing så varmen holder lidt tæt.. jeg glæder mig mega meget =)

skal nok tage lidt billeder hen af vejen så folk kan følge med i processen :P

go røg :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]