Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 09:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Så fik jeg mine grodan og frø, satme lækker service, billigt og med freebees :P

Anyways, vædede mine grodan i lunkent vand og pressede størstedelen ud af dem igen, smed frøene i og nu venter jeg spændt på de kigger op :)

Men da jeg hældte vand på grodanene blev jeg lidt forundret over hvor meget vand de egentlig sugede, og hvordan vil de gå i en hydro farm? For der er de vel konstant gennemvædede og det er da ikke godt for plantens "stamme" altså så vidt jeg husker fra cf guiden må den ikke være gennnemblødt for så kan den rådne. Håber sgu ikke det bliver noget problem :shock:

Og så lige et spørgsmål mere:
Har købt den gødnings tripack fra GHE, der er sådan et skema hvor der fx står der skal 2.5ml gødning til 10L vand, intet problem i det, men er det koncentrationen på det vand man vander med, eller på det reservoir vand der er i farmen? Eller er det begge dele?

Og så lige en sidste ting, er det strengt nødvendigt med sådan en gødnings måler for at kunne gro i min hydrofarm? For har godtnok begrænset med penge efter jeg har købt det andet udstyr :)

Jeg takker og bukker ydmygt, lad guderne tale :wink:

Titel: Hydrofarm
Junior medlem

Du skal bruge en EC måler og en PH måler når du arbejder med hydro systemer såvidt jeg ved. med hensyn til din våde grodanne er så er det jo for at plante frø ne i dem at de gøres så våd.. Husk at du ikke skal vande dem som sådan i startet sørg for de har det fugtigt.. med hensyn til gødning er det heller ikke så vigtigt synes jeg i starten først når de træder ind i vegative fase.. Held og lykke håber det kunne hjælpe. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Dias, det var en sølle hjælp! - når der dyrkes i netop hydro, så følg den vejledning du finder på dine gødningsflasker der klart indikerer at der skal gødes fra starten...

Til en anden gang så, forspir dine frø via vat/tallerken tricket...

Jeg har personligt ikke haft problemer med at grodanklodsen for stammen til at rådne, men ellers kan denne vel pilles fra når der er dannet rigeligt med rodnet og stamme... Dog ville jeg ikke umiddelbart anbefale dette..

En ph-indikator fra Matas var btw rigeligt for mig af målingsudstyr..

Held og lykke! =)

Medlem

Morten123 skrev:
Og så lige et spørgsmål mere:
Har købt den gødnings tripack fra GHE, der er sådan et skema hvor der fx står der skal 2.5ml gødning til 10L vand, intet problem i det, men er det koncentrationen på det vand man vander med, eller på det reservoir vand der er i farmen? Eller er det begge dele?

??? Det vand som er i farmen er det vand farmen bruger til at vande med, har ikke hørt nogen der vander separat, men kan self være mig der er galt på den :wink:

Titel:
Junior medlem

[quote="HopIFjordeN"]Dias, det var en sølle hjælp! - når der dyrkes i netop hydro, så følg den vejledning du finder på dine gødningsflasker der klart indikerer at der skal gødes fra starten...

Til en anden gang så, forspir dine frø via vat/tallerken tricket...

Jeg har personligt ikke haft problemer med at grodanklodsen for stammen til at rådne, men ellers kan denne vel pilles fra når der er dannet rigeligt med rodnet og stamme... Dog ville jeg ikke umiddelbart anbefale dette..

En ph-indikator fra Matas var btw rigeligt for mig af målingsudstyr..

Held og lykke! =)[/quote]

sorry. gider du så ikke svare på mit spørgesmål i emne dyrkning..;)
Den taknemmelig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bare så du forstår det.Køb dig et ordentligt PH meter og en ordentlig EC meter.Disse 2 ting er essentielle i hydro,og burde ikke overses.Strips kan være ok til akvarier,ikke hydro.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]