Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Nå .. efter at have lagt mit første grow projekt på hylden ( stort projekt), har jeg nu bestemt mig for at nu skal det sq være .. med en enkelt Aquafarm, det system er jo genialt forfan..istedet for et gigant groskab og alverdens tillertaller.. nå men nu har jeg fået spiret mine fine nye frø, men har jo kun den store spand der. (aquafarm)..

så jeg propper nogle forspiret frø ned i grodan blokke, 4 stk .. sådan

Men hvad med gødning ? jeg læste under hydro sektionen her på boardet at man kan bruge, enten meget lidt, eller slet ingen gødning i starten, jeg har købt den der 3 pak fra GHE, derpå står der at frø og stiklinger osse skal have, self ikke så stor dosis, kun det halve..

Nogen der har erfaring med om det er bedst helt at undlade gødning i starten, eller skal man mon bare klø på ? /ROAR !!!

Gro for fan mine små piger GRO !!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Mener ikke at du skal give dine planter gødning i hverken den første eller sidste uge af growet... Men du må ikk hænge mig op på det. ;)

Titel:
Medlem

jeg syns at have læst det samme og osse hørt det fra andre, men bag på de gødnings flasker i den GHE pakke står der jo så at de skal have 3* 0.25 ml pr l vand i det stadie de er nu, så med 20 liter vand må det blive til 5 ml efter den regnebog vi brugte da jeg gik i skole, men nu er det jo osse en del år siden :P

Der står osse " de sidste 10 dage, skift vand og brug Ripen, eller vand med korrekt Ph værdi, så det har du ret i :wink:

De har fået deres gødning så nu må vi se hvad der sker.

Gro for fan mine små piger GRO !!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Normalt gøder man ikke i jord det første stykke tid, da det meste jord man køber i forvejen er gødet.
Grunden til at man ikke gøder en uge eller to før høst er for at få renset gødningen ud af planten så det ikke smager dårligt.

Titel:
Medlem

BisMann skrev:
Normalt gøder man ikke i jord det første stykke tid, da det meste jord man køber i forvejen er gødet.
Grunden til at man ikke gøder en uge eller to før høst er for at få renset gødningen ud af planten så det ikke smager dårligt.

Det er jeg helt klar over, men det er heller ikke jord jeg gror i jo, men vand
( Aquafarm ) :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Klask74 skrev:
BisMann skrev:

Det er jeg helt klar over, men det er heller ikke jord jeg gror i jo, men vand
( Aquafarm ) :wink:

Er jeg skam også klar over, men for at forklare hvorfor i havde hørt det med ikke at gøde i starten og slutningen :) Det sidste holder desuden stik i vand også, og man skal også passe på med for meget gødning i starten.

Titel:
Medlem

yes yes, har kommet 5 ml i til 20 ltr vand, det skulle gerne ca passe
:wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
BisMann skrev:

Nu er lecakuglerne, som jeg går udfra at Klask74 bruger jo ikke gødet - det er vigtigt at du giver dine planter næring, også fra starten - kender godt det kit du har, fulgt vejledningen - og ingen fejl eller skyggen på mistrivsel er opstået! - Og ja, aquafarm er sgu lækker! =)

Titel:
Medlem

Jeps bruger kun lega sten :wink: nu er pigerne begyndt at kigge frem, og har bredt de første små små blade ud, så der er ikke sket så meget endnu.. men de vokser stille og roligt, jeg er viiildt spændt på resultatet eftersom dette er mit første grow !!

tager nogle billeder undervejs når de er blevet lidt størrer :wink:

PS. Det er Matanuska Thunderfuck der gerne skulle komme op :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Bor hullerne større i bunden af den øverste spand.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Stonez skrev:
Bor hullerne større i bunden af den øverste spand.
Why?

Titel:
Medlem

underer jeg mig osse over, så risikerer jeg vel bare at de små legasten der er ryger igennem og ned i den nederste beholder, det i sig selv sker der måske ikke noget ved, hvorfor bore hullerne størrer ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er en kendt modificering af farmen så rødderne har det lidt bedre.
Jeg forstår ikke den der med "så du undgår et skab og det dillerdaller"?
Du skal jo stadig have noget udluftning,lampe osv?
I hydro starter du planterne med gødning,men i en svag blanding.
Læs læs læs.

Titel:
Medlem

ok viste ikke man kunne bedregøre sin aquafarm på denne måde, bore hullerne lidt størrer, jeg har fundet flere ting over jeg har studset lidt over, meget sjovt faktisk :), og ja, jeg skal stadig ha lys, det er der skam osse, + der kommer frisk luft ind i rummet, og så klarer en ION renser resten :) slet ikke at det er nødventigt endnu

De får skam osse gødning, og den helt rigtige mængde lader det til, desværre har kun 1 plante overlevet, der kom godtnok 2 op af de 4 frø, men katten har nakket den ene, den sidste ser ud til at overleve dog :wink:

Jeg er dog noget harm over at skulle bruge en 600w hps til vegge.. men det går da indtil vidre, 2*55w cold white ville ha været så meget rarer, den stakkels lille tøs sveder jo som en gris

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]