Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lemvig
jeg har sånne papp potter jeg har kjøpt hos ett gartneri i nærheten.der røtterne skal komme ut og har begynt at komme ut har tænkt at plante de om imorgen men er redd for att dette mug lignende er farligt, det lugter også, mine planter har blitt ca 10cm høye.jeg har ik vannet de for mye og har passet på at gødsle forsiktigt det her er min første gang med planter, gødningen jeg bruger heter bio-grow. kan noen hjælpe mig??er taknemlig for allhjelp jeg får :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Potterne skal tørre ud mellem vandingerne, ergo har du ikke ladet dem gøre det. Ellers ville der ikke komme mug

Planter på 10cm skal under normale omstændigheder ikke have gødning så tidligt med mindre jorden ikke er optimal

Titel:
Junior medlem

oki.takk for svar :D vad skal jeg gjøre ang å plante de om til større potter?jeg har gitt de en mild gødnning pga at jorden ikke inneholdt nok fra før, så nå skal jeg ik gjøre det før om ca 2uker igjen.plantene ser ellers friske og grønne ut og en del har allerede begynt å få ett sett nye blade.

skal jeg fjerne det som ser ut som mug også?eller hvordan få det fjernet?har mine planter fortsatt en sjanse?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså hvis det ikke er så meget mug så lav potterne tørre helt ud, så forsvinder muggen af sig selv. Skrab evt. det værste væk og vask bagefter uden sæbe

Kunne godt lyde som om der ikke er ordentligt dræn i potterne, måske var det en god ide at omplante dem

Titel:
Junior medlem

oki.men da kan jeg måske skrabe det av og omplante de ,disse potterne er sånne som oppløses i større potter under jord eller hvordan er den beste måte at omplante de på?takknemlig for hjelpen :D har aldri gjort det her før :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nåååh det er bare de små jiffy/etc. potter? Så bare lad dem tørre ud og knæk dem forsigtigt ved omplantning. Det skal du alligevel gøre snart. Kan godt være du bare skal skynde dig at omplante dem

Ved omplantning så sørg for godt dræn, leca eller sten/potteskår/lign. i bunden af potten og perlite i jorden der skal ligge halvløst

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]