Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Billede
Billede
Billede

Her har i hende så Miss Matanuska Thunderfuck 2 en halv uge gammel ca .., men .. da det jo er fra frø så tvivler jeg på det er den rene strain desværre :cry:
og ja .. det er ikke det bedste kamera jeg har brugt desværre, men man kan da se hende :wink:

Klask74

Senest rettet af Klask74 21 mar 2008 18:24, rettet i alt 1 gang.

Titel: Grow#1
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ser ganske fint ud mate, sorten du har valgt er en lækker sag, har blandt andet selv haft den, dog krydset med G13, men lækker røg, har du planer om at klone den?

MoS:mrgreen:

Titel:
Medlem

Der skal helt sikkert laves kloner /stiklinger ja :wink: MASSER , dog er jeg lidt i tvivl hvornår det er bedst at skære dem af, så skal lige ha læst lidt op på det.

Men nu sker der da lidt i det mindste.

Titel: Kloner
Moderator
Brugeravatar

Kig evt. på Piercers guide i avanceret dyrkning, denne metode med en bubble kloner, kan varmt anbefales, nu regner jeg ikke med at du skal lave 50+ stiklinger i den nærmeste fremtid, så bare lav en mindre bubble kloner, eks en klodskasse. En ting der i høj grad kan hjælpe stiklingernes rodproduktion, er at have en varmemåtte, som til et et terrarie, under klodskassen, vandet fordamper lidt hurtigere, men ved daglig kontrol, er det til at holde styr på:P

Er du i tvivl så bare spørg, og husk der findes ingen dumme spørgsmål, blot dumme svar....

Titel:
Medlem

nice lille tip, det vil jeg benytte mig af :) jeg regner med at tage stiklinger ca en uge inden den skulla ha været sat i blomst, passer det ikke meget godt ca tror i ?

det er en skam for jeg havde bestilt 10 frø.

White Rhino (Feminised) * 5
Arjan's Haze #3 (Feminised) * 5

disse skulle ha været plantet sammen med min matanuska til at tage stiklinger fra, men der gik lidt ged i det med indbetalingen til frøene

Titel: Kloner
Moderator
Brugeravatar

Evt. kan du vegge den en uge mere, og så klone.

Hygge...

Titel:
Medlem

Her en lille update, der er blevet lavet lidt om i planerne, istedetfor at lave stiklinger får denne skønne tøs lov at stå og komme i blomst, jeg undrer mig en del over hun ikke er blevet højere på den lille mdr hun snart har stået, der er masser af lange flotte grønne blade, stilkinger jeg kunne nappe, og en masse skud, men højden fatter jeg ikke helt, MTF skulle jo gerne være Sativa dominant ikke ?

har et par opdatetet billeder :wink:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Hvornår ville folk herinde sætte hende i blomst, eller skulle hun ha været det allerede ?.. syns bare ikke hun er ret høj endnu :(

Titel: Blomst eller.
Moderator
Brugeravatar

Du kan godt sætte den i blomst nu her, men som du skriver kan du også vente en rum tid endnu. Men hav i tankerne, at de første 14 dage den er i blomst, vil den nu også vokse en del, og efterfølgende også strække sig. Det er ikke altid ensbetydende med, at når en sort er sativa domineret, så strækker den sig også meget, det svinger rigtigt meget fra sort til sort og også frøfirma til frøfirma. Hvad for en størrelse lys er den under?

Hygge...

Titel:
Medlem

Tror jeg vil vente og se tiden af en halv mdr. eller sådan noget i den stil, inden hun bliver sat i blomst. Dette er jo aller første plante jeg nogensinde har sået et frø, så det er vildt interessant og se hvordan den udvikler sig, hvilket er en af årsagerne til jeg har bestemt at lade hende komme i blomst, så jeg kan følge hele udviklingen af planten, vildt interessant syns jeg :wink:

@MoS: Hun har 600w hps som hun står og nyder alene, indtil vidre :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Hold da op det var mange blade på en uge... :D

Men den er godt nok lav nu!!! :P

Titel:
Medlem

Njaa ikke på en uge, men 14 dage siden første post, og ja der er da sket en del, bare ikke i højden

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Mtf er en meget indica-præget plante :) En lille busket sag.
Den bliver aldrig særlig høj, du kan sagtens sætte den i blomst nu, men du kan også vente lidt endnu... den skal blomstre i 1000 år uanset. Det kan ihvertfald godt betale sig at bruge lidt længere tid på buds (de bliver bare ved med at vokse).
Superfed lille plante.

Titel:
Medlem

Bs skrev:
Mtf er en meget indica-præget plante :) En lille busket sag.
Den bliver aldrig særlig høj, du kan sagtens sætte den i blomst nu, men du kan også vente lidt endnu... den skal blomstre i 1000 år uanset. Det kan ihvertfald godt betale sig at bruge lidt længere tid på buds (de bliver bare ved med at vokse).
Superfed lille plante.

Inden alt for mange læser og tror at MTF er Indica donimant må jeg lige rette dig.. MTF = sativa dominant.

Jeg skal self ikke kunne sige om de MTF/ ? du har set har været krydset med indica

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
The Brothers Grimm are happy to offer this mysterious strain after receiving numerous requests. BG began with a clone obtained from an Alaskan biker who has been growing it for years up north. Mantanuska is a 40/60 Sativa/Indica hybrid, bred for an indoor environment. These plants produce enormous, rock-hard buds with an intensely skunky smell and flavor, not to mention the legendary high.

http://strainbase.dk/base/index.php?opt ... &Itemid=27

Nu er sativa/indica ikke ligefrem videnskabelige betegnelser, men med Indica, mener jeg små tætte bredbladede planter, med en mere "tung" røg.
Hvorimod sativa er høje, smalbladede planter, med en mere "frisk" røg. MTF hører uden tvivl til den første gruppe.

Titel:
Medlem

hehe ja.. ved forhandler nr 1 får du en ting fortalt, kig et andet sted og du får et andet svar ..

Matanuska Thunderfuck
Product Code- MTF

High yielding
Wonderfully potent
"OLD SCHOOL" STRAIN OF
UNKNOWN GENETICS!

Potency: 4½ out of 5
Bouquet: Sweet, grassy

Matanuska Thunderfuck
SATIVA Dominant

self ikke ren sativa, og har ingen ide hvad % forholder ca er på denne plate, men udendørs skulle den vist kunne blive pænt høj under optimale forhold, så hvilken side der dominerer mest ?? .. ingen ide.. generalt ja sativa = høj indica = kort

Jeg er nået til den holdning ang. MTF at der vist er mange gode MTF hydrid's derude, men the real deal ..er vist temmelig sjælden.

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

En update er vel tro på trapperne.

Titel: Re: Grow
Medlem

MoS skrev:
En update er vel tro på trapperne.

Well .. det er ikke gået helt efter plan smart, efter den fine flotte tøs blev sat i blomst de 21 i sidste mdr kan jeg se at at det faktisk er en han der kommer op../crap !! men ok .. så har jeg da en hulens masse MTF frø :wink:

Den er sikkert gået herma pga for meget stress

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]