Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 09:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2008 17:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2008 16:54
Indlæg: 144
Jeg har planlagt at plante 10x Skunk#1 og 10x White Widow.

Er der nogen der har erfaringer med disse? - Hvor lang tid går der
fra frøene bliver sået til planten bliver høstet? (Ved godt at det varierer, men vil gerne
have et groft billede så jeg ved hvad jeg nogenlunde kan regne med)

Hvor lang tid plejer de at blomstre i?

Hvor meget udbytte kan jeg ca. regne med pr. plante? (Igen vil jeg gerne have et svar, ligegyldigt
om det er upræcist)

Det skal siges at de kommer til at stå under en 600w HPS lampe.
Hvilke potter vil i anbefale? (Hvor mange liter?)

- Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2008 19:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
White Widow er en lækker røg/plante at dyrke, giver godt, smager lidt jordet, den giver et fornuftigt udbytte, men det er svært at sige hvor meget den konkret vil give dig, jævnført med forhold den dyrkes under, men alt fra 5-25+ gram per plante er muligt, dog er det sidstnævnte lettest at opnå i vand.

Skunk#1 er også et godt valg, dufter som en mellemting imellem kattepis og appelsin, dog smager den ikke af kattepis, giver også godt som White Widow, igen forhold/lys omgivelser, held med mere er også af stor betydning for det endelige afkast.

Du skal regne med ca 4-5 måneder fra start til slut, dvs 2-3 måneder i vegetativ vækst og derefter 2 måneder/60 dage i blomst, plus 10-21 dages tørringstid.

Gerne så store potter som der er plads til, en god pottemuld suppleret med leca iblandet og som dræn i bunden, er altid en sikker vinder, når hydro ikke er på programmet.

En 600 watt lampe når langt ned i mellem planterne, så det vil helt sikkert også påvirke dit slut resultat positivt.

MoS :mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2008 23:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2008 16:54
Indlæg: 144
Kan det nu også passe? Uden at fortale mig kan jeg vist roligt sige
at jeg har hørt om flere der har fået 100g + pr plante.. Måske det bare
er nogen andre planter, eller mig der er naiv?

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2008 18:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2006 17:09
Indlæg: 374
Geografisk sted: i den hemmelige hule
hvor lang tid der går fra frø til høst er helt op til hvornår du selv sætter dem i blomst, det kan du gøre når planterne har nået en vis størrelse, hvilket varrierer fra plante til plante. normalt er det muligt at gøre når de måler ½ m, nogle før, nogle senere. jo senere du sætter dem i blomst, jo størrer planter. fra du sætter dem i blomst går der normalt 8-12 uger før de har blomstret færdig, hvorefter du høster og tørrer dit udbytte, hvilket du nok ved.

mos> jeg synes også at 5-25+ gram pr plante lyder af meget lidt.. er 50 gram ikke nærmere gennemsnittet for en plante, dyrket over skal vi sig 5-6 måneder? har da selv høstet over 100 gram pr plante efter tørring hver gang jeg har høstet, og jeg har hørt om planter der har givet mellem et halvt og et helt kilo... godt nok ikke indendørs, men alligevel.


Top
 Profil  
 
 Titel: Udbytte
Indlæg: 14 aug 2008 20:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
Det er måske små mængder jeg nævner her, men det er korrekt, at man kan få meget røg ud af en plante, lys, vækstbetingelser, held med mere som nævnt tidligere, spiller i høj grad ind.

Når stiklinger eksempelvis står i et hydro anlæg, så får man i gennemsnit udfra mine erfaringer, lidt mindre end både 50 og 100 gram som nævnt pr plante, da de står tættere end hvis de står i store potter med jord/leca og/eller en bubbler for den sags skyld med megen plads omkring sig. Det er korrekt, at en længere vegetativ vækst periode giver større planter som så kan give et større udbytte, men en lang veg. periode er også lig med ekstra udgifter til strøm, men igen plads/lys/forhold spiller ind. Også selve sorten/planten/phenoen man har fået fingrene i spiller ind, nogle giver ikke ret meget, andre enorme mængder.

Jord er fint at dyrke i, men efterhånden som man bliver mere dreven opdager man fordelene ved hydro/aero/nft, stiklinger laves på 10-14 dage med rødder, ingen veg direkte i blomst 60 dage, 10-21 dages tørring.

50 gram plus er muligt ja for en plante, dyrket over 5-6 måneder, men mit bedste råd er nu, tag stiklinger, tag endelig stiklinger, gør livet meget nemmere, derved er du altid sikker på at dyrke/ryge lige det du gerne vil.


MoS :mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2008 15:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2008 16:54
Indlæg: 144
Tak for svarene.
Må man have lov at spørge hvilke planter du har haft mest succes med Ganja-Man?
Er både interesseret i den mest kvantitative plante og den mest kvalitative plante :)

:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2008 18:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2006 17:09
Indlæg: 374
Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg har indtil videre kun dyrket den ene af de to; skunk#1, som er kendt for at lægge navn til udtrykket 'skunk' når man snakker om stærk pot. den er nok ikke så meget anderledes end så mange andre skunktyper idag med hensyn til potens, som i øvrigt er god, men den er meget stabil - alle de ti frø jeg dyrkede lignede hinanden uden at varriere ret meget. samme mængde bladfingre pr blad, samme højde/bredde og duft osv... lækker røg, som heller ikke er så svær ar dyrke.
white widow er jo legendarisk.. uden at have dyrket den selv kan jeg sige at den går for at være et af de mest potente strains, og den har vundet mange priser. men nu er der efterhånden så mange mere eller mindre originale udgaver af en 'white widow' fordi navnet er blevet så populært - enhver frøproducent med respekt for sig selv har deres egen version. men det er to sikre valg du har gjort; klassiske, gode sorter. dyrker selv én i år som hedder white shark; en krydsning mellem netop de to, og allerede nu inden den er begyndt blomstring, dufter de overaskende stærkt og lover godt :)

ved ikke hvilken plante jeg har haft mest succes med, afhænger af hvordan man ser på resultatet, og erfaringen er blevet større hver gang og dermed samtidig succesen. i virkeligheden har jeg nok været mest tilfreds med noget ukendt dansk skunk-udemix, men det kan også være fordi de blot har trivedes bedre i dansk klima end hvad jeg ellers har dyrket - har ikke prøvet at færdigdyrke indenfor endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 aug 2008 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jul 2008 16:54
Indlæg: 144
Kan godt se hvad du mener mht. White Widow og frøproducentens troværdighed, vælger
dog at købe fra frøbanken som skulle være en af de mere pålidelige udbydere på markedet.

Anyway .. Mange tak for svarene, det afklarede en del. Kan ikke vente med at komme igang :)

:peace:


Top
 Profil  
 
 Titel: Frø
Indlæg: 18 aug 2008 18:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
Jeg vil råde dig til at købe fra et rigtigt frøfirma såsom Nirvana Seeds og/eller White Label, samme prisleje, der er du mere sikker på kvaliteten end fra frøbanken.

Er der andre sorter du gerne vil høre om, så spørg bare igen...

MoS :mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Frø
Indlæg: 22 aug 2008 13:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2008 22:15
Indlæg: 313
MoS skrev:
Jeg vil råde dig til at købe fra et rigtigt frøfirma såsom Nirvana Seeds og/eller White Label, samme prisleje, der er du mere sikker på kvaliteten end fra frøbanken.

Er der andre sorter du gerne vil høre om, så spørg bare igen...

MoS :mrgreen:



Jeg kører med 400W pære, meget dyr ventilation ( aner sgu ikke lige hvilken ) optimal gødning + jord ovs.

har 5x Wild Thailand Sativa ( World of Seeds ) + 5x Ketama indica ( World og Seeds)

Giver dem 60 dage i blomst, og lader den bare vokse til de er 1,2m høje. ( sativa nok 1,5m).


hvor meget skal jeg regne med at få pr plante?

crUnk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2008 18:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 aug 2003 01:01
Indlæg: 5
Gir MoS ret her. Lys, gromedie og gødning har megameget at sige. Og vil også andbefale at købe fra større frøpushere, har intet mod Frøbanken.. Men har selv nogle White Rhino kørende fra DCF, som er HELT lilla, dag 31 12/12... WTF :shock:

Citat:
Giver dem 60 dage i blomst, og lader den bare vokse til de er 1,2m høje. ( sativa nok 1,5m).


Nok ik det smarteste. Kender ik umiddelbart de to sorter, men du kan være helt sikker på Sativaen skal ha minimum 80-90 dage i blomst, mere måske, og Indicaen skal nok ha 60 dage ca. Og en ren sativa skal helst startes under 12/12, da den strækker sig helt sygt meget. hvis du sætter den i blomst ved 1,5 m, så blir den nok 3-4 meter... Lige omvendt med Indicaen, den skal helst ha noget veg inden blomst.

Mit bud ville være at dyrke dem hver for sig. Jeg kan anbefale SS Ak47, har engang høstet lidt over 100 gram på sådan en tøs. Hun stod sammen med 10 andre under 1600W

DonDollar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2008 13:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2008 22:15
Indlæg: 313
bech skrev:
Gir MoS ret her. Lys, gromedie og gødning har megameget at sige. Og vil også andbefale at købe fra større frøpushere, har intet mod Frøbanken.. Men har selv nogle White Rhino kørende fra DCF, som er HELT lilla, dag 31 12/12... WTF :shock:

Citat:
Giver dem 60 dage i blomst, og lader den bare vokse til de er 1,2m høje. ( sativa nok 1,5m).


Nok ik det smarteste. Kender ik umiddelbart de to sorter, men du kan være helt sikker på Sativaen skal ha minimum 80-90 dage i blomst, mere måske, og Indicaen skal nok ha 60 dage ca. Og en ren sativa skal helst startes under 12/12, da den strækker sig helt sygt meget. hvis du sætter den i blomst ved 1,5 m, så blir den nok 3-4 meter... Lige omvendt med Indicaen, den skal helst ha noget veg inden blomst.

Mit bud ville være at dyrke dem hver for sig. Jeg kan anbefale SS Ak47, har engang høstet lidt over 100 gram på sådan en tøs. Hun stod sammen med 10 andre under 1600W

DonDollar


Fuck! et dilemma v_v
Er allerede igang med det, og de vokser sammen under 18 timers lys. Kan det ikke lade sig gøre at lade dem vokse til de er "okey" og sætte dem i blomst så? så bare tage indicaen ud efter 60 dage i blomst og beholder sativaen inden under lampen 20 dage ekstra i blomst.?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2010 18:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2007 16:27
Indlæg: 415
Lange skrev:
bech skrev:
Gir MoS ret her. Lys, gromedie og gødning har megameget at sige. Og vil også andbefale at købe fra større frøpushere, har intet mod Frøbanken.. Men har selv nogle White Rhino kørende fra DCF, som er HELT lilla, dag 31 12/12... WTF :shock:

Citat:
Giver dem 60 dage i blomst, og lader den bare vokse til de er 1,2m høje. ( sativa nok 1,5m).


Nok ik det smarteste. Kender ik umiddelbart de to sorter, men du kan være helt sikker på Sativaen skal ha minimum 80-90 dage i blomst, mere måske, og Indicaen skal nok ha 60 dage ca. Og en ren sativa skal helst startes under 12/12, da den strækker sig helt sygt meget. hvis du sætter den i blomst ved 1,5 m, så blir den nok 3-4 meter... Lige omvendt med Indicaen, den skal helst ha noget veg inden blomst.

Mit bud ville være at dyrke dem hver for sig. Jeg kan anbefale SS Ak47, har engang høstet lidt over 100 gram på sådan en tøs. Hun stod sammen med 10 andre under 1600W

DonDollar


Fuck! et dilemma v_v
Er allerede igang med det, og de vokser sammen under 18 timers lys. Kan det ikke lade sig gøre at lade dem vokse til de er "okey" og sætte dem i blomst så? så bare tage indicaen ud efter 60 dage i blomst og beholder sativaen inden under lampen 20 dage ekstra i blomst.?


Jo :) Men så skal du finde en måde at ''løfte'' dine mindre indica op så de alle får lige meget lys :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 17:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jan 2018 16:03
Indlæg: 3
Hey

Nu ved jeg dette indlæg er gammel, men der er stadig folk der læser det, derfor kommer jeg lige med nogle svar.

Fra frø til bowstring Eksempel med skunk, Fra dine frø springer ud til du sætter dem i blomst går der ca 6 uger hvis du har de rigtig forhold for dine planter, god jord, god gødning booster osv.
Jeg bruger Canna sættet både i jord, gødning, og booster, lidt dyre men det er os de penge værd. og jeg har mine planter klar til blomst på ca 6 uger.

Jeg har Eksempel kun lamper som højst kan komme op i 2 meter højte, growtelt 2,4 meter højt i alt. og derfor må mine planter ikke blive højer end 1.6 meter max, Jeg har valgt at brugt 17L potter og sætter 9 planter under hver 660 watt lampe, når de er ca 6 uger gammel, går de mig til knæet og så sætter jeg dem i blomst, så ender de på ca de 1,6 meter, tit må jeg bøje dem lidt for at få dem til at vokse i bred og ikke højden, da de bare kommer for tæt på lampen og tage skade. (bemærk jeg bruger net til at holde planterne oppe, de roder i de 17L potter tit ikke kan holde plante da den bliver for tung)

Jeg køre kun 8 uger som Crital og skunk, så derfra tage det ca 8 uger plus - minus og så er de klar til høst, så alt i alt har det taget 3,5 måneder. Men man kan jo vælge hvis man har penge og plads til det at købe et lille telt og køre en motherplante og så lave cloner fra hende, og så spare man 4-5 uger hvis du begynder på cloner 4-5 uger før du skal høste. og køre dem i telt sammen med hende under 200watt lampe.

På en 600watt lampe, under de rigtig forhold ville du kunne forvente 500-600 gram pr lampe. Jeg har tit fået 600-700 watt på en 660 watt lampe.

Som mange har spurt mig om, hvorfor sætte 9 planter under en lampe og ikke 5 nu hvor det giver det samme og planterne bare bliver lidt større, Jo for hvis du bliver ramt af sygdom og det ender med at du mister 3 planter så har jeg 2 tilbage, har jeg 9 planter og mister 3 til sygdom så har jeg stadig 6 tilbage og få stadig et godt udbytte i sted for 2.. Jeg giver 25 kr pr frø så det er jo ikke fordi de koster kassen for de ekstra planter.

Hvis andre fortæller dig noget andet, som det tage længere tid eller du få mindre ud af det, så det fordi de simpelhen ikke er god nok eller ikke opnår de rigtig forhold! Og problem
kan være at i Danmark er det altid rigtig koldt, og dermed kan det være svært at opnå de rigtig forhold, Jeg bor selv i spain hvor vi må dyrke 3 planter lovlige pr person i husstanden! Lækkert yep i know :) men forhold her er bedre for vi har milde vinter og jeg skal derfor ikke bruge helt vildt meget strøm på at varme luften op som kommer ind, men om sommer skal jeg så desværre køre air conditioner hele tiden for at holde den rigtig tempertur. men har stadig ca 7 måneder hvor klima er godt nok til at kunne køre uden air con. I Dk ville du nok skulle bruge en varmer de 9 måneder om året. har dog bemærket at mange er begyndt at tage luften ind fra huset da den jo er varm, men bemærk dine planter har ikke godt af det, de skal ha frisk luft ude fra, Men den løsning kan dog stadig godt funke, hvis man ikke har andre muligheder..


Det var lidt af min erfarning og meninger, hvis nogle er ueninge er de velkommen til at kommetar på indlæget, jeg lytter altid hvis folk har nogle rettelser til noget, derfor jeg har haft 200 successfuld grow de sidst mange år :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 17:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu går jeg godt nok off topic, men hvad får dig til at sige og tro, at folk stadig læser en 10 år gammel tråd?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 22:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jan 2018 16:03
Indlæg: 3
At jeg har kun fundet denne tråd fordi jeg over de sidst par måneder har fået den link to gang, af et par begynder som start på nogle skunk, og spurt ind til nogle af de kommetar som er blivet langt her ind. Ang tiden før blomstring osv, og tænke de nok ikke er de eneste som sider og læser denne, så smed lige en hjælp på vejen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 22:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jan 2018 16:03
Indlæg: 3
Og ja det er en gammel tråd, men skriver du Eksempel blomstring og skunk så dukker den op som top 5 på google :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 22:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Fair nok, intet ondt ment, var bare lidt forvirret og nysgerrig :D

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team