Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hydro ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Go aften psy !

Jeg sad lige og tænkte på det der Hydro systemer ??

men så kom jeg lige til at tænke - bare for sjov om det ku være muligt at "dyrke" 1 stk hampplante i en 0,5 liters flaske med lidt substral, eller er dette helt latterligt tænkt af mig ???

Det skal lige siges til mit forsvar at jeg intet ved om hydro, så bær over med mig .

planten får self massere af lys !

Kan det lade sig gøre ?

Så det nemlig inde på staden - samme metode som beskrevet .

Titel: Re: Hydro ?
Moderator
Brugeravatar

½ liters flasker er gennemsigtige og rødderne må ikke få lys. Alle de hydro systemer jeg har set, har der været en luftpumpe i, hvilket måske vil være lidt upraktisk at installere i en halv liters flaske. Kan godt se det sjove i at have en plante i en ½ liters flaske, men generelt synes jeg det virker upraktisk, vandet skal også udskiftes jævnligt, oftere end hvis det var et større bassin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
DU har garanteret ret .

men hvis jeg nu tapede flasken ind - så den ikke blev gennemsigtig ?
Og hvis jeg så tog den "Pumpe" ting fra en flaske håndsæbe (så jeg nemmere kan skifte vandet) og monteret på en fantastisk smart måde, kan det så lade sig gøre ??? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
sidst jeg var et smut i lejren havde de også en stående den så nu fin ud selvom det også var en gennemsigtig flaske

Medlem

Tror da meget vel det er muligt, men ret upraktisk. Rødderne skal jo også have ilt. helst mest muligt, derfor bruger man pumper. Men hvis du smider sådan en lille rund luftsten i, og kobler den til en pumpe, og laver noget smart så du kan få planten op af flasken uden at beskadige rodnettet, når du skal skifte vand osv, kan det sikkert fungere udemærket. Og så som du siger sørge for at der ikke kommer lys i vandet, da det sætter gang i algerne.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Meget kan lade sig gøre, men jo mindre beholder, jo større risiko for alger er der, også størrelsen samt farven er med til at påvirke, vælg hellere en større spand, med luftsten og eller luftgardiner i bunden.

Bubblere kan være sværre at styre, varme, gødning med mere, derfor har folk ofte en kontroller forbundet til dem, så man undgår, at skulle tage planten op af bubbleren i tide og utide.

God søndag...

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]