Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Goddaw goddaw :cheers:

jeg har mig et kolonihave hus :whogives: anyways, så er der jo ikke så meget strøm derude :( -faktisk ingen :cry:

DEt jeg tænkte på, var så om man kunne tilslutte en cfl pære (eller hvad det nu er jeg skal bruge :mrgreen: til et bilbatteri/traktor batteri? :hm:

Har søgt, men fandt intet svar :cry:

Peace Out Growers'N'Smokers :peace:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Pæren er som sådan ligeglad med hvilken strømkilde der driver den... Altså hvor strømmen kommer fra, så længe de passer sammen.

Men batterier er nok en dårlig løsning. Jeg kunne forestille mig at der skulle serie-forbindes nogle stykker for at skabe nok "ooomph" til en kraftig pære. (og de der 115Watt som pæren er på er vel lidt meget?)

Dertil drænes de hurtigt - Hvad sker der med biler der holder parkeret med DERES lys tændt? zzzzzzzzz........

Der er en grund til at man bruger dieselgeneratorer til den slags "Ude af huset inde grows" :-)

Men alt det er nok lidt heftigt til en lille dyrkning i kolonihave-huset, ikke?
Du snakkede om kun at have en pære...?

Hvad med solfangerere? De benytter også en slags lagrings enhed til alm. stik-kontakt strøm. Du kan finde masser af gratis råd i Danmark ang. etablering af sol-celle systemer. Prøv kommunen/Vej og teknik/ osv.... Nettet! Om ikke andet kan de folk du møder/kontakter fortælle dig hvem der hved den slags Små systemer til "kamping-brug" findes sikkert... Bare forklar dem hvor mange Watt du vil trække, hvor længe ad gangen, og hvor ofte, så kan DE regne DIG frem til hvor stort et anlæg du behøver. -Husk lidt extra til kaffe maskinen osv... Og sørg for at tage højde for årstidernes skiften i sol-timer osv.... Det er ikke svært.... Bare spørg nogen... Enhver der vil, kan finde ud af det.

Et sådan anlæg vil ikke være særligt dyrt for en med råd til feriebolig.
Hvis det er...

Men hvad med temperatur-opretholdelse, og frem og tilbage for at tilse og vande osv?

-Dyrk hellere i et skab derhjemme. Eller en stor træ-kasse eller lign. Det kan du sagtens med de der store el-spare pærer. Et kolonihavehus-grow er nok = at skyde grøn-spætter med kanoner. Du kan bygge et grow-telt for INGEN penge.... Det har jeg gjort. (ok 200 kr måske ;-)

Håber du kan bruge mit svar?

Tusinde tak for svaret Niels!

Solceller ersgu da vold dyre?? hehe, må lige tjekke ud hvad sådan en fætter vil koste! og nej, jeg har ikke mnage penge.. købe det mest smadrede kolonihave hus jeg kunne finde.. satte det i stand, og vupti..

Ang. det med at dyrke i et growtelt i hjemmet, er nok ikke så smart, da jeg stadig bor hos forældrene:(

Kom lige med en anden idé.. Hvis nu jeg vælger at lave et udendørs grow, trordu så godt det kunne lade sig gøre at plante det i haven, ved kolonihave huset? Kan man godt skjule det på nogen måde? evt. med andre planter omkring hampen?

EDIT: Og hvad med lugten? kan man skjule den på nogen måde?
og ja, ved godt jeg først kan dyrke til efteråret...

Medlem

Geografisk sted: Århus
Kolonihavehus-ejer, der bor hjemme? Hvornår er verden blevet sådan? ;-)

Du kan sagtens dyrke udenfor uden det kan ses! Det gjorde min mors nabo.... (Ok, min mor viste det til mig fordi hun så det, men hun er også mere i haven end i huset!) De kunne SLET ikke lugtes, 5 stk. , selv helt tæt på. Indenfor er det dog noget HELT andet....

Medmindre man er trænet, er der ikke mange mennesker der lægger mærke til en særlig plante blandt mange. -The best place to hide an apple, is in a barrel of apples... Jeg tror helt ærligt at mange kunne sidde ved siden af en uden at vide det var hamp. Der findes også mange andre stærke lugte-og-krydder planter der er nemme at passe, der kan kamoflere. Hækkeklipning, græsslåning, og kompost bunker lugter også nok til at overdøve dine planters duft. Desuden er der mange alm. planter der ligner hamp, hvad angår blad typer og størrelser. Jeg troede engang min MOR dyrkede hamp, men hun sagde bare "seer de også sådan ud? nej, det der er en HOKUS POKUS (Latin)..... (Hun sagde noget andet...) (Det var kun derfor hun senere kunne kende naboens hamp.) Flet den ind i alt muligt andet grønt... Bind den evt ned, så den ikke bliver så høj... Styr den til kun at vokse hvor den ikke kan ses.
Til slut skal nævnes, at hvis du bare har en smule, ala et par små-planter, så er du sku ingen der blander sig... Skulle du blive taget, er straffen ikke højere end et par tusind i bøde MAKS. (Søg og find just. minist. straffe ramme her på sitet, hved ikke lige hvor det er.) Sol celle anlæg kan samles med udstyr fra en kamping butik fra 4-10,000 kr afhængig af størrelse. Da du ikke skal drive en hel lille bolig, kan du sikkert nøjes med 2-4000 kr.

Det er lidt dyrt, men tjent hjem på 1-2 høste, måske... agtigt.... Kamping-sites er meget ivrige for at få kunder, og mange reklamere med gratis rådgivning til valg af sytemer...

INGEN FORHANDLER LINKS...

-Viser lidt inspiration....

Man må vel også gerne sætte et lille læ hegn op i sin have til når man sol-bader? Et par færdig lavet træ-hegn omkr. 180 cm ville da gøre underværker. Der er jo ingen der ved om det er en bål-plads eller hvad bagved....

Bliver doven i min skrivning nu, må hellere stoppe... Men det lyder lidt spændende dit project!
HOV Måske behøver du ikke kunstig lys? Man kan sagtens dyrke hamp i vinduet, eller på stue-gulvet foran vinduet... Måske små-drivhuse med lettere mat glas? -findes i virkeligheden. Lys kommer igennem, men brydes, så billedet forvrænges lidt.
Det er også ok at putte plast på væggende i et drivhus. Der står ingen steder at sådan et skal være gennemsigtigt på alle sider. (Bare taget er, naturligvis...)
Skunk fås i mange sorter, med forskellige krav til klima osv.... Men husk at planten gerne VIL leve... Den er stærk, og kæmper for livet.... Den er jo et ukrudt, hvoraf ordet "weed" kommer. Og vi kender jo alle ukrudt.... Ikke til at standse... Den vokser alle steder på kloden, på nær polar områderne...Jeg har ALDRIG set en plante dø før tiden var inde!

Ellers Guirilla grow.... (Stavning ik så god måske, men du ved hvad jeg mener.)
Så slipper du for alt bekymring, næsten. Kræver kun at du finder et sted i Danmark (eller 10!), hvor der er fred og ro... Lidt væk fra stier og børnehaver osv....

Det der får alle mennesker kørt op er den der elite-mentalitet, hvor man vil have de bedste tomater i hele verden. - Men en lidt sølle tomat fra en dansk altan, (eller svensk!) kan være suveren! Forstår du? Der er ikke mange der finder forums for deres øvrige have planter, som græsset eller hindbærende. Det er bare lidt på slum, men virker fint, for det meste.

Det kan have sin charme at dyrke på ens egen måde... Jeg tænker om dem som børn. Man kunne da godt måle og veje dem og deres kost, så og så meget protein i forhold til kulhydrater osv. Og kun give dem PH neutral vand eller whatever... Som elite sports folk...Men bliver de bedre mennesker af den grund? -Bliver de sjovere at feste med? ;-) Nu er det slut, altså!

Nej en ting: Det er vigtigt at du spørger din forening, eller hvad i har, om det med hegn og lign... Eller plante højder osv... Who knows hvad der er af regler det sted. Det ville være surt med sur nabo der begynder at snage fordi "din hæk er for høj, bla blabla...."........ -Out.

Medlem
Brugeravatar

Hov hov et forhandlerlink:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]