Du kan nøjes med en bloom-pære hele vejen igennem ved auto-blomstrende planter. Omend resultatet bliver en smule bedre hvis du kører med en veg-pære de første par uger. Men ikke en nødvendighed.
Hvis det er en HPS så er det sgu næsten underordnet, men ved CFL kan der ses en lille forskel.
Ang. kulfilteret er det sgu næsten lige så billigt (nogle gange billigere) at købe et færdiglavet industrifilter. Medmindre du har en butik i nærheden der sælger aktiv kulgranulat.
Hvordan det laves må en anden forklare, for det har jeg ikke lige tid eller lyst til at beskrive lige nu

Ang. drænhuller så ville det nok være en god idé... Du lyder til at være begynder, så jeg tvivler på du kender den præcise mængde vand en plante skal have i løbet af sin livstid, plus hvor ofte

Der er alt for stor risiko for overvanding uden drænhuller.
Jeg ved ikke hvad de krybdyrs afføring består af, men det går vel nok.
Hvad mener du med blæser? Til at blæse på planten eller til at suge luft ud?
Jeg går ud fra du mener til at blæse på planten... Umiddelbart har du ikke behov for nogen. Men ellers er en lille ventilator, der bare får bladene til at blafre lidt, rigeligt.
Royal Queen har generelt gode gener. Så jeg ved ikke lige hvad du ellers vil have at vide? Du kan jo læse alt om planten fra Royal Queen selv...