Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey psy.. :)

Skal i år prøve for første gang nogensinde at dyrke pot :p

Har læst på lektien og er ved at være klar.. har bare lige de sidste spørgsmål..

Hvornår kan jeg plante? planter inde i en skov regner jeg med hvor der er rimelig lys.. eller ude i nogle vejkanter.. Eller generelt bare steder der er gemt godt væk for mennesker..

Hvad skal jeg bruge? af potter, gødning og jord/sand? (Eller skal jeg plante direkte i jorden?) hvad med væsker eller andet sprøjt?

Og vis det begynder at regne bliver planten så ikke overvandet?

Når det så kommer til at jeg skal høste :D hvad skal jeg så tage af planten?? Er det alle de ''buds'' der sidder i toppen og op af stammen jeg skal tage?

De planter jeg skal dyrke bliver:

Dansk sativa-pot - 10 styk
Lowryder - 10 styk

Det hele skal helst gøre så billigst som muligt :) Men det skal dog stadig blive et rimelig resultat :D

Moderator
Brugeravatar

Hey Lange!, læs http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=8883 den tråd skulle gerne besvare dine guerilla-spørgsmål, ellers findes de på http://dcfonline.dk/cf/

.. og ja, det er budsne du skal høste, sidder typisk op ad hovedstammen og øverst på sidegrene.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Hey Lange!, læs http://community.dcfonline.dk/index.php ... pic&t=8883 den tråd skulle gerne besvare dine guerilla-spørgsmål, ellers findes de på http://dcfonline.dk/cf/

.. og ja, det er budsne du skal høste, sidder typisk op ad hovedstammen og øverst på sidegrene.

Tusind tak :P

Medlem
Brugeravatar

Men er det ikke også noget med kan skal sætte planterne i blomstring?

Hvordan fungere det lige ?? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
det skulle gerne forekomme af sig selv, i takt med at dagene bliver kortere...

Moderator
Brugeravatar

Indendørs sætter man planterne i blomst ved at give dem 12 timers lys, efterfulgt af 12 timers mørke i døgnet.

Udendørs sker det af sig selv, som dagene bliver kortere, ellers kan man tvinge dem i blomst ved at give dem 24-48 timers mørke, men må kun gøres i sensommeren, da de ellers vil gå tilbage i veggetativ face, med det stress det vil forudsage.

Med de sorter du har, vil det formegentlig ikke være nødvendigt til at tvinge dem i blomst, lowryder er autoblomstrene, og går i blomst efter et bestemt stykke tid, uafhængigt af sol/lys-timer, og "Dansk sativa-pot", lyder som om det er dansk klimatiseret, så de nok skal gå i blomst i tide.

Medlem
Brugeravatar

Jamen dagene bliver jo ikke kortere i april til maj?

Det er der jeg gerne vil plante.. vis man da kan det?

Medlem
Brugeravatar

Det her spørgsmål kan godt lyde dumt men...

Hvor lang tid tager det når man planter og høster? er det ikke 8 - 10 uger.. ? alt afhængig af sort?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indendørs kan det hele gå en smule hurtigere da man selv kan bestemme hvor længe de skal vokse og så skifte til 12/12 for at tvinge dem i blomst alt efter ønske.
Udendørs tager det oftest en hel sæson.
Dvs. fra du planter dem i april-maj til de engang er færdige i oktober-november (alt efter sort, selvfølgelig).

Dine planter skal helst ikke gå i blomst lige med det samme når du planter dem, de skal lige nå at vokse lidt først =)
Dine autoblomstrende planter tager nok kun en 8-10 uger i alt, men resten af planterne følger altså sæsonen. De går først i blomst når lystimerne daler og derefter er det så deres blomstringstid der gælder.
Kender du den her guide? http://dcfonline.dk/cf/
Der står rigtig mange gode råd og oplysninger som en ny fyr som dig vil kunne drage rigtig god nytte af. Det giver forhåbentlig en bedre forståelse af hampeplanterne og deres livscyklus =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Du planter i april/maj, høster fra august til november... alt efter sort....

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Indendørs kan det hele gå en smule hurtigere da man selv kan bestemme hvor længe de skal vokse og så skifte til 12/12 for at tvinge dem i blomst alt efter ønske.
Udendørs tager det oftest en hel sæson.
Dvs. fra du planter dem i april-maj til de engang er færdige i oktober-november (alt efter sort, selvfølgelig).

Dine planter skal helst ikke gå i blomst lige med det samme når du planter dem, de skal lige nå at vokse lidt først =)
Dine autoblomstrende planter tager nok kun en 8-10 uger i alt, men resten af planterne følger altså sæsonen. De går først i blomst når lystimerne daler og derefter er det så deres blomstringstid der gælder.
Kender du den her guide? http://dcfonline.dk/cf/
Der står rigtig mange gode råd og oplysninger som en ny fyr som dig vil kunne drage rigtig god nytte af. Det giver forhåbentlig en bedre forståelse af hampeplanterne og deres livscyklus =)

Så hvis jeg har forstået det rigtig kan jeg gå ud og plante mine sorter i slutningen af april og så er de klar til høst efter 8 - 10 uger?

Kan godt se lowryder er autoblomstrende

Men er den anden også det? Dansk sativa pot (må ikke linke til forhandler :( )

Medlem

lange prøv nu at lytte til hvad Ariaji og CoA siger til dig.

læs guiden, og når du er færdig med den så læs den igen.

men hvis du vil have svar nu og her, autoblomstre har en FAST livscyklus, de blomstre på samme tid ligemeget hvilke lysforhold de bliver udsat.

de andre har en blomstrings periode, dvs at så længere perioden så senere på året vil de blomstre. men hvis du har en strain der er moden til august så vil den ALTID være moden til august, om du så planter den i februar, og det skyldes den mængde lys timer de får.

jeg håber du forstår nu, og har du flere spørgsmål vil jeg, ligesom Ariaji gør, linke til CF Guiden da en stor del af dine spørgsmål vil blive besvaret der.

Medlem
Brugeravatar

Ra2Fa skrev:
lange prøv nu at lytte til hvad Ariaji og CoA siger til dig.

læs guiden, og når du er færdig med den så læs den igen.

men hvis du vil have svar nu og her, autoblomstre har en FAST livscyklus, de blomstre på samme tid ligemeget hvilke lysforhold de bliver udsat.

de andre har en blomstrings periode, dvs at så længere perioden så senere på året vil de blomstre. men hvis du har en strain der er moden til august så vil den ALTID være moden til august, om du så planter den i februar, og det skyldes den mængde lys timer de får.

jeg håber du forstår nu, og har du flere spørgsmål vil jeg, ligesom Ariaji gør, linke til CF Guiden da en stor del af dine spørgsmål vil blive besvaret der.

Nu fattede jeg det :D

Og er i fuld gang med at læse!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]