Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hvilke planter gir mest???? idendørs.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er der jo ingen der kan svare på :stupid:

Det handler jo udelukkende om gro forhold, hvor meget erfaring man har med indendørs dyrkning og så videre. Hvis jeg var dig ville jeg kigge de forskellige før producenters databaser igennem og tjekke hvad de angiver som yield, andet kan man ikke rigtigt gå efter ;)

Junior medlem

ikke sortens ansvar. men dit.... - Klipning - Gødning - Vanding - Kærlighed - Gro tid - Blomstre tid...

Medlem

Man kan vel godt sige, at hvis man går ud fra at forholdende for alle planterne er ens og at de forhold også er gode, så er der visse sorter der giver mere end andre.

Som de andre siger kan man ikke sige hvilke strains der giver mest, da det jo kommer an på hvordan du behandler dem. men når det er sagt, og vi anvender ovenpå nævnte metode, så kan man vel godt sige at en strain som "2-Pounder" giver godt.

nu jeg ikke expert, jeg dyrker for tiden stadigvæk udendørs sorter indenfor bare lige for at komme igang og finde ud af hvordan jeg laver mit gro område mindst stressfuldt.

:)

Junior medlem

Tjaa jeg syns egenlig godt man kan svare på spørgsmålet selv om det jo altid vil blive en generalisering der afhænger af forholdene.
Min erfaring efter mange års udendørs og 3års indendørs dyrkning, ca.12 høste, under de samme forhold er disse når det kommer til rent yield:

1. Sativaer giver generelt et lavere udbytte indendørs da man simpelthen ikke har plads/tid til at dyrke de 3-5meter høje planter de kunne blive til udendørs under rette forhold og som ville ha givet et udbytte der udligner den hurtigerer produktionsrate af en indica.

2. Brug en forholdsvis ren Indica hvis det kun handler om yield, jo mere sativa gen masse der er i en plante jo længere blir deres flowering fase og deres buds blir også mindre kompakte. Og når det kommer til at ha så mange planter som muligt under så få lamper som muligt er Indicaer også lettere at styre, Sativaer har en tendens til at være mindre kompakte end Indica.

3. Brug en ældre og testet sort, når seedcompanys laver nye sorter mixer de jo 2+ planter sammen i én via gammeldags krydsbefrugtning, dog under laboratorie forhold, og så skal den nye sort krydsbefrugtes med sig selv en masse gange for at få en stabil sort der generation efter generation har de helt samme egenskaber. Mange af de nye sorter de kommer ud med er ikke blevet indavlet nok og så ender man med at plante 10 frø hvor halvdelen en mutant af fader planten og den halvdel er af moder planten.
Jeg købte f.eks. nogle Strawberry Haze frø da GH først udsende dem på markedet, mest fordi jeg havde hørt at hele ens growroom kom til at stinke af jordbærsyltetøj. Men det blev en meget mærkelig høst med planter der slet ikke mindede om hinanden, nogle va meget ranglede rene sativaer og nogle var små buskede. Den sort var på daværende tidspunkt simpelthen ikke stabil nok.

ps. Generelt går jeg dog ikke så meget op i hvilke planter der giver mest, altså en god stor høst er da lækker men kvaliteten, et stort udvalg og det at teste nye dejlig slags røg er meget vigtigere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]