Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: midtjylland
hey psy .. jeg står i den situation at jeg har fået lov at dyrke hjeme ved en kammerat .. jeg skal bare betale for strømmen for den pære som jeg bruger .. så tænkte på om der er nogen der ca ved hva det koster på måneds basis og ha en 110 w cfl bloom pære til at køre i 18 timer om dagen med 2 blæser (alm bord blæser) . da det er lowryder jeg vil dyrke bgr skabets størelse .. :) .. mvh tha-duck

Medlem

hov forresten glemte lige at tilføje.. regner med at købe en 180 w cfl bloom pære i næste måned så hvis nogen ca kendte til prisen på den i måneden .. ogs 18 timer så ville det være kanon :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Strømpriser er ikke fast i hele landet.... Men hvis du har en 110w til at køre 18 timer om dagen - så bruger det 18x110w....
Det eneste du nu skal gøre er at regne hele dit forbrug ud, kigge på din kammies strømregning og finde Kw prisen......
Husk at de W du får ud af at regne dit forbrug ud ikke er Kw men bare w - så du skal dividere dem med 1000 for at få dem over i kw....

Alt det her kunne du have googlet dig frem til iløbet af få sekunder, er du sikker på at du burde dyrke weed?

Det noget sværer at dyrke weed:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Søg efter energimåler, de fås for under en 100 kr. Kør hele anlægget igennem. Gang op med din kWh pris, og værsgo at betal.

Medlem

kanon det havede jeg slet ikk tænkt på ... tak skal du ha bæst :D ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Fandt denne lille nyttige sag.
http://www.dinmor.dk
Tror ikk det overskrider forummet regler. Chancen er hermed taget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
jeg syntes at have regnet ud til engang for noget tid siden, at hvis jeg havde kørt 2x200watt cfl med blæsere osv, at så ville det løbe op i næsten 600kr per kvartal.. dvs 200kr per måned.

Så du skal nok forvente en lille hundredkroneseddel per måned, hvis det bare er en 105watts med en enkelt eller s2 pcblæsere.

jeg er ikk sikker, men det hvertfal ikk mere end max 200kr per måned..

det 600kr per grow ca, så hvis bare du kan få mere end 10-15g ud af din plante(r) så har du vel sparet noget, i forhold til gadepriserne..?? :)

Held og lykke med projectet, glæder mig til at se billeder. :peace:

Medlem

Child of Aum .. jeg har dyrket 7 grows i løbet a de sidst 2 år med fine resultater hver gang :) . så dyrkningen er ikk noget problem . . har bare aldrig kigget på hva det entelig kostede mig i strøm :) . .. :: MaximumG . hey takker for info :) .. jah nu må vi se med billeder da jeg ikk har noget kamera hehe .. men håber da og få fat i et :D ..

Medlem

jeg har lige enu et spørgsmål .. det er så ang scrog . når man begynder på at dyrke scrog hvordan ved man så at den/de planter man har under nettet blir hunner ?? .. venter man med at stille nettet op til de har vist køn .. eller tager man bare chancen og håber derkommer flest hunner og så fjerner de hanner der kommer ligesom med alm grow ?? :) .. vh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
(1)

gør som du selv siger, sår en masse, og fjerne de grimme/hannerne ..

(2)

Sår et par stykker, og lader dem vokse i et godt stykke tid. Når de er ved at være store nok, så tager du cloner af dem (dvs, man skærer et skud af planten, og sætter det ned i et stykke rockwool, med noget clongele, og så ellers ind i et luftfugtigt millø, som et drivhus)

og sætter clonerne i blomst når de har fået rødder (ca. 14 dage) for at afgøre kønnet på oprindelige planter du har.. på den måde ved du hvad der er hanner og hunner, og kan fjerne dem FØR du sætter nettet op.. og alternativt kan du nu så sætte et net op meget lavere, og så nøjes med at bruge de uendelige mange cloner du kan lave af den moderplante som du har, istedetfor at skal til at starte nye planter op fra frø hvergang....

gir det mening? er lige vågnet :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Tha duck: Dyrker du kun indenfor? Fordi 7 grows på 2 år.... så er det jeg tænker.... det tager mit gamle anlæg ca 7-14 dage at vegge noget op som man gider blomstre..... derefter tager det imellem 7-13 uger at blomstre lortet - så vi oppe i mindst 8-9 uger på et grow, hvis du ganger det med 7 er det over 2 år....... Hvis vi så antager at du hele tiden har brugt CFL, så tvivler jeg på at du er istand til at vegge noget som helst op på 14 dage - det tager mindst 1 måned.... Har selv dyrket i snart et årti - udenfor og indenfor...

Dit næste spørgsmål mht scrog.

Hvis du gerne vil have noget ordentligt ud af scrog er der 2 valgmuligheder - enten kører du rene kloner fra en moder eller også spytter du i kassen og køber feminized frø..... Alt det der med at tage en klon af en plante for at bestemme kønnet - du kan vende dit lys til 8/16 i en lille uge..... så sætter de alle sammen køn - dette kan endda gøres med udendørsplanter med sorteposer f.eks - eller gøres ved at rulle gardinet ned foran planterne hvis de står i et vindue......

Det med kloner - lad være med at gøre det mere indviklet end det er..... Clongel og rockwool ja det godt, men det kan gøres med muld og leca i plastickrus og med plasticposer som drivhus for at skabe det fugtige miljø - sådan har jeg altid klonet - sådan har jeg lært at klone - ikke hamp, men andre planter og hamp er så let at have med at gøre ifht til rigtige blomster f.eks...

Synes ikke det er ret meget info du har fået skrabt sammen nu når det er dit 8 grow - men altså det jo også helt ok - det hele kan jo ikke googles frem på 5 minutter....... nåeh jo det ka det....

En anden ting, man kører ikke SCROG med lowryders, det direkte idioti at forsøge at øge et yield på en lille autoflowering variant...... Og kan da slet ikke forstå du har valgt en ruderalis plante fremfor en ren indica f.eks... det blomstre sygt hurtigt, giver meget bedre yield og en meget bedre røg hvis du har valgt den rigtig strain...... F.eks afghan#1.

Hvis jeg skulle give dig et råd - som heller ikke kommer til at koste dig noget hvis du regner gadepris kontra hvad du får ud af det....

200watt cfl 6400k
400watt hps extreme flowering fra GIB
1 stk aktiv kulfilter emhætte til ingen penge
1 stk blæser fra biltema - ca 80 kroner
1 stk badrums ventilator fra jem og fix ca 50kr

Så du up and running og ka lave noget ordenligt grow med et ordentligt yield - CFL er fed nok, men det sutter max når man første gang har haft en hps kørende så det faktisk spild af tid og penge at lege med så små CFL pærer......

Just my 2 cents

PLUR

Medlem

Child of Aum ... jeg har kun dyrket lr inden dørs i mit skab da der er begrænset med plads .. men det blir der forhåbentlig lavet lidt om på når jeg begynder hos min kammerat :) ... det er grunden til jeg har ku dyrke 7 grows begr det var lr ... jeg har så dyrket bbq candy cain og klar .. plus nogen random ude på min eltan i sommer perioden :) ... med hensyn til det andet så kanon ;) .. er glad for at få lidt hjælp .. grunden til jeg ikk ved noget om scrog er fordi jeg aldrig har dyrket med den metode før . da den ikk rigtig har intresseret mig før nu .. og det var nu heller ikk lr jeg ville scrog .. har fået nogen skunk#1 som jeg ville gøre det med i skab da jeg har hørt de ikk rigtig kan nå og blomstre færdig udendørs her i danmark :) .. og tak for tippet med 8/16 belysningen .. den havede jeg ikk hørt om før .. havede kun hørt om total mørkelægelse i 2 dage :) ,, vh

Medlem

så er der blevet sået 6 frø .. venter på om de sidste 6 der ligger til spiring kommer .. men det er såogs kun 2 dage siden de blev lagt i vat med talerken metoden :) .. det er lr frø jeg har liggende fra sidste sommer .. f 2´er ... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]