Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Billede
Hej jeg er igang med at blomstre min ppp men der er noget galt, jeg tror den har fået for meget gødning,
Jeg har gødet den med bio bloom. 2 uger med 1 ml pr liter vand, 1 uge med 2 ml pr liter,
1 dag med 3ml pr liter, og der begyndte den at se over gødet ud.
så jeg vasket jorden igennem og vandet den kun med vand i en uge.
Men det er ikke blevet bedre, det er næsten blevet værre, den ser ikke godt ud, hvad skal jeg gøre? Den er plante i jord og med en gang leka sten i.

Den må helst ikke dø fra mig :gud: , det er min første plante .. Hvad gør jeg????? På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Evt prøv og sæt den i noget andet jord. C:

Kan se det er gået godt bort set lige fra det der hehe
Vil du ikk hjælpe i mit emne har ikk sået i nu hvor høj skal en plante blive før man ka høste og ved du hvordan man høster

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
vneo, opret dit eget topic, i stedet for at hijacke hans. Desuden, så læs lige FAQs inden du spørger om så simpelt et spørgsmål. Du ved tydeligvis intet om hampdyrkning når du spørger sådan, og så ender der med vi skal guide dig igennem fra bunden af, selvom der er masser af artikler og guides der kan gøre det i stedet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
vneo, opret dit eget topic, i stedet for at hijacke hans. Desuden, så læs lige FAQs inden du spørger om så simpelt et spørgsmål. Du ved tydeligvis intet om hampdyrkning når du spørger sådan, og så ender der med vi skal guide dig igennem fra bunden af, selvom der er masser af artikler og guides der kan gøre det i stedet.

Jeg ville sådan ikke hijacke hans ku ikk forstille mig andet

Forstår ikk at folk skal oprette en profil og ikke over holde betingelserne (at man skal være flink)
Fordi man evt. svare dumt eller skriver dumt. at der så er nogle der sidder bag skærmen og ska spille smart over får de folk som vil ha hjælp til sit ryger at man ska bar ska komme men nogle så latterlige kommentare hvorfor ikk bare sige hva fanden og svare for og hjælpe det er squ det det her forum er bygget på det er til for og diskotere ting og få hjælp til det man rigtig gerne vil ha hjælp til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der står intet (virkelig intet) om at være flink i betingelserne. Ikke engang at man skal tale pænt. Det eneste der står, er at personangreb ikke accepteres.
Så du må simpelthen bare vænne dig til at tonen kan være lidt hård, for der er ikke noget der forhindrer de hårdtskrivende brugere at skrive som de vil.

Dog ser jeg ikke at Morten på 14 har skrevet negativt. Det eneste han beder dig om, er at oprette din egen tråd i stedet for at spørge om andre ikke nok vil svare dig på dine spørgsmål i en tråd der ikke er beregnet til det. Hvis du vil have ham til at svare dig, så send ham en privatbesked i stedet for at fylde hans tråd med offtopic.
Yderligere beder han dig om at tjekke FAQs og guides ud. Og på det punkt giver jeg ham helt ret, du viser ikke ligefrem at du har undersøgt emnet. Tværtimod så stråler du af uvidenhed og dine spørgsmål får dig til at fremstå dummere end du højst sandsynlig er. Ikke den fedeste start på et nyt forum, hvis du spørger mig.

Læs lidt om emnet og prøv så igen. Du vil hurtigt finde dine svar.
Forummet er helt sikkert ikke bygget til at vi skal ta' din hånd og vise dig hver eneste lille facet af eksempelvis hampedyrkningen. Det er op til dig selv at bruge de redskaber vi har stillet til rådighed. Hvis du undervejs er i tvivl om noget eller har nogle problemer, så er du selvfølgelig mere end velkommen til at oprette en tråd og stille dine spørgsmål. Men spørgsmål som "hvordan høster man?" ryster de fleste brugere nok bare på hovedet af.

Tænk over hvad du skriver og hvilke spørgsmål du stiller, så er det nok langt mere sandsynligt du får noget brugbar hjælp og at folk fremover gider svare på dine spørgsmål.

Off topic over and out!

Medlem
Brugeravatar

Først og fremmest: DON'T PANIC!!! Hampeplanten er hårdfør, og den skal nok klare det.
Dernæst: Dit billede er en kende overbelyst, og det er svært for mig at se tydeligt hvad der sker for den (og så skal det iøvrigt siges at jeg har har MEST erfaring ud i udendørsdyrkning). Hvis jeg havde en plante der så sådan ud (gulning af blade, visning af blade og opadpegende "clawing" - det er dine symptomer, ikke?), ville jeg:
1: Give den en ordentlig skylle rent vand.
2: Give den en let udtørring.
3: Ompotte
4: Vande godt efter ompotning.
5: Forsigtigt begynde at gøde igen.

Jeg håber du løser dit problem - send gerne en update.

Medlem

Charles Ingalls skrev:
Først og fremmest: DON'T PANIC!!! Hampeplanten er hårdfør, og den skal nok klare det.
Dernæst: Dit billede er en kende overbelyst, og det er svært for mig at se tydeligt hvad der sker for den (og så skal det iøvrigt siges at jeg har har MEST erfaring ud i udendørsdyrkning). Hvis jeg havde en plante der så sådan ud (gulning af blade, visning af blade og opadpegende "clawing" - det er dine symptomer, ikke?), ville jeg:
1: Give den en ordentlig skylle rent vand.
2: Give den en let udtørring.
3: Ompotte
4: Vande godt efter ompotning.
5: Forsigtigt begynde at gøde igen.

Jeg håber du løser dit problem - send gerne en update.

Ikke fordi jeg er den store expert eller lign, men vil mene at Charles Ingalls Har ret her med at ompotte, nu kan jeg ikke lige linke til noget konkret men hvis jeg ikke tager fejl så skaber gødning aflejringer i jord som ikke kan skyldes ud. håber ikke jeg fylder dig med pis her, og hvis så så håber jeg da nogen retter mig :)

Men hvis jeg ikke tager fejl er Charles Ingalls spot on hvad angår hvad du skal gøre. og det er også det hvad jeg selv ville gøre personligt hvis et flush samt rent vand i en uge ikke havde hjulpet. udover det, husk det er en ukrudt vi dyrker her, de skal mishandles i en voldsom grad før de ikke kan redes længere :)

Så held og lykke med den plante :)

Junior medlem
Brugeravatar

Billede
Tak for svaret jeg prøver at plante den over i noget frisk jord, og håber på den får det bedre :tnx: Det er første plante så den skulle helst blive lækker :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej hov stop. Læs nu lige hvad Ingalls skriver og følg hans nedskrevne metode. Du skal ikke bare potte om med det samme, så risikerer du helt sikkert den bare fortsætter med de symptomer grundet den nu friskgødede jord du potter den over i. Så suger den bare endnu mere næring og visner videre.

Du skal gøre præcis som Ingalls skriver.
Men ok, i første post skriver du jo også du har vandet med rent vand i en uges tid. Hvor grundig var din gennemskylning af jorden? For som Ra2fa skriver, så sidder næringssaltene rimelig godt fast i jorden. De er ikke umulige at skylle ud, som han skriver, men der skal bare rigtig meget vand til.
Så her er den metode du skal følge (præcis som Ingalls også beskrev, jeg tillader mig bare lige at uddybe lidt for at mane alle misforståelser til jorden):

1. Tag din plante med i bruseren og skyl den GRUNDIGT igennem med vand. Bliv ved i rimelig lang tid så du får alle næringssalte med ud. Hvis der er masser af gødning i potten, så viser det sig ved farvet vand under gennemskylningen.
2. Så lader du din potteplante tørre rigtig godt og grundigt ud over en uges tid eller hvor lang tid den er om at dræne jorden for vand. De sikrer dig at planten ikke har en masse næring inde i sig når du potter den over i en ny potte med nyt gødningsholdig jord. Hvis du ikke sørger for den får alle næringssalte ud af systemet, så fortsætter du bare med ren overgødning hvis du potter over i ny jord.
3. Når den er tørret godt ud efter en virkelig grundig vask, så potter du den over i helt frisk jord. Og så skal du IKKE tilføre gødning.
Du venter til planten har det bedre og begynder at vise tegn på næringsmangel før du tilsætter gødning. Ellers får du bare samme problem en gang til.
Den friske jord indeholder nemlig rigeligt med næring til de næste par uger af plantens liv.

Dit nyeste billede viser en god blanding af både overgødning og underernæring.
Masser af afbrændte blade og "clawing" af bladene. Samt mangel på fosfor grundet de rødlige stilke. Dit første billede er virkelig overeksponeret, som Ingalls også skriver... Men jeg synes nu ikke der er så meget tvivl om at det er overgødning.
Jeg vil helt sikkert råde dig til at følge den ovenstående metode. En god gennemskylning, udtørring og så til sidst ompotning for frisk jord der indeholder alt hvad planten behøver. Så er du sikker på du får startet på en frisk omgang til planten nu du mangler erfaringen til selv at tilføre den korrekte mængde af gødning (husk at bio bloom ikke er nok medmindre du har en MEGET nitrogenrig jord. Hvis ikke du har det, skal du huske at tilføre et par mL bio grow også).

Håber det her svar hjælper på at belyse den fremgangsmåde du nu skal benytte dig af for at få 100% styr på din plante igen.
Held og lykke og hold os endelig opdaterede.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej 1000 tak for svaret det er også første plante de næste bliver bedre jeg skal bare lige ha styr på den gødning..

Junior medlem
Brugeravatar

Hej er der nogen som ved hvor længe en autoflower red dwarf skal stå inden vi høster den, den er jo meget lille.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Høst den når ca. 70% af hårene er blevet rødlige... Ellers så køber du et mikroskop for at bestemme høsttidspunktet nærmere.
Et mere tydeligt svar kan vi sgu ikke rigtigt give dig da det varierer fra strain til strain, fra setup til setup og især fra phenotype til phenotype.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]